Bab 2 💕

7 1 0
                                    

* Di rumah *

"Eh Husnaa, kau pergi mana? Lambat sampai? Dating ehh.....?" Gurau Aishaa Umayrah, sahabat karib Anggun Husnaa.

"Aku pergi ofis la, nak pergi mana lagi kak Mayrah oii. Takde maknanya aku nak pergi dating-dating ni bagai." Jawab Husnaa.

"Ala kau ni, dengan aku pun nak berahsia bagai. Citer la, citer la." Desak Mayrah.

"Takde." Jawab Husnaa pendek.
"Dahlah, aku nak pergi mandi. Belengas bandan aku ni ha. Lagi lama aku melayan kau, tak mandi aku karang." Jawab Husnaa berseloroh.

"Hmm." Balas Mayrah dengan nada merajuk sambil membuat muka.

"Dah tak payah nak buat muka sangat. Aku tarik kang muncung kau tu." Balas Husnaa.

* Di bilik *

Bukannya tak tahu perangai si Mayrah tu. Bab bab buat muncung, dialah juara. Selagi tak dapat korek rahsia yang ada selagi tu dia dok menanya. Hai Mayrah Mayrah. Terima kasih sebab selalu ada dengan aku. Husnaa bercakap sendirian.

Eh, card mamat poyo tu. Mana eh aku letak. Hmmm..
Ha! Ni pun. Hm, kalau diingatkan balik mamat tu. Sweet laa dia tu. Dahlah sweet, muka pun not bad la. Hensem.
Tulah kau Husnaa, berlagak lagi. Dia nak ofer diri dia anta kau pergi klinik lau jual mahal, kan dah terlepas. Padan muka kau! Fikir Husnaa.

Eh eh, apa la aku ni. Pergi fikir pasal mamat poyo tu buat apa. Ishh. Kang si Mayrah dapat tahu, habis aku. Tak pasal-pasal kena soal siasat pulak. Omelnya sendiri.

Husnaa! Oh Husnaa! Turunlah, makan jom. Aku dah siapkan makan malam ni. Cepatlah turun jemah oii! Jerit Mayrah.

Kejap! Kejap! Nanti aku turun. Balas Husnaa.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 03, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dalam Diam Cinta 💕Where stories live. Discover now