You

149 21 19
                                    

last ,.

Episode 6

Hari ni Jimin lari dari hospital lagi. puas aku memarahi dan menghalangnya , tetapi jimin jenis tidak makan saman. aku takut dia sakit lagi.. macam hari tu..

" Awak ni kan.. kalau jadi macam tu lagi macam mana hah? saya taknak kehi..asfzyfhdkgl !" mulutku ditekup oleh jimin.

" awak ni membebel je lah , nahee. saya tengah drive ni ! " aku mencebik bibir dan memerhatikan dia memandu. ye lah, dia curi kereta kite tau( hujan hujan muka menjeling ).

" saya just...---"

" sudahlah awak nii... " jimin menjeling manja. eii mamat ni, degil tau! nyampah.

aku mendiamkan diri dan melihat pemandangan sekitarku. lawa.. gunung-ganang , bukit bukau.

kemanalah agaknya dia nak bawak aku? laluan menunjukkan ke.... WHATTAHELL?

" Jimin!" aku menjerit kecil. Jimin terkejut tetapi masih teruskan pemanduan.

" kenapa awak ni, jerit-jerit?! terkejut lah! kalau accident macam mana?" jimin mengurut dadanya akibat terkejut beruk tadi.

" kenapa kita pergi BUSAN ?! jauh lahhh !" gila betul si jimen ni ! dari Seoul ke Busan, kau fikir dekat macam rumah najib dengan balai polis ke ?! *mengarut*

" ala ikut je lah .. " jimin berkata malas. eh dia ni. kita risaukan dia, dia buat derk je.

" ish awak ni! degil tau! macam mana nanti nak jadi adik ipar taehyung ni ? " aku membebel sorang-sorang sebab jimin dah memakai earphone dan terus memandu dengan tenang.

aku yang tak tenang!

jam 11 pagi ,

akhirnya , sampai jugak. jimin sudah keluar dari kereta. aku lihat sekeliling ni.

sah! dia bawak aku pegi laut. dia drive semata-semata nak bawak aku pegi laut ? sah kau gila, park jimin a.k.a my jimjim.

" jim, kenapa kita kat sini ?" aku memeluk lengan jimin apabila aku hampir terpijak seekor ketam yang sibuk je nak kacau aku dengan jimin. lol !

" saja.. pantai ni kan, saya suka pergi dengan hyung saya masa saya kecik. dulu kan, selalu ada orang jual cenderamata dekat tepi sana, tapi dah takda.. pemandangan kat sini lawa kan? " jimin memandangku.

" ha ah lawa.. " aku terpegun melihat burung-burung sedang terbang berkumpulan, matahari tegak tetapi dihalang oleh awan sejuk.

" saya banyak kenangan dekat sini... " jimin kata lagi. aku hanya mendengar.

" ceritakan lah kat saya.." aku tersenyum melihat jimin yang kacak.

jimin membawa aku duduk di tepi pantai, a.k.a atas pasir.

" masa saya 10 tahun, omma appa bawak saya dan hyung berkelah tepi pantai. adik saya pun ada.. saya dan adik saya, nama dia Jikyung. saya dengan Jikyung selalu bina istana pasir kat tepi sana. tetapi, setiap kali saya dan jikyung buat, mesti hyung saya sepak sampai hancur." jimin tergelak kecil. mesti dia rindu, semuanya.

Present From Paradise [BTS Jimin] ✔Where stories live. Discover now