Ik heb helemaal geen zin in school. We hebben zo een Natuurschijkunde (NASK) toets. Ik heb goed geleerd, maar ik vind het SUPER moeilijk en niet boeiend. Het is nu half acht. Ik heb eerste uur vrij, maar ben vroeg opgestaan om NASK te leren. Ik hoef namelijk pas tegen half tien weg. Maar ja, ik wil natuurlijk wel een goed cijfer.
Het is nu kwart over negen. Ik ga nu mijn vriendin, Eline ophalen. Ik pak snel mijn fiets en fiets naar haar huis. Ik bel aan. Ze hebben altijd zo'n leuk bel muziekje. Het duurt even voordat ze open doet, maar na even doet ze de deur open. 'Heei.' We begroeten elkaar. Ik ga naar de achterkant van haar huis, om haar daar op te wachten. Het duurt zoals altijd heel lang. Snel fietsen we samen naar school en overhoren elkaar met vragen.
We lopen samen het lokaal in en gaan zitten op de vaste plekken. 'Oké, succes met jullie toets, rekenmachines zijn nodig.' Zegt de leraar. Snel wens ik een andere vriendin, Lola, nog succes. Ook wederzijds.
'Welke kleuren worden de vlag als het blauw licht is?' Dat is een van de ONTZETTEND moeilijke vragen, waar ik niks van begrijp. Weet ik veel. Boeit me ook niet heel veel eigenlijk.
'Nog twee minuten!' Roept de leraar. Snel leg ik de toets op de hoek van mijn tafel en doe mijn pen in mijn etui. Als iedereen klaar is, mogen we even kletsen. Jurjan vertelt dat hij zijn rekenmachine omhoog hield, om zo heel misschien het antwoord te laten zien. Helaas voor mij...Ik zag het niet. 'Wat heb jij bij die vraag?' Vraag ik aan Noa. '0,006, jij?' Ku*, ik had 8, ik negeer haar vraag maar. 'Oke, we hebben nog 10 minuten en gaan een 'leuk' filmpje kijken over Mars.' Geeft de leraar aan. Boeiend.
'Haai!' Roept Lola? Ik Roep haai terug. 'Nask ging echt heel slecht!' Roept Mila. Dat zegt ze altijd, maar toch heeft ze altijd een zeven of een acht. ❤. Ik neem het haar niet kwalijk hoor, ze is een supervriendin.
Ik ga nu naar Gym, byee
JE LEEST
Manon
Short StoryHeei heei, wezens of mensen, Ik ben Manon Ik schrijf over mijn schooldagen X