Pada tahun 2020,Gipsy Danger dipandu oleh saudara raleigh dan yancy becket ditugas untuk melindungi pantai Alaska daripada kaiju kod nama Knifehead.
Raksasa bertahan serangan awal dan blinside Gipsy Danger,kemudian megoyak hik terbuka rangka beliau dan membunuh Yancy .Raleigh mengambil kawalan Gipsy bersendirian dan membunuh Knifehead.Trauma dengan kehilangan adiknya,Raleigh berhenti program jaeger itu.
Lima tahun kemudian,serangan kaiju telah meningkat dalam kedua dua kekerapan dan kekuatan ke titik bahawa Jaegers sedang dimusnahkan lebih cepat daripada mereka boleh dibina.Peminpin-peminpin dunia membuat keputusan untuk mengurangkan pembiayaan untuk program jaeger yang memihak kepada anti-kaiju dinding pantai.
Marshal Staker Pentecost (MSP) veteran jaeger juruterbang dan untuk pangkalan di Hong kong dipanggil Shatterdome.Beliau mendapati ralehgh dan menyakinkan mereka untuk menyertai semula program dan membuat pertahanan terakhir.
Pada Shatterdome,Raleigh dan Pentakosa disambut oleh Mako Mori pengarah pengubahsuaian jaeger itu.dia melihat jaeger tinggal dan krew mereka
Striker Eureka (Australia),Cherno Alpa (Russian),Crimson Thypoon (Cina) the jaeger keempat adalah Gipsy Danger dibina semula dan diubah suai dengan senjata tambahan dan reaktor nuklear.
Pentakosa memberitahu Raleigh rancangan adalah untuk menggunakan empat jaeger untuk mengelak pelanggaran dengan senjata nuklear untuk mencari rakan kongsi baru untuk juruterbang Gipsy.
Raleigh memegang dengan pejuang pangkalan tryout dan mendapati yang paling beliau "drift riba" rakan kongsi menjadi Mako yang diturunkan untuk menjadi anak angkat Pentakosa dalam drift ujian mereka.
Raleigh keluar dari penjajaran selepas sememangnya mewakili masa ini saudaranya meninggal dunia menyebabkan Mako untuk menjadi hilang dalam ingatan beliau serangan kaiju yang yatim dan hampir luahan Gipsy Danger ini caster plasma alasan Pentakosa Mako meninggalkan Raleigh tanpa pembantu juruterbang.
Bersambung di bab 2
YOU ARE READING
PACIFIC RIM
ActionBumi diserang oleh raksasa asing gergasi (dipanggil kaiju) muncul dari sebuah portal antara dimensi yang dipanggil "pelanggaran" di bahagian bawah lautan Pasifik.Humainity menyatukan untuk membina robot amat besar,digelar jaegers,untuk memerangi anc...