De ontmoeting

6 0 0
                                    


Rachel werd wakker. Weer een nieuw schooljaar. Dit jaar zit ze in havo 4. Ze keek op magister in welke klas ze zit en wie er allemaal bij haar in de klas zit. Weer geen leuke mensen: denkt ze. Gelukkig zit Annemae bij mij in de klas. Ze loopt naar beneden om te eten en kust haar ouders goedendag. Onderweg naar school komt ze Annemae tegen. Samen fietsen ze, kletsend over allerlei dingen, naar school. Ze gaan naast elkaar in de klas zitten. Nadat de bel is gegaan en iedereen in de klas zit, rent er nog een jongen naar de klas toe. Iedereen kijkt naar hem. Rachel niet. Annemae tikt haar aan. Rachel kijkt op. Ze ziet een lange jongen, met bruin haar en bruine ogen staan. 'Mijn droomjongen' denkt ze, tenminste dat lijkt zo. Ze zei het hardop. De hele klas kijkt haar verbaast aan, Annemae geeft haar een stomp en zegt 'Goeie move, man' en de jongen kijkt haar verbaast aan en lacht dan flirterig. "Kom maar naar voren en stel jezelf voor" zegt de docent. De jongen loopt naar voren en stelt zich voor. "mijn naam is Renoulds Hoofdpijn, ik ben 18 jaar, ik kom uit Amsterdam en ik woon nu in Nieuwland" Renoulds; denkt ze. Een leuke naam voor een leuke jongen. Na de les pakt ze snel haar spullen in en rent ze bijna de klas uit. Annemae roept haar nog na, maar dat hoort ze niet. Renoulds vraagt aan Annemae hoe dat meisje heet. Natuurlijk vertelt Annemae dat ze Rachel heet. Als Rachel thuis is loopt ze naar haar kamer en sluit ze zichzelf op. Ze kan aan helemaal niets anders denken dan die leuke jongen uit de klas. Hoe gaat ze dit jaar overleven?

Mr and Mrs HoofdpijnWhere stories live. Discover now