Lagu Exid Ah Yeah
(Bunyi alarm telefon)Seorang budak perempuan lagi liat untuk bangun dari tidurnya yang lena.Budak itu mahu menyambung tidurnya.Tiba-tiba.....bunyi dari ruang tamu yang sedang memanggil nama Jihyo.
"Jihyo!Palliwa.Kata nak ikut omma pergi ke rumah anak yatim.Nanti omma tinggal kamu nanti"Kata ommanya yang sedang menaiki tangga untuk mengejutkan anaknya."Song Jihyo!Palli ireona."Ommanya terus menarik selimut yang diselimuti di badan anaknya."Jihyo bangun la ni."Kata Jihyo masih lagi mamai.
Di rumah anak yatim
"Omma,Jihyo kasihan la dengan budak-budak yang tak ada appa dan omma."Kata Jihyo berasa kasihan.
"Itu sebabnya Tuhan sayang mereka."Kata omma Jihyo."Kajja.Kita dah sampai."
Jihyo dan ommanya berjalan menuju ke rumah anak yatim.Rumah anak yatim itu adalah kepunyaan omma Jihyo.Appa Jihyo sudah meninggal beberapa tahun yang lalu.
Mereka berdua masuk ke bilik office omma Jihyo."Omma,Jihyo nak main dengan mereka boleh tak?"Kata Jihyo meminta izin kepada ommanya."Nae."kata ommanya sepatah.
Jihyo berjalan ke ruang tamu untuk bermain dengan budak-budak di situ.Sedang leka Jihyo bermain,Jihyo terdengar suara orang menangis.Matanya meliar mencari empunya suara.Jihyo melihat seorang budak lelaki yang duduk di penjuru tiang.Hati Jihyo teringin mendekatinya.
"Annyeong."kata Jihyo kepada lelaki itu.Budak lelaki itu tidak menoleh gerangan yang menegurnya sebentar tadi.Jihyo terus duduk di sebelah budak lelaki itu.
"Kau buat apa dekat sini?Tak ada tempat lain lagi ke kau nak duduk."Kata budak lelaki itu dingin.
"Erkkk.Song Jihyo imnida.Nama awak?"Jihyo memulakan sesi perkenalan.
"Sehun.Oh Sehun.Kau pergi la jangan kacau aku."katanya lagi dingin.
"Saya tahu saya kacau awak.Tapi,kalau awak ada masalah,awak boleh cerita dekat saya.Boleh awak...."
Kata-kata Jihyo terbantut dek kerana ommanya memanggil.Sehun hanya melihat mereka berdua.
"Nae omma.Jakkaman.Ok la.Saya nak pergi dulu.Annyeong"Kata Jihyo dan berdiri pergi dari situ.
Sehun pov
Kenapa kau baik sangat dengan aku?Kenapa mereka pandang aku macam sampah tapi kau tidak?Aku suka dengan kau.Rambut kau yang berwarna coklat,mata kau penuh makna,senyuman kau buat aku happy.Aku janji,tiba masanya aku keluar dari sini,aku akan cari kau Song Jihyo.Aku janji demi kau.Itu kata aku.
To be continued
Ni baru sinopsis.
Vote 30 author akan update next chapter.Jangan jadi silent reader.Nanti dapat lelaki psycho macam Sehun.Huhuhu.Gurau je.Kalau ada kekurangan boleh comment.Dipersilakan.
YOU ARE READING
Psycho
RandomBerusia 17 tahun "Aku akan cari kau."Monolognya di dalam hati. 7 tahun kemudian "Akhirnya,aku dapat berjumpa dengan kau sekali lagi." Watak Psycho Oh Sehun Watak Utama Song Jihyo Watak Half Park Bogum Choi Woo Shik