Volgende ochtend werd ik chagrijnig wakker om naar school te gaan. ik had zoo geen zin in school maar ik moest wel. Dat al op mn tweede schooldag. Ik liep met moeite naar de douche om mijn standaard ochtend routine te verrichten. Daarna liep ik weer terug en verrichtte ik het gebed. Ik deed alleen mascara en liep naar beneden om te ontbijten. Toen zei mijn moeder dat ze mij even moest spreken. Ik liep naar haar toe en het gesprek liep als volgt.
Fatima: Inaya ik en je broer Redeouan, je zus en je vader gaan voor een tijdje naar Marokko om dingen te regelen voor de bruiloft van Amira.
Bij het horen van die woorden besefte ik dat mijn liefste zus waar ik mijn hele leven mee heb geleefd en alles mee samen heb gedeeld over een weekje zal vertrekken naar haar eigen toekomst. Ik kreeg een rilling door mijn hele lichaam.
Inaya: Nouuu, waarom mag ik niet mee???
Fatima: tfekred di (dacht je aan) school of niet?
Inaya: oke blijf ik dan alleen??
Fatima: nee je hebt je broer Safouan toch?
Inaya: ooh sinds wanneer is Safouan bij ons thuis? hij heeft toch zijn eigen huis of ben je dat vergeten??
Fatima: jah klopt en ik heb Laila (Moeder Amine) gesproken en vroeg of Amine ook op je kon letten en hij stemde in.
Inaya:...........
Fatima: eyedi we komen snel terug. gewoon voor twee weekjes.
Inaya: saffi isgoed. wanneer gaan jullie dan?
Fatima: Amira heeft tickets gevonden voor morgenavond
Inaya: oke, neem dan ook iets voor mij mee
Fatima: jah natuurlijk mijn schat hoe kan ik jou nou vergeten.
Inaya: saffi mama ik moet nu snel naar school
Fatima: Saffi eyedi eshem i 3awen sidarebi (oke mijn dochter moge god jou helpen)
Inaya: shokran mama en ik gaf haar een kus
Toen vertrok ze op haar scooter snel naar Soumia en zo vertrokken ze naar school. Daar aangekomen ging ik met Soum naar mijn kluis. We haasten ons snel want we hadden nog 1 minuut anders zou de bel gaan. Ik rende met Soumia en kwam heel hard tegen iemand aan. Ik keek op en zag dat het weer de bitch van school was. '' Kijk uit a gore slet, heb je geen ogen ofzo'' zegt Samira. Ik gunde dat wijf geen blik en liep gewoon door. '' Wat is er met die lelijke aap aan de hand? '' zei Soumia. Haha geen aandacht geven zei ik en we gingen naar onze les.
Pauze:
''Je deed net wel stoer he!'' zei Samira. Ik had hier geen zin in want ik was al niet in de stemming dus probeerde ik weg te lopen met Soumia. Ze pakte me van mijn arm waardoor ik struikelde over een klein drempeltje. '' Niet aan me zitten. '' en probeerde weer weg te komen. Ze herhaalde dit weer en dit deed echt de emmer overlopen. Ik duwde haar omver en zij kwam op me liggen ik gooide haar weer omver waardoor ik op haar zat ik gaf haar 2 rake stoten in haar gezicht zij krabte me in mijn gezicht ik wilde haar nog 1 knietje geven maar ik werd tegengehouden door Soumia en Soumia spuugde nog voor de laatste keer op haar. Ik waarschuwde haar voor de laatste keer en ik ging naar de wc om te kijken of ik iets op me gezicht had, jahoor ik had een hele diepe kras door haar heksennagels. Hoe moet ik dit ooit uitleggen.
Ik ging na schooltijd samen met Soum naar de stad en toen gingen we even chillen bij haar thuis. Soumia en ik zaten midden in een gesprek tot ik werd gebeld door een onbekend nummer.. ik nam op en zo volgde het gesprek.
Inaya: Hallo met wie spreek ik..
Onbekend: Hallo Inaya je spreekt met Amine.
Inaya: Oohw hooi amine alles goed?
Amine: Ja gaat goed hamdoulah en met jou?
Inaya: Met mij gaat het goed hamdoulah.
Amine: Ik belde je even om door tegeven dat ik je ouders, zus en broer al heb gebracht naar het vliegveld.
Inaya: Huuuhhhh maar ze vertrekken morgen pas tochh??
Amine: Ja dat was zo maar hun vlucht is vervroegd.
Inaya: Shiit man ik heb geen eens afscheid kunnen nemen.
Amine: Ja jammer maar maak je geen zorgen voor je het weet zijn ze alweer terug.
Inaya: Ja inshallah
Amine: inshallah,maar ik vroeg me af of je zin hebt om met me mee te gaan.
Inaya: Nou waar naar toe??
Amine: Is een verassing...
Inaya: Ik hou wel van verassingen.
Amine: Hahhah Saff ik kom je ophalen waar ben je nu?
Inaya: Ik ben bij een vriendin, maar ik loop wel alvast richting AH dan spreken we daar af.
Amine: Ja isgoed ik vertrek nu.
Inaya: Okey tot zo en ik hing op.
JE LEEST
GESTOLEN HART
RomanceInaya is een marokkaans meisje. Ze draagt een hoofddoek en is 18 jaar. Tbarkellah een mooi meisje met een liefdevolle hart. Ze woont in Den Haag. Inaya heeft daarnaast twee broers en 1 zus. haar broers genaamd Redouan en Safouan. Redouan is 23 jaar...