Måndag
~ Hannas perspektiv ~
Jag tar ett djupt andetag och öppnar försiktigt entré dörrarna till skolan. De första som träffar mig i ansiktet är konstiga och nyfikna blickar på mig. Jag börjar gå mot rektorns kontor och knackar på dörren. " kom in!" Ropar rektorn på andra sidan dörren. Jag öppnar och rektorn hälsar mig välkommen och ger mig nyckeln till mitt skåp och en karta över skolan. När jag hade gått ut från kontoret och stod som ett frågetecken i korridoren sa någon plötsligt sa hej bakom mig och jag vänder mig plötsligt om. Där står en kille med gröna ögon och sandblont hår. "Jag heter Felix" säger han och sträcker fram sin hand. Jag ler och skakar hans hand." Hanna" säger jag och han Flinar. " Ska jag hjälpa dig till ditt skåp?" Frågar han. Jag bara nickar och visar mitt skåpnummer. På vägen till mitt skåp så visar han mig runt i skolan och längst bort i skolan där vårat hemklassrum ligger. " så skåpnummer 35" säger han och gestikulerar med sin arm och pekar på ett skåp med siffran 35 på. " tack" säger jag och öppnar skåpet och slänger in väskan och min tunna jacka. " vilken klass ska du börja i? " frågar Felix mig och jag säger " SA 2B". " Då går du och jag i samma klass" säger han och ler glatt. Jag och Felix har blivit bra vänner på bara några minuter.Felix öppnar dörren till klassrummet vi ska vara i och klampar in och sätter sig på en av platserna längst bak tillsammans med en med svart hår och lite mer brunare hud. Medans jag står i dörröppningen och ser ut som ett frågetecken. " du måste vara vår nya elev" säger läraren trevligt och skakar hand med mig. " kan du inte berätta lite om dig själv?" Säger läraren och ställer sig bakom katedern. " Ehm... Ja jag heter Hanna Miller och kommer ifrån Linköping men flyttade hit för att min mamma fick ett nytt jobb här i Stockholm. Jag gillar att dansa." Säger jag enkelt och går fort och sätter mig bredvid Felix och rodnar smått. Jag hatar att prata framför folk..
Lektionen slutar och jag får ett Sms från Oscar.Från Oscar ☺️
Skickat 11:30
Hej, din lilla Linköpingare titta bakom dig😉.Jag svarar inte utan istället vänder mig om och möter två par havsblåa ögon och ett stort fluff." Hej" säger jag glatt och han säger hej tillbaka och ger mig en stor kram som jag glatt besvarar.jag älskar kramar. " hur är det?" Säger Oscar mjukt efter kramen och ler så man ser hans vita tänder." Jo de är bra har träffat en jättesnäll kompis" säger jag enkelt. " och vem är de då?,du vet. Jag känner alla på skolan" säger han lite spydigt men på skämt. " han heter Felix Sandman" säger jag och han skrattar. " så du har träffat felle, min kompis" säger han och vi börjar långsamt gå i korridoren. Vi fortsätter att prata tills han säger " jag måste gå min lektion börjar" säger han sorgset och ger mig en kram innan han går in. Jag kollar på schemat som jag har i mobilen.lunch. Står på schemat och jag börjar gå mot matsalen och tittar mig omkring. Plötsligt så krockar någon in i mig." Oj förlåt, de var inte meningen" säger en tjej och petar upp sina glasögon på näsryggen igen." Det är lugnt" säger jag och säger fort efter mitt namn och sträcker fram min hon ler och skakar min namn. Emma säger hon blygt.
Bild på Emma
Vi går in i matsalen och tar mat och går och sätter oss vid ett bord lite längre bort från de andra borden. Jag börjar direkt att hugga in i maten medan Emma bara sitter och tittar på något. Först så fattade jag inte vad hon tittade på men sedan så ställde jag mig bakom henne och riktade mina ögon och såg vad hon tittade på. Oscars kompis Ogge. " Du Emma?" Säger jag men får inge svar. " hallå Emma?" Säger jag och viftar med handen framför hennes ansikte. Jag höll nästan på att ge upp när jag kom på en bra idé. Jag lutade mig fram till hennes öra och viskade." Ogge stirrar på dig" säger jag tyst och hon kommer ur sin trans och säger högt. " gör han" säger hon väldigt högt och alla inklusive ogge kollar på henne. Jag fnissar och säger " nu gör han de" och Emma rodnar och ser att ogge sitter och ler mot henne.
Plötsligt så surrar de till i min mobil.Från Oscar☺️
Skickat 12:32
Du verkar ha de roligt där borta...😂😂Från mig
Skickat 12:33
Japp, de har jag😊Från Oscar☺️
Skickat 12:33
De har jag med..Från mig
Skickat 12:34
Hur då?Från Oscar☺️
Skickat 12:35
För jag ser dig le..😉Jag märker inte att jag rodnar förens Emma säger de. " Hanna du rodnar".
Varför rodnar jag för att Oscar skrev de till mig...?----------
Happy birthday to me
Fyller 15 idag🎉Välkomna till den sämsta boken i världen!!!😉
Rösta/ kommentera
- MA_awsome⭐️
YOU ARE READING
My story ~ O.E~
FanfictionFrån okänd Skickat 02:45 Hej snygging.. Vill du hitta på något med mig i min säng? Från mig Skickat 02:47 Skulle inte tro det PEDDO.. Att ett fel skickat sms kunde leda till så mycket... Sms bok om Oscar enestad.. Hoppas ni gillar den