Drepturi de autor .

75 2 0
                                    


Drepturile de autor sau copyright  reprezintă ansamblul prerogativelor de care se bucură cu referire la operele create; instituția dreptului de autor este instrumentul de protecție a creatorilor și operelor lor.  Arhitectura este un domeniu de activitate complex, pentru că are atât o latură științifică, cât și una cultural-artistică. Aceasta natură bivalentă prezintă interes sub aspect juridic, în ceea ce privește identificarea activității de arhitect ca o activitate a unui artist-creator, fapt ce implică recunoașterea unui drept de autor al arhitectului asupra creațiilor sale în domeniu, adică operele de arhitectură.

Intenția prezentului articol este de a face câteva considerații pe marginea dreptului de autor în cazul operelor de arhitectură, în dorința de a evidenția câteva aspecte de interes practic: calitatea de artist – creator al arhitectului, deci subiect al dreptului de autor,  rezultatul creației sale – opera de arhitectură, în cele două forme ale sale principale vizate de protecția dreptului de autor: proiectul de arhitectură și construcția edificată în baza planurilor realizate de arhitect dreptul de proprietate și dreptul de autor în cazul operelor de arhitectură și  cadrul contractual al dreptului de autor al arhitectului.

Daca am fi nevoiti sa incepem cu un mic rezumat al minunatei povestiri cred ca ar lua mult prea multe pagini . Da , un rezumat pate avea peste 20 de diapozitive . Asa ca voi incerca sa va spun pe scurt .

 Hazel Grace Lancaster , o adolescenta diagnosticata cu cancer în vârstă de 16 ani, se întâlnește și se îndrăgostește de Gus Waters , un adolescent afectat în mod similar din grupul ei de cancer de sprijin. Ambi împărtășesc aceeași spirit acerb și o dragoste de cărți, în special piatra de încercare a lui Grace „o nenorocire imperiala ", de Peter Van Houten. Când Gus primeste invitația de a întâlni autorul sihastru, el și Hazel pleaca in aventura vietii lor , care din pacate nu va dura mult .

Sub aceeasi steaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum