.1

68 3 0
                                    

Nora,

Ik zit samen met mijn oudere broer, James, in de auto onderweg naar San Fransisco. Ik woonde eerst in New York. Mijn broer en ik wilde daar zo snel mogelijk weg, mijn ouders zijn daar door een ongeluk overleden. Ik wilde daar niet blijven. De gedachte dat mijn ouders, op de plek waar ik het meest kom, zijn overleden zat me achterna. 

Ik ging er onderdoor en mijn broer wilde mij niet langer zo zien, dus hadden we besloten om te verhuizen. Hij ging zelf ook helemaal kapot, ook al wil hij dat niet toegeven. 

De eerste plek die in mij opkwam was San Fransisco. Ik weet niet waarom, maar mijn broer vond het goed. Het is heel erg anders dan New York, en een hele verandering. Dat is precies wat mijn broer en ik willen. 

***

'Noor, help even met deze dozen!' James loopt moeilijk het appartement binnen, en ik pak meteen 2 dozen van hem over. Het is toch iets zwaarder dan ik had verwacht en mijn armen zakken dan ook meteen naar beneden 'Jezus, dat is zwaar. Wat zit hier in' James lacht 'Spullen voor in jouw kamer' mijn mond vormt een o vorm en ik kijk meteen weg. 


'Er zijn 4 kamers' zeg ik wanneer ik de woonkamer terug binnen kom lopen 'Ja ik weet het, geweldig hé?' ik schud lachend mijn hoofd 'Waar heb je de 2 extra kamers voor nodig, sukkel' ik prik in zijn buik en hoor mijn vinger knakken 'Ai, heb je getraint?' zeg ik grinnikend 'Nee, ik ben al zo mega hot van mezelf' ik lach en loop weer naar de hal waar de kamers zijn. 


'Ik claim de laatste kamer rechts!' gil ik naar de woonkamer waar mijn broer dozen aan het uitpakken is 'Wat jij wil!'. 

Ik loop de kamer binnen en kijk rond. Witte muren en een betonnen vloer. Wanneer ik zo naar deze lege kamer kijk kan ik me niet bedenken hoe het er uit zou zien met spullen er in. 


'Wanneer komt de verhuiswagen?' ik kijk James vragend aan 'Vanavond' ik zucht 'Waarom zijn verhuiswagens altijd later dan de bewoner van het huis, dat is echt niet logisch' James grinnikt en pakt nog een weekend tas van de vloer. 'Ik ga ook maar is een kamer uitzoeken' James wil weglopen maar hij draait zich nog een keer om 'De laatste kamer rechts had jij geclaimd toch?' ik knik en James knikt ook en loopt dan weg.

*** 

'Zo, die staat' James legt de handleiding, van het kastje in de woonkamer, op de grond neer en gaat op de grond liggen.

'Lui mens' zeg ik wanneer ik een slokje van mijn warme chocolade melk neem 'Zeg jij' ik grinnik 'Ik ben hier heel actief aan het zitten hoor' 

James kijkt me geïrriteerd aan 'Nou, dan ben ik echt atletisch bezig'  ik lach 'Wat jij wil, olympisch kampioen' hij grinnikt en staat op

'Kan je me even helpen met dingen aangeven voor de installatie van de Tv?' ik knik 'Dan zijn we daar ook meteen van af' James grinnikt 'Precies'


'Kan je me even de schroevendraaier aangeven?' ik pak de schroevendraaier en laat hem in James zijn hand vallen.

'Oke, alleen nog even de Tv aansluiten en dan zijn we hier ook weer mee klaar' ik zucht 'Dan moeten we nog mijn en jouw bed in elkaar zetten' James knikt langzaam. 

'Help me even met de Tv optillen' ik sta op, en James volgt mijn voorbeeld. James pakt de Tv vast 'Ik tel tot 3 en dan tillen we op 3 de Tv op' ik knik.

'1'

'2'

'3!' 

We tillen tegelijkertijd de Tv op en zetten het voorzichtig op het donkerbruine kastje. 

'Jezus, dat ding is nogal zwaar' ik lach 'Toch wel, ook al ziet het er niet heel zwaar uit' James lacht nu ook. We hebben die nieuwe Samsung Tv, die met dat gebogen scherm. Hij is echt heel gaaf, maar wel heel zwaar.

'Nu moet ik al deze draadjes' James houd een bundel met allemaal draadjes vast 'Met de Tv gaan verbinden'

Ik zucht 'Wat een gezeur, hadden we dit niet kunnen laten doen?' James lacht 'Dat zou wel wat hebben gekost' ik zucht geïrriteerd, dat zegt hij altijd 'Ja, dingen kosten nou eenmaal geld' 

James grinnikt 'Als jij nou alvast even alle onderdelen van je bed gaat klaarleggen dan ga ik dit installeren, en dan kom ik je zo helpen' ik knik 'Goed plan, grote broer' ik ga met mijn rechter hand hardhandig door zijn perfect zittende donkerbruine haar 'Godver, blijf is met je poten van mijn perfecte haar af' ik lach en loop snel weg.

***

'Oh! Voordat ik het vergeet, we moeten nog een school voor je uitzoeken' James kijkt me verwachtingvol aan, ik zucht 'Daar heb ik echt geen zin in' 

James zucht 'Ja dat snap ik best, maar toch moet het gebeuren. Anders heb ik straks nog dat gezeur voor mijn deur' ik lach 'Ja, en dat willen we niet he' ik geef hem een beuk op zijn schouder 'Hé! Ik ben hier wel voor jou bezig he!' 

Ik zucht 'Het is wel een gaaf bed' James knikt ... 

Het is een licht bruin houten bed, ik denk 2 planken hoog. Er is niet veel speciaals aan, het ziet er gewoon leuk uit. 

Ohja! Het heeft lades, ik bedoel wat wil je nog meer. 

Ik kijk de kamer rond, witte muren en een betonnen vloer. Nog, bijna, precies hetzelfde toen ik voor het eerst de kamer rond keek. 

'James' ik kijk naar mijn bezige broer 'Uhu' hij heeft een schroefje in zijn mond en kijkt nog eens in het instructie boekje.

'Ik wil een muur oker geel verven' James stopt met wat hij aan het doen is en kijkt me verrast aan 'Dan ga je verf halen!' hij graait in zijn zakken en overhandigt zijn auto sleutels.

Ik wil me omdraaien maar James pakt mijn pols vast 'Kijk ook even uit naar auto dealers, dan halen we ook een auto voor  jou. Hoef je niet de hele tijd mijn auto te gebruiken' 

Ik kijk hem verbaasd aan 'O-oke' 

Ik draai me om en loop naar de garage.

***

'Was dat het, mevrouw?' de cassiere kijkt me verveelt aan, en checkt voor de zoveelste keer haar knal roze gelakte nagels 'Uhm' ze haalt gefrustreerd een hand door haar platina blonde haar. 

Ik kijk nog de winkel rond en zie een heel leuk schilderijtje, in precies dezelfde kleuren als dat de verf is 'Nou, ik wil dat schilderijtje ook wel!' ik loop er snel naar toe en loop dan weer terug. 

'Was dát het dan?' ik knik 'Of nou ja, weet u misschien een auto dealer hier in de buurt' 

De cassiere zucht 'Hier verder op in de straat, links en dan aan uw rechterhand' ik knik dankbaar. 

'Bedankt, dan was dat het ja' 

***

'Ik ben weer thuis!' ik leg de huissleutels op het kastje net naast de deur, en hang mijn jas op aan de kapstok. 

Ik loop naar mijn kamer en doe heel aggressief de deur open 'Godver, ik schrok me de pleuris!' James kijkt me geïrriteerd aan met een hand op zijn hart. 

Ik lach 'Dat was ook de bedoeling' ik knipoog naar hem en zet het schilderijtje naast de deur neer 

'Hebben we eigenlijk wel beddengoed?' James zucht 'Geen idee, kijk maar ergens' 

Ik zucht 'Ik ga wel weer even naar een winkel' ik kijk snel wat de afmetingen zijn van mijn bed, en loop dan weer het huis uit. 

-


The Bad Boy.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu