Trebuia sa crestem mari si sa luptam cu toti zmeii , iar noi sa-i invingem , Fat-Frumos . Mi-ai promis ca printesa mea va fi modesta , frumoasa , va fi ea . Oamenii n-au timp sa fie viteji , unii spun ca viata e o lupta , dar rar aud pe unul care sa fi trecut victorios prin ea si sa doboare 'zmeul puternic' . Onoarea, ai promis ca ma inveti ce este . Din pacate nimeni nu mai foloseste cuvantul , pe nimeni n-am auzit , pe nimeni . Nici in reclame nu dar , doar poate in filme , in cateva scenarii scrise si imaginate . A-ti plecat si nu m-ati lamurit . Am multe intrebari . Cine raspunde la ele , Fat-Frumos ? Ziceai ca esti curajos , brav , fara frica , dar poti oare sa raspunzi la intrebarile unui simplu si modest copil ? In fiecare seara , in fiecare vis , ajungem in niste case mici , unde toti avem acelasi tel , sa devenim adulti cu o familie . Nimeni nu vrea ceva mai diferit , doar simplitatea . Originalul nu este in ecuatia vietii ? Nimeni nu mai e original ? Sau macar autentic . Nu prea . Daca au fi , toti ii vor judeca . Mi-ai promis ca nu o sa dormim niciodata , Fat-Frumos . Mi-ai promis ca eu voi fi diferita de toti , poate si printr-un cuvant . Vreau asta . Toti se trezesc noaptea , deschid frigiderul , iau o sticla de bere si isi inneaca supararea in ea . De ce tocmai asa ? Caii nostrii albi , vom zbura cu ei . M-am gandit ca nu voi putea zbura , dar a-si fi putut calatori . Parca raspandeam binele , dar nu stiu ce e binele . Nu mi-ai explicat . M-ai lasat , m-am ratacit intre faruri de masini . Acasa doare , de ce ? M-ai tradat . Treci la mine si explica-mi tot . Fara tine mi-e frig . M-ai lasat cu ochii in soare . vroiam sa traiesc ca tine , vrioam sa fiu intr-un basm . Vroiam , dar , doar vroiam . Sunt singura si tu nu esti aici . Nu esti , de ce ? Nu-si mai amintesc de tine , doar de Ileana Consanzeana . Ea o fi cea importanta ? Nu m-ai invatat , ai plecat ca un las . Ai fi putut macar sa-mi spui cum ai putut sa o iubesti doar pe ea . Explica !!
Nu vrei , te inteleg . Zmeul , a disprut si el ? Ai luat cu tine binele si raul . Te urasc , Fat-Frumos . Imi erai prieten bun . Chiar foarte bun . Nu stiu de ce m-ai parasit . Pentru cine , de ce , pentru ce ? Vroiai praf magic , ti-as fi dat . Ti-as fi dat orice . Am fi putut fi doar noi doi . Vroiai sa calatorim cu stelele , sa innoptam cu ele . Luminite , ce sunt ele ? Lumineaza pamantul , oamenii , dar pe mine nu . M-ai lasat . Nu doream asta . Doare . M-ai tradat . De ce ? Treci aici sa lupti ! Nu mai stiu sa iubesc , fara tine nu-s nimic . Esti umbra mea sau erai . Nici eu nu mai stiu , nu mai realizez , nimic . Trebuie sa stiu sa aleg , trebuie sa ma ajuti . Trebuie !!! Hai inapoi , te scot eu din carte . Nu esti aici . Prietenii tai nu isi mai aduc aminte de tine , rad de tine , dar si de mine . Spune-le ce e un sacrificiu , spune-le . Te-am ajutat mult , poate prea mult . Tastez numele tau si tu nicaieri nu esti . Mi-ai luat visele si ai plecat departe cu zmeul meu . Dar , nu-mi pare rau ... Asta e . Alegerea ta , poate n-am fost destul de buna pentru tine . Poate nu m-ai vrut in basmul tau , in luptele tale , in tot . Nu-i nimic . Cu aceasta scriosoare iti arat ca mi-a pasat , dar acum nu prea mai vreau 'eroi' . Am constatat ca sunt ca oamenii de rand . Simplii , modesti , cu capul plecat in fata altei perosoane. O persoana superioara. Posta , o astept zi de zi . Stii cine ma mai tine puternica ? Muzica , parca vorbeste cu mine . Ea ma intelege , ma admira , ma iubeste . Uite , cineva poate fi alaturi de mine fara interese. Mi-e dor de tot . De mare , de munte , de cer , de vise . Am visat ca am fost la mare , o casuta din paie , nisipul care imi calca picioarele . Furtuna , nu exista , numai eu si destinul meu . Doar noi doi . Pozele ma ocrotesc , sunt fericita . Priveste . In ochii mei rade marea , ii ochii lui e soare . Nu-i asa ca o sa ma ajuti sa evadez ? Infinitul esti tu . Nu-i asa ca o sa ma ajuti sa mai visez ? Ochii mei vor visa la nesfarsit . Gura , nasul meu sunt de zmeu . Soapta , noapte calda , mare calma . Nu-ti place ? E frumos sa visezi , imi place .
Ai facut din mine un soldat , dar ochii mei sunt fara pata . Nu urasc , nu iubesc , nu traiesc . Vantul care ma poarta in nestire catre un loc fara ganduri , catre orasul fara oameni , ma iubeste . Asa ma iubeai si tu , Fat-Frumos ? nu te judec , te admir . nu-mi schimb parerea . 8 ani au trecut de cand nu mai esti cu mine . Rad , dar mai mult o dau in plans . am trecut de mare , ce culoare mai are ? Ce e trandafirul , ce e o plaja ? Fat-Frumos , visele mele ? Ce se intampla ? Fat-Frumos uit totul , nuuu !! Amintirile , le pierd . Ce se intampla ? Nu-mi lua amintirile . Nu , te rog , nu . Inteleg , ai plecat , dar amintirile le vreau .Stai , te aud , imi soptesti ceva . Ascult si inteleg ce vrei sa-mi zici . Mi-ai raspuns , ce frumos din partea ta . Mi-ai zis ca vrei sa-mi iei amintirile si sa le pui intr-o carte , dar ce carte ? Spune-mi . Nu-mi lua glasul . Vreau amintirile !!! Le vreau . vreau sa le ratraiesc . Ce e cu mine ? Sunt palida , ma pierd , ma duc , dispar . Nu cred . Ochii imi sticlesc la gandul ca voi fi muritoare . A doua zi , mai e o clipa pana cand glontul imi va mangaia trupul . Aud tot , simt din nou , nu cred , am parasit lumea . Ma inalt spre cer , usor , usor . Simt , traiesc , iubesc , admir , urasc . Fat-Frumos , te-am gasit . Aici erai ? Dar cum ai murit ? Te am din nou . Zidurile nu mai sunt , acum totul e alb , un alb imaculat . Sunt atat de curata ? Seman cu tine ? Avem dormitor , bucatarie ? Ce tare !!! Parca traiesc in lumea de jos . Dar scrisoarea mea unde se termina ? N-am mai apucat sa o semnez , nici cuprinsul nu l-am scris . As vrea sa mai scriu ceva frumos , ma lasi ? Te rog . Macar sa zic ca acum sunt implinita , fericita , fara nevoi si dorinte . Lasa-ma ! Vreau sa o termin . Of , de ce nu-mi dai dumul ? Ma intorc , diseara sau poate maine . Iti promit . Nu mai tii minte cand ti-am promis ca nu te voi minti niciodata si daca vei pleca te voi gasi ? Uite , te-am gasit . M-am saturat de tine , Fat-Frumos . De mine si de noi . Vreau jos . De ce trebuie sa tac ? N-am voie sa vorbesc ? Lasa-ma . Arunca-ma . Spulbera-ma . Haide !!!
Sunt intre cer si pamant . Cad moale in trecut , fata care sunt , copilul care am fost . Vreau sa repar totul . Vreau sa cant . vreau la tata sau la mama . Amandoi ma vor . Sunt eroii copilariei mele . Vreau sa ma tina cineva de mana . Aici e racoare . Eu vreau in carusel ! Iti las un bilet si plec . Da-mi amintirile frumoase !! Le vreau ! Nu ai de ales , da-le . Mai am o viata de trait , o piesa de jucat . Am jucat doar roluri episodice , dar de acum gata , rescriu povestea si ma distribui in rolul principal . Arunca-ma , stiu ca ai putea face asta . O sa rasar in fiecare zi si o sa aduc lumina in viata tuturor . Partea de sud a sufletului meu e in intuneric , dar daca ne uitam in nord , e soare . Te rog , du-ma spre nord .
Zdup ! Am ajuns din nou in lumea mea . Povestea se scrie si nimeni nu stie mai bine ca mine textul . Raman in lumina , ma ascund de tine . Te-am pacalit . Raman aici , rescriu aici . Uite , vezi , si eu sunt rea . Binele nu stiu ce e , nu mi-ai explicat , dar rautatea o inveti foarte usor doar uitandu-te la cineva . La chipul lui , la expresia fetei , la trup . Dragul meu , pleaca , iesi , din poveste . Esti un balaur .
Nu stiu cum sa va spun , dar mi-e dor de mare . Vreau sa zac din nou in nisip . Am plecat . Povestea nu are sfarsit . Din pacate , viata merge foarte departe . In culmile cele mai mari , acolo se revarsa . Trebuie sa ajung repede !!