Ingen Ingenting har ett ovanligt namn men blir ibland kallad för Ing, han bor i USA i sitt egna hus och hans föräldrar var kriminella och ville att deras son skulle följa i deras fotspår och de döpte honom till Ingen Ingenting för att han skulle lät komma undan med det han hade gjort.
Men genom åren märkte de att han inte betede sig som en kriminel utan mer lagligt föräldrarna blev arga över detta och bestämmde de sig för att sätta dit sin egna son för en sak de hade gjort, så de gick till sin vän som jobbade på ett slakteri och bad honom om en tjänst, vännen hade inte sett dem på flera år och var glad att se dem
Vännen visste inte att de hade en son och de berättade inte om deras son heller så vännen gick med på tjänsten.
Deras plan var att sätta dit sin son för ett mord som han inte har begått men för att vännen inte skulle mistänka att det var deras son så sa de att det var en man som hette Inge som de skulle sätta dit.
Under natten så dödade vännen en av sin arbetare som för det mesta var late som var den lataste arbetaren.
sen gick vännen till Ings hem det var tidigt på morgonen och gömde mord vapnet i huset för dörren var olåst, han gömde mordvapet (Kniven) i tvättkorgen.
På baksidan av huset satt Ing och sov efter att han läst i Nyhetsbladet.
Han vaknade upp av att te kokaren tjöt ifrån köket Ing gick dit.
Ing satte sig ner med en kopp ny brygd te, det var varmt men gott och i samma stund knakar det på dörren och Ing reser sig upp och tittar ut genom kikar hålen i dörren och utanför står en polis.
Ing öppnar försiktigt dörren.
Ing: Vad har konstapeln på hjärtat?
Polisen: Jag är Konstapel Peter East om jag får be och jag har just redet ut att en arbetare har blivit mördad i slakteriet här i närheten och jag har fått ett anonymt tips om att mördaren gömmer sig här i kvarteret och jag börjar med att genomsöka husen efter bevis och frågar ut invånarna.
Ing: Jaha ja, men jag tror att du inte hittar något hos mig, men du får gärna tittar runt i huset jag har inget att dölja.
Konstapel East: Ja jag hoppas det.
Konstaplen började med att fråga Ing.
Konstapel East: Var befann du dig på natten?
Ing: I sängen och sov.
Konstapel East: Har du någon som var med dig?
Ing: Nej jag bor ensam och jag var ensam.
Konstapel East: Hur gammal är du?
Ing: 32 år
Efter ha ställt några frågor så började Konstapel East att leta igenom huset till han hittade mordvapnet i tvättkorgen.
Konstapel East: Jaså "du hade inget att dölja va".
Ing: Jag vet inte hur den hamnade där?
Konstapel East: Du har rätt att tiga och du är under arrest.
Konstapel East tog Ing till polisbilen i hanbojor och körde iväg med sirenerna på.
När det anlede till polisstationen så blev Ing utfrågad igen och det blev domstol och Ing hade inte mycket att säja och han fick ingen advokat så han åkte direkt till fängelset Stonehammer och blev instängd i en cell. Det fanns 1000 fångar och 300 vakter på fängelset med varje hundra nummer hade en avdelning och Ing hamnade på avdelning 500 som Ing fick fängelsekläder som var svarta shorts och en blå T-Shirt med numret 543 på och alla fångarna hade samma klädstil fast med olika nummer.
YOU ARE READING
Ingen Ingenting
Short StoryHandlar om en Man som heter Ingen Ingenting som blir oskyldigt dömd för något han inte har gjort, men varför? Och fängelset blir inte bättre tack vara den ruskiga vakten som kallas Strykjärnet.