Hantu Guli

1.3K 37 6
                                    

Zara dan aiman baru sahaja berkahwin selepas saling menggenali selama 4 tahun.Perkara yg remah tidak membuat kan mereka bergaduh.   
Aiman membeli sebuah rumah barunya untuk hidup bersama isterinya zara.Aiman dan zara telah tinggal di rumah itu sudah dua minggu.Pada suatu malam,zara tinggal di rumah itu bersendirian kerana suami nya balik lewat malam.

Zara terdengar bunyi guli yg terjatuh dari tingkat atas dan guli itu melalui satu persatu anak tangga.Lalu zara ketakutan dan menelefon suaminya."abang,abang dh balik ke?abg kat bawah ke?.Lalu suaminya berkata"kenapa,abg kt tempak kerja lagi.

Lalu zara meletak kan hendphonenya dan berkata..."kalau bkn abg yg main guli,abistu sapa?.Zara tidak menghirau kan nya selepas 5 minit,kerana bunyi itu sudah berhenti.

Keesokkan hari nya,zara keluar dn berbual dengan jirannya..."akak rumah ni dulu ada perkara misteri ke yang terjadi?..lalu akak Jah berkata"ada,dulu ada seorang budak ni tinggal rumah sendirian sebab ibu bapa sibuk berkerja,lepas tu dye suka main baling-baling guli kt tangga"..zara"ouhh"...kak Jah"satu malam tu budak tu baling guli kt tangga dengan geram sebab hari jadi dia ibu bapa dye x sambut pon"...

"And then,dye hilang kawalan lepastu terjatuh dekat tangga"...npe zara tanya akak?.."saja je tanya"...

Jam tepat pukul 12 malam,bunyi itu kedengaran lagi...Zara berasa risau kerana suaminya tiada di sisi nya..makin lama bunyi guli itu semakin kuat kedengaran.Zara memberanikan diri  keluar melihat untuk membongkar apa yg didengarnya itu sebenarnya.Perlahan-lahan pintu dibuka.

Zara mengambil langkah perlahan..lalu sampai di tangga  zara mengintai dari atas dn dia terlihat seorang budak perempuan berlemuran darah mengengam guli yg sedang membaling guli itu.Zara terkejut dengan apa dilihat nya lalu kakinya tergelincir jatuh melaui satu anak tangga ke satu anak tangga.

HANTU GULIWhere stories live. Discover now