Part 5

477 29 0
                                    

Dengan terkejut budak perempuan itu memegang tangan Lux Alex dengan kuat sekali sampai berkesan merah , malahan lagi budak perempuan itu tidak ingin melepaskan tangannya . "LEPASKAN SAYA , SAKITLAH!!" tanpa sedar budak perempuan itu menangis lalu melepaskan gengaman tangan itu lalu berlari kesebuah rumah terbiar dan meninggalkan Lux Alex. Lux Alex ingin mengikutnya tetapi ayahnya tiba sahaja menarik tangan untuk balik , lalu memesannya . "ALEX ANAK LELAKI AYAH YANG BAIKKAN ?" tanya ayahnya Lux Alex hanya pelik sambil mencuri pandangan kearah mamanya yang sedang menangis . " KENAPA AYAH TANYA MACAM ITU,MESTILAH" sambil senyum kearah ayahnya . Ayahnya membalas senyumnya lalu berkata "TOLONG AYAH JAGA MAMA YE ,NAK" lalu mencium dahinya . Lux Alex terpinga dan terasa pelik seakan ada benda yang akan berlaku kepadanya dan juga duaorang istimewanya .

waktu malam *masih dalam mimpi buruk Lux Alex*

Ayahnya membawa banyak beg yang isi baju miliknya, Lux Alex hanya berfikir ayahnya akan meninggalkan nya dan juga mamanya . Sebelum ayahnya berlalu pergi , ayahnya sempat berpesan berpindah segera jika ada benda berlaku . Lux Alex hanya risau jika benar bandar tokyo akan berakhir , maka tak sempatlah dia ingin membawa ayah dan mama melancong bersamanya . itulah cita cita jika Lux Alex sudah besar .

Pagi keesokannya

Lux Alex meberi izin keluar rumah dari mamanya untuk bermain ditaman . SEsama dalam berjalan awal awal lagi Lux Alex telah melihat budak perempuan yang dia jumpa semalam sedang bermain di buaian itu seorang diri . Dengan keberanian Lux Alex mendekati dirinya ke budak perempuan itu menjadi kawannya . "HELLO ? AWAK SELALU MAIN DI TAMAN NI SEORANG DIRI KE ?" tanya Lux Alex kepada budak perempuan itu . "SAYA BENCI MAMA SAYA !!" kata budak perempuan itu . "KENAPA AWAK BENCI MAMA AWAK ?? AYAH AWAK MASIH ADA KE SORRY KALAU SAYA BUZY HAL KELUARGA AWAK" kata Lux Alex hairan . "MAMA SAYA BUNUH AYAH SAYA UNTUK MENDAPATKAN SAYA , SAYA BENCI JOI !!" jerit budak perempuan itu . "APA APA PUN NAMA SAYA LUX ALEX , SALAM PERKENALAN " sambil senyum kebudak perempuan itu . "AWAK TAK AKAN TAHU MAMA SAYA TU MACAM MANA SAYA NI BAHAYA " "SAYA TAK KISAH , ASALKAN SAYA BOLEH BERKAWAN DENGAN AWAK " kata Lux Alex untuk menggembirakan budak perempuan itu . "SAYA YUNO" .

BERPALING KEPADA CERITA ASAL

Sebaik sahaja sudah lama tertidur akhirnya Lux Alex sudah sedarkan diri , dalam keadaan kaki tangan terikat pada tiang yang agak lama . Lux Alex melihat Lisha masih tidak menyedarkan diri . Sudah beberapa kali nama Lisha disebut olehnya tetapi tetap menyedarkan diri . Lux Alex tertanya apa kena mengena Lisha dengan budak perempuan yang bernama YUNO itu adakah Lisha adalah budak perempuan yang pernah dia temu dulu ?? soal soalannya pada diri ini . Tanpa tidak sedar suruhan JOI mendekati mereka . Mirai , kiro ,kaiy dan roy mendekati Lisha lalu mengatakan . "NAMPAKNYA YUNO MASIH MENCARI BUDAK LELAKI 10 TAHUN DULU YANG PERNAH DIA MENGHISAP DARAH BUDAK ITU DULU " kaiy lalu memandang kepadaLux Alex yang sedang memerhatikannya . "MUNGKIN KAULAH ORANGNYA " belum sempat kaiy menghabiskan kata katanya . JOI sudah tiba dan melihat anaknya YUNO . suruhan joi termaksud kaiy menunduk hormat . Lux Alex hanya mendiamkan diri tanpa menagatakan sepatah pun kata . "MUNGKIN KAU TELAH HISAP DARAH DIA BANYAK SANGAT NI"kata joi . "MAAF PUAN " kata kaiy perlahan .

Joi cuba mengigit leher Yuno tetapi terhalang dengan jeritan Lux Alex . "JANGAN GIIGIT DIA , DIA TAK BERSALAH!!"kata Lux Alex dengan tegas .Mata joi tepat memandang Lux Alex dengan tajam sekali ."WOW WOW WOW , JADI KAMULAH PENJAGA YUNO" "NAMA DIA LISHA BUKAN YUNO !!" marah lux Alex dengan JOI . sebaik sahaja joi ingin mendekati Lux Alex dan mengeluarkan taringnya tiba tiba yukii menyerang mereka dan menyelamatkan Lux Alex dan YUNO . dengan di bantu oleh pn.lulu dan juga pemandu teksi tadi.[YUKII :-blue sm , kuasa tali beku] menghalang laluan JOI dan suruhannya mengikut mereka keluar dari makam JOI itu . DENGAN selamat mereka sampai ke sekolah . YUNO segera dihantar ke bilik rehat untuk rawatan . Lux Alex hanya berehatkan dirinya dibilik lalu menagambil keputusan untukberjumpa dengan LISHA . Baik sahaja dia ingin keluar dari bilik tanpa Lux Alex sendar Yukii berada disebelahanya dan menyatakan sesuatu kepada LuxAlex " AWAK TIDAK DIBENARKAN BERJUMPA DENGAN YUNO SELAMA 2MINGGU , DARAH DALAM BADANNYA TIDAK TERKAWAL LAGI " " TAPI SAYA....." kata kata Lux Alex terpisah sebaik Yukii menutup mulutnya dan berlalu pergi .......

MAKAM JOI

bersambung........

The Power Red EyesWhere stories live. Discover now