-ALWA!!! Skriker Jolie och vinkar mot mig. Och jag går snabbt mot henne, och dom två killarna hon hittat.-Hello huniie, säger jag och kramar om henne. Och dom två snygga killarna tittar på mig.
Julie kramade om en av killarna, och han höll om henne runt nacken. Och dom tittade mot mig alla tre.
-Jag har hittat en ny kille till dig, säger Julie och jag nickar.
-Jag ska vara singel hela sommaren, säger jag betämt.
-Som om du skulle klara det, pyser Julie. Och jag tittar surt på henne.
-JO! Jag måste ju ändå vara hos mormor hela sommaren i Trofors. Det är ju liksom ingen idé ändå, säger jag.
-Men vem ska jag va med då i sommar? Säger Julie.
-Du får väll komma och hälsa på någon helg? Säger jag mot henne.
-Men du jag måste gå och hämta Alvin nu så vi ses, säger jag och kramar om henne.
Eftersom vi nyss haft skolavslutning var jag tvungen att hämta min lillebror, eftersom mamma och pappa alltid jobbar.
***
-Men vafan Alvin, skriker jag på honom, medans han sitter där och tar på sig skorna i 20 minuter.
-Varföt ska du va så jobbig? Vräser Alvin tillbaka.
Jag pekar bara finger mot honom och går ut för att vänta på honom.
Han kommer snart ut och vi börjar gå hemåt. Och idag var han faktist inte lika idiotisk som vanligt.
***
-KOMMER DU NER ALWA!!! Skriker mamma för tredje gången. Och den här gången går jag faktist ner.
Där nere är det stökigt och pappa har nyss kommit innanför dörren.
-Hej gumman, säger pappa och sträcker ut armen. Jag går snabbt från trappan till honom och kramar om honom.
-Idag fick jag sommarlov idag! Skriker Alvin till pappa.
-Men barn ni måste packa, ni ska ju åka till mormor imorgon. Säger mamma.
Både jag och Alvin springer upp till våra rum för att packa.
Första kapitlet, hahah ska försöka göra långa kapitel.
Men aja, hoppas du mår bra <33
YOU ARE READING
Som om jag bryr mig? ~M.M
FanfictionAlwa är en helt vanlig fjortonåring, hon ska som alla andra sommarlov till hennes mormor i Trofors. Men sen träffar hon någon som förändrade hela hennes sommar...