Cerita ni pulak terjadi selepas jak kejadian "PATUNG" tu...masa ni aq mmang dah tak nak buat benda yg bukan2 dah...aq mmang dah serik nak buat bnda2 yg bdoh tu lagi....lagipun mmang tak memberi manfaat...
Kes ni jadi 3 minggu selepas kejadian "PATUNG" tu...masa tu balik kampung sunat je...maksudnya ada kalaw nak balik kampung boleh kalaw tak nak balik kampung pun boleh....jdi kami yg bekas2 dajjal becadang mak stay kat hostel....time tu kami mmang tak ada niat nak buat bnda2 bodoh...kitorang just nak refleksi diri jak....
Cerita ni jadi lepas jak solat jumaat...time kami makan kat dewan...warden asrama dtang dduk makan sekali dgan kami....sebenarnya warden ada nak mntak tolong kami.....
WARDEN:erhhh....mizan...boleh tak cikgu mnta tolong dengan kamu berenam???
AKU:Eh....boleh jak cikgu....cikgu nak mntak tolong apa???
KAWAN AKU:iya cikgu...cikgu nak mntak tolong apa????
WARDEN:Bgini....esok cikgu nak mntak tolong kamu pegi gotong royong di asrama aspuri...tebang pokok pisang d blakang asrama aspuri tu....
AKU:Knapa plak maw dtebang pokok pisang tu cikgu???
WARDEN:Sbab bdak2 kampung belakang selalu panjat pokok pisang tu supaya boleh nmpak bdak perempuan mandi....
AKU:Ouuu...kalaw bgitu...kita potong la...
Aku dengan kawan2 aq pun setuju nak tebang pokok pisang tu....so malam tu...mcm biasala sembang2 jak...tpi kitorang sembang dgan pakcik sekuriti asrama tu...dya mmang baik la...kalaw ada acara ka atau aktivit gotong royong ka...mesti pakcik sekuriti tu dtang tolong...tpi malam tu kitorang sembang2 ngan dya....terjadila dialog antara kami ngan pakcik sekuriti tu....
PAKCIK:Esok kamu ndak outing???
AKU:tak la pakcik....sbab warden mntak tolong kitorang pegi gotong royong kat asrama aspuri....
PAKCIK:Gotong royong apa pulak...bersihnya la asrama aspuri tu....asrama kamu ni yg patut d gotong royong....
ARIF:Hahahah.....pakcik ni pndai pullak begurau....
AKU:Tak pakcik....bukan gotong royong bersihkan asrama aspuri tu....warden suruh tebang pokok pisang d blakang asrama aspuri tu...
*pakcik tu trus diam...dya mcm rasa risau jak...feeling2 tkut tu pun mmang aq nmpak dri muka dya tu....
AKU:Knapa pakcik???ada yg salah ka???
Pakcik tu tak ckap apa2.....dya terus blah dri kami....kami pun pelik la jgak...tpi tak tepikir pun pasal hntu2 tu....so...kitorang naik dorm la trus tdur...
HARI SABTU....
Subuh pun menjelang...kitorang berenam pegi mandi la supaya segar2 sikit...and then kami pegi solat subuh...lepas jak solat subuh kami stay jak la d surau...masa sedap2 rehat kat surau tu....tiba2 warden panggil kami pegi asrama aspuri...kami pun begegas la pegi dpan asrama aspuri....masa OTW nak pegi asrama aspuri tu...pakcik sekuriti tu plak yg panggil....bnyak dya bawak barang gotong royong mcm parang,penyapu ngan lain2 la...pakcik tu dtang dkat kami and dya bagi kami barang2 tu...lpas jak dya bagi brang dya trus blah...mmang pelik tentang pakcik ni...sbab pakcik ni selalu sangat tolong org bersihkan kawasan...tpi time tu plak dya tak tolong...mmang pelik la....
Masa jak smpai d blakang asrama aspuri tu...warden trus tunjuk pokok pisang yg nak dtebang tu...pokok tu mmang tak besar jgak la....tpi mmang ngeri la jgak...sbab pokok tu satu2nya jak pokok pisang...yg lain semua pokok yg sama....jdi...tnpa teragak-agak la...kitorang trus la try nak tebang pokok tu....pelik sbab susah nak tebang pokok tu...jdi kawan aq panggil aq...
YOU ARE READING
#ASRAMA
HorrorAssalamualaikum....hah...ini kisah seram seram yg aku alami sendiri di satu sekolah agama...aq sbenarnya org sabah jdi...sori la kalaw ada yg tak paham erk....tpi kisah ni mmang btul2 aq yg alami sendiri selama aq bersekolah disana selama 3 tahun...