Het geluid van kraakende beenderen vult mijn gehoor als mijn lichaam met een knal de ijskoude grond raakt.
Langzaam word ik wakker uit mijn trans. De val duurde langer dan ik me kan herinneren. Toch was de eerste keer veel pijnlijker geweest. Het is alsof ik er gewend aan ben geraakt. In een reflex open ik mijn ogen en kijk om me heen. Ik zie niets dan wit. Waar ik ook kijk, zie ik de niets zeggende kleur. Ik vloek binnensmonds. Waar ben ik in hemelsnaam beland? Als ik probeer op te staan voel ik een hevige pijnscheut door mijn rug trekken. Snel werp ik een blik op mijn vleugels en detecteer meteen als dat ze beschadigd zijn. Verdomme, dit gaat wel een paar uur duren om te helen. Geen kans dat ik hier snel weg kom. Dat wordt lopen maar als ik te voet moet duurt het eeuwen om dit te ontvluchten. Voor zo ver mijn zicht kan rijken zie ik een enorme ijsvlakte. Ik ril. Mijn niet al te dikke kleding is gescheurd van de klap en nat van de sneeuw. Ik besluit hier maar gewoon te gaan zitten, wachtend tot mijn vleugels genezen zijn. Net op dat moment hoor ik een brommend geluid. Ik kijk op en zie aan de horizon een pick-up truck aankomen. Een wonder dat er iemand is die in deze omgeving kan leven. Hij of zij moet vast wakker geworden zijn van het oorverdovende geluid dat mijn val heeft gemaakt. De truck komt dichterbij en komt vlak voor mijn neus tot stilstand. Er stapt een man van middelbare leeftijd uit met een rossige baard en een bontmuts op zijn hoofd. Hij ziet mij en kijkt me verschrikt aan.
"Wat? Nog nooit iemand gezien die zo woest aantrekkelijk is als ik? Ik weet het, je zal bijna spontaan homosexueel worden." Ik grijns en sta op. De man kijkt me nog steeds aan met een bevroren blik, -wat eigenlijk vrij logisch is in deze temperatuur- en blijft stokstijf stil staan. Ik sta op en ga achter de man staan. Binnen een fractie van een seconde raakt mijn vuist de achterkant van zijn met de muts bedekte hoofd. De man valt bewusteloos neer.
"Zo maat, deze heb je voorlopig niet nodig." zeg ik en ik open de piepende deur van de auto. Snel stap ik in, start de motor en rijd ik weg. Op weg naar de gekozenen.
JE LEEST
Fallen Choice
FantasyWat gebeurt er als het evenwicht van de wereld steunt op de vleugels van één tienerjongen?