Toen de school uit was vroeg kelsy: ' zal ik je nog rond lijden of ga je gelijk naar huis?' 'Dankjewel maar ik wilde nog naar de bibliotheek gaan om een boek te zoeken over dromen.' Zei emily. ' Oke, succses tot morgen' zei kelsy.
Toen emily bij die bieb was zachte ze ineenkeer een ligt gevent boek. 'Dat is vreemd.' dacht emily. Op het boek stond "boek der legendes". Ze pakten het boek op en ze schuivden de boeken naar rechts, toen naar links en toen naar links en rechts tegelijk. Toen gaven de boeken een voor een licht 'Huh , wat gebeurt er?' Vroeg emily. 'Oh nee wat heb ik nou weer gedaan'. En ze ging in een keer Door een portaal heen en ze was in een hele grote bibliotheek. Met miljoenen boeken. 'Waar ben ik beland?' Vroeg emily zich af. 'Het lijkt wel op een bos. Met boeken magische boeken. Het vliegende boek! Het komt vast hier vandaan.' En emily zet het terug ik de kast, en het boek klapt ineens open. 'Gelukig je bent er.' Zij het boek. ' een pratend boek! Ja als ze ook kunnen vliegen dan kunnen ze ook praten.' Zegt emily. 'St luister goed ik heb niet veel tijd meer. ik ben de koningin van jubiland koninkrijk van lang en gelukig, totdat we werden aangevallen Door keizer nogo de leider van het schaduwrijk. Omdat ik al mijn energie nodig heb om keizer nogo te verslaan heb ik mijn elf op pad gestuurd om de vijf strijders te vinden die zijn uitverkoren om samen de krachtige glitter force te vromen maar dat hun de strijd aan kunnen gaan Moeten ze eerst de glitter amuletten te verzamelen, jij bent een van de vijf jij moet candy helpen de andere vier strijders te vind en ze over te halen om zich bij de glitter force aan te sluiten. Jij emily bent onze enigste hoop je moet nogo verslaan om het verhaal van onze wereld goed aftelaten lopen en je eigen.' Zei de koningin uit het boek. ' nee tuurlijk geen probleem' zei emily treuzelent. ' Waar ben je' riep candy. 'Is dat candy?' Vroeg emily. ' glitter force waar zijn jullie? We hebben jullie nodig.' Zei candy. 'Oh nee olric is hier!!'