Yg: Mangsa.........."TROLL AKU!!!! BWAHAHAHA...."
"Hah??"
Troll? Bwo? Aku menegakkan kepalaku memandang Yoongi oppa. Yoongi oppa sedang ketawa terbahak-bahak sambil menepuk pelbagai benda di kelilingnya.
Me be like;
"I'm done".
Tipu rupanya. Tak tahu lak orang yang suka tidur ni, suka kenakan orang. Sia2 je aku menangis, berpeluh tadi.. rupa2.. Ni malas nak layan orang spesies cam ni.
🏫🏫🏫🏫🏫
New schoolTh: Chaeyoon-ssi, awak grade 11 sama dengan kitorang kan.
V memeluk bahu Jimin.
"Haah."
Th: Dah tahu dah kelas apa?
"Molla"
Jm: tak pe kitorang antar Chaeyoon kat pejabat eh.
"Okay"
Jm: jom!
👨👦👧
Depan pejabatTh: nanti dah masuk Chaeyoon cakap la apa yang patut. Then, diorang akan bagitau suruh cari cikgu bla..bla..
Th: kitorang tak leh tolong Chaeyoon sepenuhnya. Kitorang kena naik kelas.
Jm: Tapi.. apa2, kalau jumpa kitorang ke seokjin hyung, Namjoon hyung siapa2 la sedorm ngan Chaeyoon, jangan tegur eh. *Bisik*
Th: tau!. Kat sekolah je la.
"Wae?"
Jm: Adalah. *Smirk*
Jm: okay la. Bye~
Th: Bye~
"Bye~"
Jimin dan Taehyung berlalu pergi. Aku masih berdiri melihat mereka. Mereka berjalan sambil berpegangan leher antara satu sama lain. Tapi, kenapa diorang suruh aku jangan tegur diorang kat sekolah?. Ada apa-apa ke??. Hm... what ever la. Diorang nak troll aku kot.
Lalu, aku terus masuk ke dalam pejabat setelah Jimin dan Taehyung hilang dari pandangan.
Semua pelajar memandangku. Aku pelajar baru. Bukan pembunuh bersiri. Kenapa diorang pandang macam nak makan aku je. Dah la tak ada sape2 yang aku kenal. Taehyung dengan Jimin laim kelas. Aduh...
"Sila perkenalkan diri"
Arah guru kelas baruku, Mrs. Jinmyeon. Aku meneguk air liur tak kala memandang ke arah murid di hadapanku.
"Annyeonghaseyo~ Ji Chaeyoon imnida~. Bangap seomnida..."
Aku menunduk hormat lalu tersenyum. Ada yang menepuk tangan untuk aku, ada yang tersenyum ada yang tak ada reaction.
"Kamu duduk sebelah Kim Jooha".
"Baiklah"
Ujarku. Aku terus berjalan pergi tempat di arahkan. Actually, aku tak kenal pon sapa Kim Jooha tu, tapi nampak ada satu kosong sebelah budak pakai cermin mata tu, maybe dia Jooha kot. Takkan aku nak duduk atas riba orang kot.
Aku menarik kerusi perlahan-lahan. Lalu, beg yang ku sandang, aku letak di bawah meja. Mrs. Jinmyeon pon berlalu keluar.
Aku lihat, dia hanya menunduk bawah saja. Seperti ketakutan. Semua pelajar, masih memandang aku. Aku perlu mengendahkan mereka.
"Hmm.... Kim Jooha kan?"
Dia mengangguk. Dia memandang aku sekilas.
"Bangap seomnida"
Aku mengalukan tangan kanan tanda berkenalan. Perlahan-lahan dia membalas salamku.
"Kita kawan ye.."
Jh: Kawan?
"Nae. Kawan"
Aku tersenyum padanya. Sikit demi sedikit dia tersenyum padaku.
Jap. Ada luka. Ada luka kat pipi kiri dia. Aku perhati pada luka tu. Lukanya seperti masih segar.
"Kenapa dengan pipi awak, Jooha-ssi"
Dia sedikit tersentak. Serta merta meleraikan perjabatan dan mengalihkan pandangannya. Tangannya menekup luka tersebut.
"Ani... aniyo... luka sikit je ni. T-tadi tersembab kat jalan s-sebab terlanggar batu"
"Oooh"
🍱🍱🍱🍱🍱
"Kita nak makan mna eh?"
Tanyaku pada rakan baharuku, Jooha. Kami berdua saling meninjau sekitar kantin kalau ada ruang untuk kami berdua makan sambil memegang dulang berisi makanan dan minuman.
"Selalu... Jooha-ssi makan kat meja mana?"
Jh: Hm.....Joo--
"Hah! Kat sana ada tempat kosong. Jom!"
Aku terus menarik tangan Jooha dan mendapatkan tempat tersebut. Tiba-tiba, tanpa di duga...
'KEDEBUKK!!'
YOU ARE READING
[POV] Seven Boys | BTS
RandomAnda Ji Chaeyoon, seorang gadis. Berpindah dan di tempatkan di dorm bersama 7 orang lelaki. Nak tahu yang selanjutnya, bacalah ff ni.