Woi,jangan lari aku cakap!
Kataku sementara kaki masih berlari laju mengejar 3 orang murid perempuan.Nasib baik harini kelas aku ada PJ jadi aku pakai baju sukan..senang sikit nak berlari~
Nak tahu apa kesalahan mereka?
Diorang bawak handphone.
Kau rasa? Ni sekolah bukan rumah!
Kalau sekolah mak bapak dia x pelah!Nama?
Tanya Zanis yg merupakan penolong ketua pengawas.Wah..jumpa penolong ketua pengawas..terus pucat muka~ hebat betul penangan penolong ketua pengawas kita.
Aku yg penat berlari ni terus berjalan menuju ke arah Zanis. X payah lari dah. Heroin dah ada~
Opps..sorry! Terlupa nak perkenalkan diri aku~
Nama aku..Mia Zulaikha
Sekarang...aku dah form 2.
Aku belajar di kelas 2 Pelangi yg merupakan kelas pertama di SMK Megah. Sama kelas dengan Zanis.Aku ni jenis yg pemalu dan takut kepada lelaki yg aku kenal (yg tertentu je~) tapi bila dengan geng..jangan katalah bising aku,hihihi.Rasanya tu je kut bagi pengenalan diriku~hehehe
Dah dapat ke nama diorang?
Tanya aku kepada Zanis yg sedang menulis sesuatu di dalam buku notanya.Dah..tunggu kau,sampai tahun depan pun belum tentu dapat!
Perli Zanis.Ceh,nak perli pun agak2 lah!
Kata aku pula.Aku dengan Zanis ni dah ngam. Kitorang ni jenis yg sependapat so~ kalau nak buat sesuatu tu bersama..cepat je siap~
Dah,jomlah makan! Aku dah lapar ni.
Rengek Zanis manja lalu menarik aku menuju ke kantin sebab sekarang ni dah waktu rehat pengawas.Sesampai je di kantin..macam biasalah,aku jagakan tempat sementara Zanis pergi beli makanan aku dengan dia.
Bila Zanis dah sampai di tempat yg aku jaga...tiba2 ada bunyi bising dekat belakang kitorang.
Aku pun toleh ke belakang..tengok2 ada Luqman and the geng.
Alamak!
Kata aku.
Malu sebenarnya.Kenapa dengan kau,ni?
Tanya Zanis pelik bila tengok aku yg macam cacing kepanasan daripada tadi...Cuba kau tengok belakang...
Bisik aku pada Zanis.Zanis pun toleh belakang..
Eh,ada Amir lah!
Kata Zanis agak riang sambil melambai pada ketua pengawas.Ketua pengawas yg sedang makan itu melemparkan senyuman manis pada Zanis.
Eish,kau ni! Yang kau pergi tegur pastu sengih2 tu pahal?
Marah aku lalu laju sahaja tangan aku pukul kuat bahu Zanis.Nasib baik pakai tudung kalau x,dah lama aku tarik je rambut dia. Biar padan muka!Aduh! Sakitlah bengong! Kau ni..kalau lebam nanti,aku jugak yg susah!
Bebel Zanis panjang lebar..Aku membuat mimik muka sambil mengajuk kata2 nya...
Mia....
YOU ARE READING
Pengawas ★ Kerek Itu, Aku Punya! ♡
Teen FictionLuqman? Seorang pengawas seperti ku. Jenis yg matang dan 'friendly'. Aku sentiasa teringin dekat dengan dirinya~ tetapi...ianya bagaikan angan2 mak jenin. Kami berdua merupakan pengawas sekolah di SMK Megah. Aku pulak? Nak dekat dengan lelaki pun...