2013-2014
Naik semester 3, aku duduk rumah sewa dan kita makin jarang lepak sama. Kau sibuk dengan Navy. Tapi aku selalu harap kau akan temankan aku balik rumah. Nampaknya, sampai habis semester kau tak ada temankan aku. Walaupun macam tu, kau masih risaukan aku. Aku hargai sangat H.Satu hari tu, aku lepak bilik kawan dekat kolej dan masa aku naik bas nak balik rumah, aku nampak kau dengan perempuan. Berderau darah aku waktu tu. Terasa macam nak menangis pun ada. Tapi aku istighfar untuk tenangkan hati aku. Aku tak tahu kalau kau nampak aku ke tak. Sampai je dekat rumah, aku terus masuk bilik mandi. Kononnya nak mandi. Padahal aku menangis bawah shower. Waktu tu aku benci kau sangat sangat.
Esoknya dekat kelas, aku cuba untuk tak hiraukan kau sebab hati aku ni masih sakit pasal semalam. Seminggu jugalah aku macam tu sampai kau cakap aku dah sombong dengan kau. Tak. Kalau kau tahu sebab apa, mesti kau takkan cakap aku macam tu.
Memandangkan aku, kau dengan geng kita jadi AJK fakulti, kita selalu lepak dekat bilik yang disediakan khas untuk semua AJK.
Satu hari tu entah gila apa serang aku, aku sanggup teman kau dari tengah hari sampai pukul 8 malam. Kita lepak je dekat bilik tu. Mula mula adalah juga yang duduk sekali dalam bilik tu. Bila dah masuk petang, tinggal aku dengan kau je. Kau suruh aku balik sebab kau ada kerja nak siapkan dan memandangkan aku duduk rumah sewa, kau takut aku tak dapat bas nanti bila nak balik. Tapi aku tak nak. Aku kata aku nak temankan kau dan kau pun terpaksa mengiyakan kehendak aku.
Sepanjang masa tu aku asyik tenung kau. Aku rasa tenang je bila tengok kau. Iya. Aku suka gila dekat kau sampai dengar nama kau pun dah mampu buat aku senyum sampai telinga.
Semester 4, aku duduk kolej balik. Kita masih lagi jarang jumpa dan lepak sama melainkan dekat kelas. Aku rindu kau.
Hubungan kita pun dah tak macam dulu. Kau dengan aku dah jarang borak, dah jarang lepak sama. Tapi aku masih rindukan kau.
Kau selalu whatsapp aku kalau kau bosan. Walaupun kau hanya hantar emoticon, aku dah cukup gembira. Itu menunjukkan kau ingat dekat aku walaupun kita dah tak macam dulu.
Hujung semester 5, aku dapat berita yang dah memang aku jangka sejak aku jumpa kau dengan perempuan tu. Aku siap siagakan hati aku lama dah untuk terima berita tentang kau dengan dia. Cuma timing aku dapat berita tu tak kena.
Entah sengal apa entah kawan aku tu pergi bagitahu aku pasal kau waktu tengah makan dekat kafe. Aku yang tengah sedap melantak ni, terus hilang selera. Aku acah acah sado je waktu dapat tahu pasal kau dah ada girlfriend tu. Padahal dalam hati ni, dupdapdupdap. Macam nak terkeluar jantung sebab terkejut.
Sejak dari hari tu, aku tekadkan hati aku untuk lupakan kau terus. Tapi biasalah perempuan kan. Susah nak lupa kalau ada depan mata. Aku ambil masa 3 hari untuk bina balik hati aku yang dah remuk lebur tu. Selama 3 hari jugalah aku menangis setiap malam sebab kau.
Aku terus tak whatsapp kau. Aku elakkan dari jumpa atau cakap dengan kau sebab aku tahu hati aku ni masih lagi harap pada kau. Memang aku jarakkan diri aku dari kau. Persahabatan kita terus hilang macam tu je disebabkan perasaan aku. Maaf H.
2015
Satu malam dalam bulan Februari, kau whatsapp aku secara tiba-tiba. Kau bagitahu aku, kau ada repeat 2 subjek dan kau tak dapat nak konvo sama dengan budak kelas.Kau tahu tak apa aku rasa masa tu? Aku rasa sedih sangat untuk kau. Daripada aku mengantuk, terus segar mata aku. Aku baca berulangkali whatsapp kau untuk kepastian.
Aku rasa macam nak pergi dekat kau dan tenangkan kau. Bagi kau kata-kata semangat. Tapi aku cepat sedar. Aku hanyalah peminat kau dalam diam dan aku tak ada hak untuk buat semua tu. Aku hanya mampu berdoa untuk kau.
Kawan aku cakap, perangai kau berubah sejak kau ada girlfriend. Kau dah jarang datang kelas dan sebab tu lah kau kena repeat 2 subjek tu. Aku hanya mampu mengiyakan apa yang dia kata sebab aku pun rasa benda yang sama.
2016
Pejam celik, pejam celik, dah masuk 4 tahun aku pendam perasaan aku dekat kau. Walaupun kawan kawan aku nasihatkan aku supaya lupakan kau, tapi aku tak mampu. Sampai sekarang pun aku masih ingat dekat kau, rindu dekat kau. Tapi tiapkali tu jugalah aku tenangkan hati aku.'Dia dah berpunya Booongaaa. Lupakan dia.' - Booongaaa
Nama kau bagaikan satu sumpahan pada aku. Wajah kau bagaikan satu seksaan pada aku. Terlalu banyak memori antara kau dengan aku yang buat aku susah nak lupakan kau.
Untuk kau H,
Terima kasih sebab hadir dalam hidup aku. Layan aku sebaik-baiknya. Walaupun kau dah ada dia, aku selalu doakan kau.Terima kasih juga sebab kau sanggup belajar pasal group-group Korea supaya kau ada perkara nak borak dengan aku. Aku hargai sangat H.
Semoga kau bahagia dengan dia atau sesiapa pun jodoh kau. Pasal aku, kau jangan risau. Aku tahu hati aku ni akan pulih juga satu hari nanti. Cuma aku tak tahu bila.
YOU ARE READING
Letter for CRUSH (COMPLETED)
RandomKisah tipikal tentang crush. Nak baca, bacalah. P/s: 100% based on author experience