G30 (Final)

125 19 5
                                    

"Maafkan kami, kami dah cuba buat sedaya upaya . Tapi, tuhan lebih sayang kan dia"

"Doktor, doktor bergurau kan ?"

"Kami disini tiada masa untuk bergurau tentang kematian"

"Hyung kata, hyung tak akan tinggalkan kook , tapi kenapa hyung tinggalkan jugak ?" kata Jungkook dengan suara mendatar .

air matanya perlahan lahan turun .

"Tae, aku sayang kan kau"

"Tapi, Kim Taehyung ada beri saya surat . dia suruh saya bagi surat ni dekat korang semua , ini dia"

Surat yang berada di tangan doktor itu kini sudah berada di tangan namjoon .

**

Kim Namjoon, Kim Seok Jin, Min Yoongi, Jung Hoseok, Park Jimin, dan Jeon Jungkook .

sewaktu korang membaca surat ni, aku dah tak ada kat muka bumi ini . Aku tak sangka aku pergi secepat ni, haha . Korang jaga kesihatan elok-elok tau, kang jadi macam aku kang, berkurangan lah member kita . Cukuplah aku sorang je yang pergi dulu ')

Kim Namjoon, aku nak bagitahu ni, kau adalah seorang ketua sahabat yang paling hebat . Aku kagum dengan kau, kau beli rumah banglo dengan hanya menggunakan duit kau sorang, dan rumah tu kau bagi kitorang tinggal . Wau, aku kagum dengan kau . Kau ambik berat tentang kesihatan member member kita, dan jugak aku . Terima kasih Namjoon ah .

Kim Seok Jin, sesungguhnya kau adalah omma yang paling hebat . Kau jaga makan minum member- member kita dan jugak aku dengan baik sekali . Kau hebat . Aku yakin suatu hari nanti kau akan jadi chef yang terkenal di Korea . Segala jasa kau, akan ku ingat . Sampai bila bila . Terima kasih Jin ')

Min Yoongi , aku nak ucapkan terima kasih banyak banyak dengan apa yang telah kau buat untuk aku selama ni, kau memang dingin, cool la katakan haha, tapi kau mempunyai sifat yang baik yang ramai orang tak tahu . Aku nak kau tahu yang sambung lirik kau tu aku, hehe . Merapu kan lirik yang aku sambung tu ?  haha . Em, aku harap suatu hari nanti kau dapat buat lagu tu . Sekali lagi, aku nak ucapkan terima kasih banyak banyak dan untuk segalanya .

Jung Hoseok, kau adalah sahabat yang baik . Kau lah sahabat yang paling gila haha, kau sekepala dengan aku , kau layan perangai gila aku, bila aku bosan kau buat lawak depan aku, bila aku dan member member lain sedih kau lah yang happykan suasana . Dan, aku nak ucapkan terima kasih dengan apa yang telah kau buat untuk aku . ')

Finally, Park Jimin . Kau lah sahabat paling rapat aku, aku sayangkan kau sangat sangat . Kau lah tempat aku luahkan segalanya . Aku beruntung sebab dapat sahabat macam kau . Thanks, sebab masa halmeoni aku meninggal dunia, kau tenangkan aku . Kau peluk aku dari belakang untuk memberi semangat . Sungguh, aku rindukan pelukan itu . Haha, baru 2 minggu lepas kau peluk aku kan ? haih aku ni . Aku nak mintak tolong dekat kau, nanti kalau kau ada masa, tolong lah bersihkan kubur halmeoni aku . Ni je aku mintak . Maaf kalau ini menyusahkan kau . Terima kasih chim chim ah ")

Annyeong Jeon Jungkook, alolo aku aku tintu kau lah haha . Yah Jungkookie, jaga hyung hyung kau ni leklok, diorang dah jaga kau leklok tau . Kau adalah maknae yang paling baik . dan comel ') . Sekali lagi , aku nak mintak maaf masa aku pecahkan balang irom man kau tu, takpe aku dah belikan yang baru dah . Nanti kau tengok lah kat bilik aku . Okeylah, aku dah penat menulis ni . Thank you Jungkook . Ewah sepaking seya .

Korang, aku nak mintak maaf kalau aku ada buat salah pape kat korang . Sejujurnya, koranglah sahabat yang paling hebat . Dan paling aku sayang .

Goodbye, friends ")

END .

goodbye ° taehyung✅Where stories live. Discover now