Faith Johnson
Een pijnlijke kreun verlaat mijn mond. Met veel moeite open ik mijn ogen en kijk ik wat wazig voor me uit.
Mooie bomen, vooral die mooie kleurige bladeren. Is het al herfst?
Wacht,
Bomen?
''Faith...'' hoor ik een bekende stem pijnlijk zeggen. Ik schrik en kijk om me heen.
''Molly? Waar ben je?'' vraag ik in paniek als ik haar niet kan vinden.
''Ga van ons af'' hoor ik, nog een andere bekende stem zeggen. Mijn wenkbrauwen schieten omhoog waarna ik gelijk onder me kijk.
Molly, Niall en Zayn liggen onder mij. Gelijk spring ik van de berg van mensen af.
''Sorry! Sorry, sorry, sorry!'' verontschuldig ik me.
Zayn, Molly en Niall komen langzamerhand pijnlijk overeind.
''Waar zijn we?'' brengt Molly verward uit.
''Het bos'' antwoord Niall als hij doodleuk rondkijkt. Zayn kijkt hem schaapachtig aan. ''Joh, je meent het''
''Wat een IQ'' mompelt Molly.
''Hoe in godsnaam, zijn we van de Meet&Greet, naar hier in het bos belandt?'' vraagt Zayn verward.
Oh ja! De Meet&Greet!
''Sinds wanneer kan ik me goed functioneren met jullie hier in mijn buurt?'' reageert Molly terwijl ze met ongeloof naar Zayn en Niall wijst. Ik begin licht te grinniken. Net als Niall wilt antwoorden, vult een hoog gegil het bos.
''Rachel!'' roep ik als ik de stem herken. We beginnen met z'n vieren te rennen over het bospad richting het gegil.
''Rachel!'' roep ik nog harder. Weer een hard gegil, maar dit keer harder dan de vorige. ''Haal me hieruit!'' gilt ze.
Mijn ogen scannen het bos, maar nergens is een Rachel te vinden, net als ik wil roepen waar ze is, begint Zayn te lachen. Hij wijst omhoog en ik volg zijn wijsvinger. Nu begin ik ook hard te lachen.
''Dit is niet grappig! Haal me uit deze boom!'' gilt ze. Niall die achter me staat komt niet meer bij van het lachen. Als Zayn op het punt staat om naar haar toe te lopen, houd ik hem nog even tegen.
''FAITH!'' roept ze waarschuwend als ik mijn mobiel uit mijn broekzak wil halen. Dit wordt een mooie foto.
Ik houd al snel op met lachen als ik merk dat mijn IPhone het niet meer doet.
"Nee!'' roep ik gefrustreerd uit. ''Ik heb hier kei lang voor moeten sparen! Nu is het kapot!'' breng ik kwaad uit. Ik stuur een kwade blik op Rachel die zacht begint te grinniken.
''Sorry! Faith! Ik bedoelde het niet zo!'' hoor ik haar roepen vanuit de boom.
''Dit is vreemd...'' hoor ik Niall mompelen. Ik draai me om naar Niall die met opgetrokken wenkbrauwen naar zijn mobiel zit te kijken. ''Die van mij doet het ook niet'' verteld hij als hij het scherm naar ons toe draait.
''Die van mij ook niet'' hoor ik nu ook Molly zeggen. ''En die van mij ook niet'' zegt Zayn. Ik frons mijn wenkbrauwen.
"Het lijkt me sterk dat al onze mobiels stuk zijn, dus..'' maar ik word al onderbroken door een tweede gil van Rachel. Ik draai me weer om naar de boom.
''Ga weg jij vieze zwerver! Je mag blij zijn dat ik geen hakken draag!'' Roept ze naar de man die de boom probeert te beklimmen, die toch echt, hele vieze oude kleding draagt.