Kordonda ki bir bankta oturmuştu kadın. Çocukluğundan bu yana kendini ne zaman yalnız hissetse, ne zaman çıkmazlara girse bir köşeye çekilir insanları izlerdi. Hareketlerini izler ne düşündüklerini tahmin etmeye çalışır kafasını dağıtır kendine geldikten sonra yine insanların arasında kaybolurdu. Ama bugün bu bankta oturmasının sebebi çok farklıydı. İlk defa gözünü sabit bir noktaya dikmişti artık derin kahve gözlerinden yaş gelmiyordu. İnsanların ne yaptığı ne düşündüğü umurunda değildi. O sadece içinde ki tarifsiz acıya bir önce bir evlat vermek istiyordu. Yaşadıklarını yavaş yavaş gözünün önüne geldi. O küçük dudaklarında acı bir tebessüm belirdi ve kadın gözlerini kapattı.
Bundan yaklaşık 8 yıl önceydi. Yakın arkadaşı Sedef'e döndü en Ceylan başını sıranın üzerinden kaldırdı sınıfa anlamsız bir bakış attıktan sonra yanında oturan. Sedef Ceylan ise Fethiye'deki tek arkadaşıydı. Ceylan Fethiye ye geleli daha 1 ay olmamıştı ama ilk daha boyuna göre bir arkadaşı vardı. Sedef'te Ceylan gibi uzun boyluydu bu yüzden bütün eğitim hayatları boyunca hiç ön sırada oturamadılar. Ama arkalarda oturmaktan da hiç şikayetçi değillerdi. 11. Sınıf öğrencisiydiler. Ama hiçbir zaman Ceylan lisesi gibi olmamıştı. Herkesten daha farklı düşünüyordu. Bu zamana kadar hiç erkek arkadaşı olmamıştı. Yaşıtları sürekli başka başka erkekler ile beraberdi hepsi onu yadırgıyordu ama Ceylan onlara hiçbir tepki vermiyordu. Teklif eden çoktu ama o hayatı boyunca sadece bir adamı sevmek istiyordu. Ama o adam hala karşısına çıkmamıştı. Henüz. 11. Sınıf boyunca sürekli Sedef ile beraber gezdiler. Sedefinde diğer kızlardan bi farkı yoktu. O da çoğu erkekle konuşur hoşuna giden birisi olursa çıkma teklifini kabil ederdi. Ceylan da şu çıkmak kelimesine bir türlü anlam veremiyordu kim kiminle nereye çıkıyor ona göre bir kız sevgili olmadan da bir erkekle bir yerlerde oturabilir bir şeyler paylaşabilirdi. Bir kız sevgilisi olmadan da bir erkeği sevebilirdi.
Ceylan gözlerini açtığı anda Sedef ise gözlerini sonuna kadar açmış ona baktığını gördü. İrkildi ve
-Bir şey mi oldu? Dedi
-Hiç bir şey iyi misin diye merak ediyorum?
-İyiyim canım sadece biliyorsun alışma süreci işte.
Eğer bu sene Ceylan sizden bir daha gelmemiş olsaydı Sedef bütün sene boyunca delirirdi. 10 Sedef'te bu okula. Sınıfın başında Muğla dan gelmişti. Annesi ile babası ayrıydı. Bir abisi vardı ondan ayrılıp ilk defa babası ile yaşamaya başlamıştı. Babasının rus bir sevgilisi vardı. Babaannesi babası ve babasının sevgilisi ile aynı evde yaşıyordu. Geçen sene hiç arkadaşı yoktu ve safra okumayı bırakmayı düşünüyordu. Çok zor bitirmişti seneyi bu sene yapılan veli toplantısında öğretmeni babasına sınıfa Ceylan isimli bir kız geldiğini ve sedef ise geçen seneye göre çok daha iyi olduğu söylemişti. Sedef bu sene çok daha iyi geçeceğini biliyordu.
Ceylan daha 17 yaşında uzun boylu esmer bir kızdı. Koyu kahve gözleri vardı. 15 yaşına kadar kilolu olduğu için yediği içtiği onun şeye artık çok daha dikkat ediyordu. Sırf platonik bir ergen aşkı yüzünden, 2 ay içinde toplam 10 kilo vermişti.
İlkokulda çok başarılı olmasına rağmen seviye belirleme sınavından sadece kız meslek lisesine yetecek kadar bir puan almıştı. Hiç istemediği bir okula kaydolmak zorunda kaldı. Kız meslek lisesiydi ama 40'a yaklaşık erkek öğrenci vardı. Ceylan bu sene de kimseyle ilgilenmeyeceğine dair kendine söz vermişti. Ama sözünü sadece onu görene kadar tutabildi. Alparslan. Uzun boyu düzgün fiziği insanın içinde boğulmak isteyeceği deniz mavisi gözleri ve simsiyah saçları... Aslında hiç Ceylanın sevdiği bir erkek tipi değildi ama Alparslan ise cazibesine kapılmamak için çok güçlü bir iradeye sahip olmak gerekiyordu. Alparslan o gün Ceylan ' a doğru yürürken Ceylan ise ilk defa kalbi böyle atmıştı. Bakışlarını Alparslan'ın üzerinde sabitledi. Filmlerin bazı sahnelerinde olurdu seni bir noktaya sabitlenir ve kalan yer kararırdı. Birisinin gelip onu bu boşluktan çıkarması lazımdı. Yoksa kaybolacaktı. Bir kızın omzuna dokunması ile irkildi. Gözünün kararması geçti. Kızın yüzü yavaş yavaş seçilmeye başladı ş)\",�>vY(x�x
ŞİMDİ OKUDUĞUN
K
RomanceKordonda ki bir bankta oturmuştu kadın. Çocukluğundan bu yana kendini ne zaman yalnız hissetse, ne zaman çıkmazlara girse bir köşeye çekilir insanları izlerdi. Hareketlerini izler ne düşündüklerini tahmin etmeye çalışır kafasını dağıtır kendine geld...