1.

23 1 0
                                    

Pov. Liseloor

Daar zit lotte weer, huilend op m'n bed.
Lotte's ouders hebben vaak ruzie en dan komt Lotte meestal naar ons, Louis en mij, Liseloor.

'Ach germ, gaat het al weer een beetje' zegt Louis tegen Lotte terwijl hij over lotte's rug vrijft.

We zijn een soort familie. Lotte is meer hier dan bij haar thuis.

Lotte en Louis kunnen goed opschieten met elkaar. Lotte en ik zijn al vriendinnen sinds groep 4 toen is Lotte hier in Utrecht komen wonen, omdat dat makkelijker was voor haar vaders werk.

Onze band is alléén nog maar sterker geworden toen m'n ouders een ongeluk kregen met de auto. Ze zijn toen met de auto van een brug gereden. Ze hadden een feestje van het werk en Louis en ik bleven thuis. Pap had een beetje gedroken, maar blijkbaar was dat al teveel. Er was een bocht voor de brug die hij niet gezien had en was te laat met afdraaien. Ze zijn toen verdronken.

'Zullen we met z'n drieën een film gaan kijken dan heb je misschien wat afleiding' zeg ik tegen Lotte.

'Uhm, ik heb Liam een uur geleden gevraagt om te komen chillen dus die is er over 10 minuten' zegt Louis.

Liam is de beste vriend van Louis. Alleen om een of andere manier mag hij mij niet. Iedereen mag mij behalve hij en daar kan ik niet tegen. Alles wat ik doe is niet goed in zijn ogen. Louis weet er van. Maar doet er niks aan omdat dat ook niet kan.

'Ow, ja nou dan gaan Lotte en ik wel hier een film kijken en dan kan jij toch met Liam in de kelder zitten, want als jullie gamen schreeuwen jullie alsof jullie worden opgehangen door saw'

-

'Fall out, Flipped, Mono, Unborn,.. Welke?' zeg ik tegen Lotte terwijl ik door een lijst van films scroll op Netflix.

'Oo, Unborn, Horror, Ja die wordt het' zegt Lotte enthousiast.

Onder de film horen we Louis en Liam de hele tijd schreeuwen tegen het beeldscherm wat best irritant is als je een horror film aan het kijken bent.

Als de film afgelopen is ruimen we de computer en lopen we naar de kelder.

'blijf je eten' vraag ik aan Lotte.

'Graag als het mag'

'Louis!...Louis!. Hoezo reageerd hij nou niet?'

Samen met Lotte Loop ik naar de kelder waar Louis en Liam zaten te gamen.

'Waarom is het hier zo donk..AHHAAA' schreeuw ik als ik voel dat er een hand voor m'n mond wordt gehouden en weg gesleept wordt.
'What the hell!' Hoor ik Lotte nog net schreeuwen voor dat ik met een klap op de grond val en Louis hoor lachen samen met Liam.

'Auw' schreeuwen ik uit van de pijn.
'waar was dat nodig voor' zeg ik geïrriteerd terwijl ik Louis en Liam nog hoor lachen.

'waar is Lotte eigenlijk?'
'Hier' hoor ik Lotte zeggen terwijl ze achter's Liam's rug vandaan komt.
'Ya little shit' zeg ik lachend al niet meer denkend aan de harde klap die ik kreeg.

-

'Eten!' hoor ik Louis schreeuwen, die pizza had besteld omdat hij weer eens geen zin had om te koken.

Samen zitten we aan tafel over vanalles en nog wat te praten.

'Lotte? Zou je willen vertellen wat er is gebeurd is thuis?' vraagt Louis voorzichtig.

Lotte neemt gelijk een andere houding aan. Net was ze nog het vrolijke meisje, wat nu weer het onzekere meisje is wat huilend op m'n bed zat.

'Nou, mam en pap hebben steeds weer ruzie over oma's erf geld. Volgensmij, omdat ze willen gaan scheiden, wie wat krijgt van het geld. Pap schreeuwde  'jij hebt er al € 500.000 door genaaid en nu hebben we schulden, terwijl we de hypotheek konden afbetalen. Wat moet ik toch met jou. Ik wil € 100.000 van jou zien anders stuur ik een advocaat' schreeuwde hij en trok toen de deur heel had dicht. Ik ben door het raam heen geklommen en hier heen gevlucht omdat er anders een boze mama naar mij toe kwam die zei dat ik de schuld was van alles.' Huilde Lotte weer opnieuw.

'het komt wel goed schat' zeg ik wrijvend over haar rug.
'Tot zo lang nodig is kan je hier blijven'

Wohoooo 1ste deel is af. What do you guys think?

Willen jullie alsjeblieft dit boek delen op idk welk socialmedia platform jullie zitten delen?
En vote/ Comment, ik vind het echt heel leuk om jullie enthousiaste comments te lezen

Xoxo Jesse💫

My brothers bestfriend ft. Liam PayneWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu