Mayat isterinya tidak dijumpai ditempat kejadian,hanya tinggal setompok darah yg berada di lantai dan makin lama darah itu merebak satu tempat ke satu tempat.Aiman berasa aneh dgn apa yg terjadi pada isterinya,dan selalu memarahi dirinya sebab apa yg menimpa isterinya itu.Seminggu selepas kematian isterinya,aiman bercadang untuk keluar daripada rumahbitu dan mahu hidup membujang.
Selepas aiman keluar daripada rumah itu,aiman berasa kedengaran sesuatu buyi seakan memanggilnya.Lalu aiman barasa seakan akan dalam ketakutan dengan suara yg didengarnya itu.Lalu aiman meninggal kan rumah itu.
Tiga bulan sepas kejadian itu berlaku,perkara baru akan bermula.Sekeluarga aina menyewa rumah tersebut buat sementara waktu bapanya,menunggu dapat gaji.
Aina berumur 10 tahun,dan mempunyi satu abang.pada suatu malam aina tido di dalam biliknya sendiri,kerana faktor umur aina membesar.Aina mengajak abangnya untuk teman dia turun kebawah menggambil telefonnya yang tertinggal.
Lalu abg nya menemaninya,sementara abg nya tengah pegi ke toilet,aina tunggu di pintu depan bilik abagnya.Tetiba aina terdengaran sesuatu bunyi kata aina.."bunyi apa tu"?.. Macam bunyi guli je kat tangga resah pada dirinya semakin membara,lalu aina mengetuk pintu abgnya"abg,abg cepat la"?...nazim.."ia lah sabar jp"..
Keesokkan hari nya aina tenggah bermain di halam rumah.Aina terlihat darah yg barada di atas tanah tersebut.Aina merasa aneh dengan rumah ini.Lalu memanggil ibunya.."ibu-ibu?..pn.zila.."ia npe anak mak panggil"?..kata aina.."ni darah ke ibu?..kata pn.zila."haaa macam mana aina jumpa"?..kata aina..."entah"...dalam hati aina merasa pelik dengan geligat mak nya...
Pada malam nya,aina tido didalam biliknya.Aina terdengar bunyi guli yg semacam dibaling oleh seseorang di hadapan pintu bilik aina.Aina ingin mengetahui apa yg terjadi .Lalu aina membuka pintu bilik nya secara perlahan-lahan.Aina mengintai dari pintu bilik nya keadaan yg terjadi di depan pintunya itu.Tiada sesiapa pon di hadapan pintu biliknya.Aina resah dan berada dalam ketakutan lalu terus menutup pintu biliknya itu.
YOU ARE READING
HANTU GULI
HorrorKejadian aneh yang berlalu di rumah yang sudah lama ditinggalkan dan usang