Bazen kimseyi görmek istemez insan. Kimseyle konuşmak, derdini anlatmak istemez. Sadece kabuğuna çekilmek ve usulca acısıyla baş başa kalmak ister. O anlarda, her şey anlamsız gelir. Aldığı nefes boştur onun için. Yarın için olan ümitleri, geleceğe hevesle bakan gözleri, insanlardan beklediği ilgi ister yanı kaybolmuştur. Sadece bir yere uzanmak, kulaklığını almak ve duvara boş boş bakmak ister.
Hiç olmak ister insan bazen. Neden acı çektiğini unutmak. Fakat gözünü kapattığında hep oradadır. Ne kadar kaçmaya çalışsa da insan, yalnız kaldığında o kaçtıkları hatırındadır. Çevresinde birileri varken yalandan maskelerle insanları kandırdığına pişman olsa da, derdini anlatmak zorunda kalmadığı için mutludur. Yüzüne gülüp arkasından dalga geçecek insanlara hayatının en ufak zerresinden bahsetmediği için kendiyle kıvanç duyar. Güçlü hisseder, güçlüdür de. Yıllardır içinde biriktirdiklerini kimseye belli etmeden usulca yaşadığı için gurur duyar kendiyle.
Bir gün gelir ve o sınırın taştığını anlar insan. Kaçacak delik arar adeta. Sağa yürür, sola koşar. İnsanlardan olağanca uzaklaşmaya çalışır fakat bir anda kalıverir yağmurun ortasında. Korunaksız bir kedi yavrusu gibi, başı derde girdiğinde gidecek yeri olmayan bir kimsesiz gibi. Çaresizce etrafa bakmaya, avaz avaz sustuklarını hıçkırıklarla haykırmaya, yılların biriktirdiğini içine akıtmanın verdiği ağırlıkla dolmaya ve daha fazla yerin kalmadığını anlayarak her şeyi dışarı döküp saçmaya başlar insan.
Bazen de ölmek ister insan. Arkasında kimi bıraktığını bile düşünmeden. Huzuru o ebediyette bulacağına inanmıştır çünkü. Yaşadığımız hayat, doğum ve ölüm arasındaki kısa bir yoldur. Kimilerine göre güneşli, kimilerine göre sisli, kimilerine göre de sağanak yağışlı geçer. Elbette hayatta dört mevsim görülür, ama dünyanın çeşitli yerlerinde olduğu gibi bazılarının hayatına asla güneş doğmaz. Kısa süreli mutluluklar sadece havanın durumunu değiştirse de asla bir güneş gibi içini ısıtmaz insanın.
Ve eğer o güneş bizim hayatımıza hiç doğmayacaksa, ne anlamı vardır ki yaşamanın?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Derin Düşünceler
RandomHerkesin kendinden bir şeyler bulacağı; aklın, kalbin ve umutların sınırlarını zorlayacak bir takım denemeler, yazılar, samimi ve derin düşünceler..