Bab 1 💕

6 1 0
                                    

"Aduh! Sakitnya!" Jerit Anggun Husnaa.

"Maaf cik, maaf. Saya betul betul tak sengaja." Ucap Faiq Firdaus lembut dan sopan.

"Eh, senangnya kau cakap maaf. Kau buta ke apa hah?! Tak reti nak jalan elok-elok ke?" Templak Anggun Husnaa.

"Cik, kan saya dah cakap yang saya tak sengaja. Yang cik ni nak marah-marah tak tentu pasal ni kenapa?" Tegur Faiq Firdaus.

"Kalau kaki aku ni patah macam mana? Suka hati aku la nak marah kau ke nak apa ke, kau yang langgar aku. Memang padan muka kaulah." Bidas Anggun Husnaa. Padan muka kau mamat poyo! Bisik hatinya.

Eh eh, perempuan ni. Kang ada makan pelempang aku ni kang, nasib cantik je. Bisik hatinya. "Ehem, cik. Nak saya bawa cik pergi klinik? Ke nak saya hantarkan cik balik? Saya betul betul dah lambat ni nak pergi meeting." Tanya Faiq Firdaus lembut.

"Tak payah. Aku boleh balik sendiri. Kau pergi jelah meeting kau tu. Aku pun tak kenal kau yang suka suka nak suruh kau hantar aku balik. Manalah tahu kau ni penyamun ke, perogol bersiri ke. Naya aku nanti." Omel Anggun Husnaa.

Alamak perempuan ni, membebel macam makcik-makcik. Ade ke patut dia cakap aku ni penyamun? Perogol bersiri la bagai. Muka hensem-hensem macam ni dia boleh cakap aku macam tu. Eh, buta ke apa? Omelnya sendiri.
"Kalau macam tu takpelah. Sekali lagi saya minta maaf ya. Saya minta diri dulu." Pinta Faiq Firdaus.
"Eh, cik. Lupa pula. Ha, ni business card saya. Nanti kalau ade apa-apa ke, kalau ade masa ke, call la saya." Beritahu Faiq Firdaus sambil kenyit mata pada Anggun Husnaa dan berlalu pergi.

Ish, dah buang tebiat apa mamat poyo ni nak kenyit-kenyit mata dekat aku pulak. Ingat aku ni senang-senang cair ke dengan kau? Omelnya sendiri.
Husnaa bingkas bangun dan berdiri sambil memandang business card yang diberi oleh Faiq Firdaus tadi. 
Hmm, not bad la mamat poyo tu. Ada business card sendiri. Oh, Faiq Firdaus bin Datuk Ahmad Daniel. Faiq nama mamat poyo tu. Anak datuk pulak tu, no wonderlah smart gila. Omelnya lagi.

Dalam Diam Cinta 💕Where stories live. Discover now