Budak Baru?

57 2 0
                                    

Haih, kenapalah aku penat sangat harini? Aku mengeluh dalam hati.

Aku baru bangun dari tidurku pada pukul 5:30 a.m. sebab harini aku mulakan bersekolah di sekolah baruku iaitu SK Sultan Sulaiman.

Harini aku bertekad untuk membuat kawan seramai mungkin. Kenapa? Sebab lebih senang supaya aku x ketinggalan dalam apa apa pun.

Pada mulanya aku ingatkan yang semua murid di Shah Alam gediks.
Tapi rupanya aku salah anggap. Bukannya SEMUA perempuan gediks
Just sesetengah saja.

Pada mulanya jugak ramai orang taknak berkawan dengan aku. Aku tak tau kenapa .. tapi ada yang cakap sebab muka aku macam budak gediks and sombong.

Beberapa minggu kemudian , aku mula berkawan dengan ramai orang. Contohnya , Ayla, Safia, Alina, Aira, Tina and Hadif . Hadif seorang saja kawan baik lelakiku.

Setelah lama kemudian, aku semakin rapat dengan Ayla. Aku mula berkawan dengannya kerana dia sering awal kesekolah seperti aku and juga sebab aku sering bertanya kepadanya pasal homework .

Tetapi pada mulanya , Ayla seorang yg pendiam. Dia tidak cakap banyak kerana tidak berkomunikasi sebanyak mungkin. Then, Ayla bagitahu aku pasal crush dia. So aku pun encourage kan dia untuk berterus terang dengan crush dia iaitu Isyraf.

Isyraf seorang yang popular and badboy . Tetapi Ayla suka pada dia so, aku pun x kesah sangat. Sejak dia berterus terang dengan Isyraf , Ayla dah tak pendiam lagi! Dia mula berbual lebih banyak berbandingkan sebelum ni. Walaupun Isyraf reject dia, tetapi Ayla lebih bahagia dengan aku dan rakan lain.

Aku macam mana pulak? Aku pun ada crush sendiri tapi awal awal dah kena reject . Aku tau apa sebabnya crush aku reject aku. Sebab dia dah berpunya dengan orang lain. 'Girlfriend' dia bernama Atikah. Oh lupa! Crush aku bernama Taufiq.

Dah lah tu! Asyik pasal crush dia jer! 

Ok ok Moving On...

So.... Kita cerita pasal kawan pulak .

"Aira : penolong ketua kelas , tembam but cantik, a little bossy and a little gediks .

Safia : seorang pengawas yang beradab and sopan santun, kadang kadang garang kadang kadang gediks.

Alina: senang cakap dia nih macam ustazah . Beradab , tudung labuh, baik hati and rajin.

Tina: seorang yang manja, a little gediks and kelas kedua.

Hadif: seorang yang chubby, baik and lawak gila."

So.. tu jerlah harini .

Bersambung...

Diari Sengal Where stories live. Discover now