De regen stortte uit de hemel. Michael rende zo hard hij kon, in een poging eerder thuis te komen. Een bliksemschicht verlichtte de hemel en liet een rilling over zijn rug lopen. Het was koud, ijskoud.
De regen liep in en langs zijn ogen, vertroebelde zijn zicht, waardoor hij tegen iets aan liep. Of beter gezegd, tegen iemand.
"Wat denk je wel niet dat je aan het doen bent?"Hij zette een stap achteruit en keek in de ogen van het meisje dat hem net zo had toegesproken. Zijn mond viel open van verbazing, maar vooral van herkenning. Hij herkende haar diepblauwe ogen, haar speels-maar-bange glimlachje, haar warrige schouderlange krullende rode haren. En, tot zijn verdriet, ook het permanent gezette witte litteken op haar wang.
De ogen van het meisje flikkerden van angst, en haar stem trilde zo hevig dat het leek alsof ze niet meer normaal kon praten. "Michael?"
"Erica..." Michael probeerde te glimlachen.
"Michael, ga weg." Hij meende betraande ogen te zien, maar dat kon ook gewoon de regen zijn. "Ik wil niks meer met jou te maken hebben."
Haar stem leek nog veel onvaster dan daarvoor, ook al durfde Michael te zweren dat dat niet mogelijk was.
"Erica... het spijt me. Het is nooit mijn bedoeling geweest. Ik wilde je geen pijn doen."
"Hou op, Michael, hou op!" Haar stem sloeg over, en de tranen leken over haar wangen te lopen.
"Ik heb een nieuw leven opgestart, Erica. Ik ben niet meer zoals eerst. Ik heet geen Michael meer. Nu ben ik Link. Beloof me niks over mijn oude leven te vertellen. Ik heb het achter me gelaten, en dat wil ik graag zo houden."
Erica ademhaling klonk veel te snel. Haar gezicht was bleek. "Ik... ik beloof het." zei ze heel zacht. "Als jij beloofd me geen pijn meer te doen."
"Ik heb het nooit gewild."
"Dat heb je wel." Erica greep achter zich. Haar stem klonk zacht, bang, gebroken. Haar ogen flitsten van links naar rechts, alsof ze zo snel mogelijk weg wilde komen. "En geloof me, Mi-Link..." fluisterde ze. "Hoe graag je ook wil, dat wrede gedeelte in je zal nooit echt verdwijnen."
JE LEEST
Schrijfsels
Short StoryHier staan gewoon mijn schrijfsels, inspiraties, en al die andere dingen. Gewoon omdat dat leuk is. (Ps. Let niet op mijn slechte cover, ik suck echt in het maken van covers) Hoogste rank: #192 in Kort Verhaal