Se stie in principiu ca nu este o solutie ... asta ne-o spune lumea , lumea care pare ca vrea sa te ajute dar in realitate te considera doar un nebun , un om care vrea sa isi puna capat zilelor iar alte persoane nu fac altceva decat sa ii critice , sa tipe la ei si sa faca orice mai putin sa il ajute. Cateodata nici nu ai de unde sa stii ce urmeaza , faptul ca stii asta despre o persoana , faptul ca ti s-a confesat nu inseamna ca e nebun .. ci ca iti cere ajutorul vrea sa vada daca oamenii vad asta ca pe un ultim strigat de ajutor si nu vor acel "text" bine tiparit in minte : - nu doamne fereste! esti normal la cap? cum sa faci asa ceva? ... ci vor sa-i ii intelegi prin ce trec ei dar e mult mai greu sa vezi asta daca nu stii sa tii la cineva.
Ti s-a intamplat vreodata sa te trezesti brusc in miez de noapte .. si sa iti treaca prin cap o multime de ganduri , fie ca ai avut si cea mai feiricita zi din viata ta ..pe moment nu ti-a venit ideea sa te uiti la stele si sa-ti pui intrebarea : oare..daca as disparea printre ele..ar observa cineva? Daca nu ... inseamna ca nu ai trecut cum trebuie prin adolescenta.
Dar stiu ca raspunsul e Da si sigur ca ar observa multa lume si de asemenea multa lume ar fi spus atunci : cate mai aveam sa-i spun.. as vrea sa stiu de ce? era atat de fericit nu ii lipsea nimic. poate asta e si problema..
Exista multe motive... depinde de persoana,de situatia sa..dar mai ales de persoanele din jurul sau. Si de asemenea exista multe modalitati.. (nu vreau sa va dau ideei..:) dar sfoara cica e cea mai folosita..acum sa ai si de unde sa o prinzi..; pastilele ... stii ca adormi si visezi..dar oare vei mai vedea raza soarelui de dimineata? nu cred..dar e bine ca ti'o poti imagina..
E mult mai rau cand aceste persoane nu lasa niciun bilet ..deoarece de aici apar neintelegerile celor dragi.. iar cei care lasa totusi un ultim gand scris...nu cred ca i'ar ajunge foile sa scrie tot ceea ce simte...deci face un rezumat la ce e mai important : va iubesc si nu am facut asta din cauza voastra (asta daca e pt parinti) doar ca nu ma intelege nimeni sau am simtit ca e singura scapare , singura solutie ramasa sau stiu ca nu o sa ma intelegeti niciodata , dar stiu ca imi va fi mai bine.
E doar o parte din gandurile celor neintelesi .. deobicei ei trec prin perioade foarte grele inainte de asta (se taie ,drogheaza ,isi schimba total comportamentul) sigur eu ma gandesc si ma uit afara imediat dupa ce aud de un astfel te caz si ma intreb cum sa renunti la lumea asta indiferent de ce viata duci..dar ma si intreb cum e dupa ce termini..dupa ce ai clacat si totul se intuneca? Unii se intreaba oare daca ma sinucid..chiar ajung in iad sau ajung totusi la Dumnezeu? In acest moment un om foarte inteligent care citeste ar spune :ce prost...cum sa ajungi intr-un loc bun dupa ce faci ceva rau?? Dar de unde stii tu? De unde stii ce e dincolo de ceea ce faci..poate nu e nici bine nici rau..poate e o cale de mijloc unde aceste suflete prefera sa aiba o lume a lor...de unde ii privesc pe cei dragi cum sufera dupa ei..asta daca sufera....
Sa nu credeti ca ei isi doresc asta asa mult.. nu si-o noteaza pe lista de Craciun sau de ziua lor...e o decizie grea de cele mai multe ori luata la nervi sau la disperare , intr-un moment lipsit de oamenii din jur ca sa te vada..de exemplu in timp ce ei dorm abia peste vreo 5 ore vor descoperi ca tu nu mai existi....
Se spune , iar eu o cred , ca de cele mai multe ori..acestia se razgandesc in ultima clipa..dar e prea tarziu... de exemplu daca se spanzura..ultimele suflari pot fi de ajtor..dar degeaba daca scaunul a fugit de mult a alunecat sub tine..iar acum plutesti in neant..intr-un loc doar de subconstientul tau stiut...
Cand ai asemenea intamplari cu o persoana apropiata..ti-ai dori sa te poti intoarce in timp la ea sa o impiedici sa faca asta ... dar cu cat ne dorim asta..oricat am vrea sa fim cu ea non'stop.. uitam esentialul.."de ce".. si fie mai devreme fie mai tarziu ..o vei pierde din ochi si se va intampla...cine stie de cat timp s-a rupt ceva in trecut iar tu nu ai cum sa ajungi pana acolo ca sa il repari.
Singurul sfat este sa va urmariti cu atentie prietenii .. nu ii speriati daca observati ceva diferit.. vedeti daca puteti repara ceva..sa le aratati motive de a trai. Iar daca se intampla...o sa treceti peste si mereu sa va ganditi ca nu a fost numai decizia lui..ci poate pur si simplu nu era locul sau aici si aceste gesturi sunt ca o cursa speciala deoarece toti avem o zi in care vom pleca..exact ca un autobuz..unul singur care te duce intr-o singura statie..iar cursa speciala merge si fara bilet...si este loc doar pentru tine.
Dar cel mai bine este sa nu ajungi la asa o decizie niciodata... mai bine iti gasesti prieteni,ajutoare..persoane speciale care sa astepte impreuna cu tine in statie pana vine autobuzul corect ;)