#BANTAL

76 11 2
                                    

Ok...kisah ni berlaku time aku tingkatan 1 la....first masuk asrama...biasala...tak biasa lagi kalaw tak tinggal ngan ibu bapa...tpi hari pertama tu mmang aq nangis gila la...lagipun time tu bdak2...tpi masa dah 2,3 bulan aq dduk kat sana dah terbiasa la....utk pengetahuan korang...bdak2 junior masa tu....setiap hari jumaat malam sabtu kena buat qiammullail(solat sunat waktu malam)...so...untuk mengelakkan tak kenak pukul oleh senior....kitorang becadang nak tdur lat surau...jdi kalaw tebangun tak payah lagi tegesa-gesa nak ke surau...so...abis je prep malam tu..time tu kitorang ada 6 org je yg nak tdur kat surau...yg buat kami pelik masa kami ajak satu member ni...dya form 2...kitorang ajak tidur surau dya ckap...."aq taknak jadi apa2 kat aq...korang pegilah"...utk pengetahuan korang...mamat form 2 tu dya mcm lain skit....agak pendiam dgan kalaw korang suruh dya buat apa2...ttap dya buat...ndak kiralah yg menyuruh bdak form 1....dya ttap buat jgak...jdi kitorang tak kesah la sbab bdak tu tak ikut....lagi pun time tu kitorang ada 6 org...rasa takut time tu mmang tiada...jdi...masa kami nak pegi surau sekali bawak bantal,selimut segala tu...ada satu org senior tu tengok kami dari jauh....nama dya abg amin...dya ni form 5 masa tu....aq mmang rapat ngan dya...jdi time dya tengok kitorang tu...dya panggil aq...and then dya tnya kat aq..."mizan,korang nak pegi mana?"....jdi aq pun ckap la..."kami nak pegi surau bang...nak tdur kat sana supaya senang bangun untuk qiam nnti malam"....jadi lepas jak aq bagitau yg kitorang nak tdur kat surau....abg amin trus mcm risau nak benarkan kami tdur kat surau....tpi untuk mengelakkan kami ndak lmbat pegi qiammullail...dya ckap..."kalaw bgitu abg temankan kamu tdur kat surau"....fuh....lega la kami sebab dpat tau yg ada senior jgak yg boleh jaga kami kat surau..."kamu pegila dulu...nnti abang pegi sana"...itu yg abg amin ckap....jdi lpas tu kitorang berenam trus la pegi surau....smpai jak kat surau....kitorang tak trus tdur...kitorang pegi kaki lima luar surau sembang2....kalaw nak taw...tmpat kami sembang2 tu boleh nmpak laluan org yg nak pegi surau...so....ndak silap aq...mmang jam kat situ btul2 menunjukkan pukul 11:47 malam...kitorang masih tunggu abg amin....masih lagi kitorang beborak masa tu...dri tmpat dduk kitorang tu...kitorang nmpat abg amin jlan menuju ke surau...kitorang lega la....tpi masa kitorang nmpak abg amin tu....lulut kitorang trus lembik woooo.....sbab apa????....sbab kitorang nmpak abg amin heret "pocong"....huh....hampir nak mati kitorang 6 nmpak kejadian....mcm mmpi...tpi mmang realiti....lpas jak kitorang mmang nmpak "pocong" tu diheret oleh abg amin...ndak ckup tanah kami belari masuk surau....trus kami bekumpul kat mimbar surau....ada yg bezikir masa tu...ada jgak yg trus nanyi lagu nasyid...perasaan tkut tu mmang ndak boleh kami elak.....lepas 5 minit tu...suara abg amin kami dengar panggil aq...."mizan,mna kaw??tdur ka sdh kaw???"....trus la kawan2 aq ckap..."mizan....kaw dpanggil tu...pegila"...aq pun mcm rasa roh aq dah hilang dri dlam bdan aq...tkut mmang siot...utk mengelakkan aq mati...diorang trus temankan aq pegi tmpat abg amin panggil aq....perasaan tkut tu msih mmang ada...masa kitorang jmpa abg amin tu...dya tngah dduk kat tangga surau...kitorang tak nmpak apa2 dengan dya temasuk "pocong" tu...yg cuma ada dgan dya cuma bantal....jdi kitorang pelik betambah dgan perasaan lega sbab "pocong" tu dah tiada....tpi kami nmpak yg abg amin semput mcm habis belari....bekeringat plak tu....jdi....kitorang tnyak la..."abg knapa???berkeringat plak???..."jdi abg amin pun ckap..."abg pelikla...bntal ni berat sngat smpai abg heret bntal ni tadi"...Alaaaa....perasaan tkut tu trus timbul balik...."benda yg abg heret tdi tu....kitorang nmpak tdi "pocong"....
Abg amin trus pndang kitorang dgan muka yg serius....kami pun tkut la...mnatau dya marah kami ka...sekalinya abg amin ckap perkara yg btul2 menakutkan kami....dya ckap..."mustahil,mustahil abang heret diri abg sendiri"....wow....mukanya tba2 berubah jo....jjur mmang aq hmpir panggil mak aq masa tu....tkut gila jo....apalagi....buka langkah seribu...trus kami semua lari kecuali satu org kawan aq sbab kakinya mmang menggigil masa tu mmang tak boleh belari dah dya....aq nak tolong...tpi aq pun tkut jgak....jdi kitorang belima trus lari p asrama
.....kitorang msuk dorm 3...punyala kitorang tekejut nmpak abg amin yg msih belajar ngan kawan2 nya kat situ....hmpir mati kami....huh!!!
Kawan kitorang yg tetinggal kat surau tu plak pengsan sbab rasa tkut sngat...masa dya sedar dari pengsan...dya trus ckap ngan kitorang...yg makhluk tu ckap..."lain kali kalaw nak limpas rumah aq...jgan wktu mlam2...tak bgus..itu cuma peringatan....blum lagi aq kerjakan korang..."itula pesanan yg makhluk tu bagitau kami...
Lpas kejadian tu....kitorang mmang tak tdur kat surau dah....

JANGAN LUPA VOTE ERH....😆

#ASRAMAWhere stories live. Discover now