Önce

43 2 0
                                    

Her zaman ki gibi okulun yoluna bakan bir cafe de oturmus cayini yudumlarken bir yandan da simidini yiyordu.Her gun yemesine rağmen simidin tadı ona tarifsiz bir mutluluk veriyordu cunku cay ve simit yedigi zaman ya cocukluguna donup babasinin ona aldigi simit aklina geliyor yada universite yillarinda bir simit alacak parasi olmadigi zaman yaptiklari geliyor aklina geldikce de simidin den daha buyuk parcalar koparıyor cignemeye calisiyor ve bir türlü yutamiyordu.Cayina attigi sekerleri karistirirken aklina bir donem sekersiz cay icmeye calisirken ki halleri geliyor guluyor ve o farketmeden cay kasigini daha sert karistiriyordu.Ancak o farketmemesine karsin yan masada onu izleyenler bu durumdan rahatsiz oluyor ancak birsey diyemiyorlardi.Amaci sert karistirmak degil bir an once yemegini bitirip zor bela bitirdigi okuluna artik ogrenci olmadan ilk defa girmekti.Heyecanini gizlemek istesede pek basarili olamiyordu.Yemegi bitmisti saatine bakti ancak 2-3 gundur saati durmustu ve bi an onu hatirladi yan masanin bitisiginde ki duvarda saat asiliydi hafif dondu saate bakti sanki mirildanmalarini duymus da bize bakiyor zannetsinler diye saate bakarak hesap yapiyormus gibi yapti ayaga kalkti odeme yapmak icin kasaya yoneldi cuzdanini ariyor fakat bulamiyordu 'Acaba nerde biraktim?' Diye dusundu ancak bi turlu aklina nerde biraktigi gelmiyordu.
'Tamam sakin olayim oncelikle sabah ne yaptim ne yaptim? Heh once dus aldim ustumu giydim ciktim otobus icin bilet aldim yani cuzdanim buraya gelene kadar bendeymis...,
-Borcunuz 4 lira ogretmen bey.
Lafini duyunca afalladi dusunmesi hizlandi acaba nereye birakmisti eger bulamazsa okula nasil girecekti? aksam donus icin yeterince parasi da yoktu?
--Siz bu defalik burdan ikisini de alin hocamiz derse gec kaldi
Diye bir cumle isitti.Kafasini sola cevirdigi zaman hesabi odemek icin hamle yapan kizi tanidi bu daha demin masasinin yaninda oturan kizdi ve gorunuse bakilirsa kendisi onun ogretmeniydi.Nasil davranacagini bilemedi ama tutarli davranmak istiyordu cunku ogrencisiyle arasinda mesafe olmaliydi en azindan ona bu ogretilmisti.Ancak o bunu pek sevmiyor bu tip goruslerden pek hoslanmiyodu. Ona gore ogrencisiyle ogretmen gibi degil de bir arkadas gibi gecinmeliydi tabi lauballik kesinlikle kabul edilemezdi cunku daha onunde cok sene vardi.
'Gerek yok ben simdi cuzdanimi bulurum tesekkur ederim davranisin icin " diye istemeye istemeye cevap verdi cunku cuzdani piyasada yoktu.Eliyle tekrar aramaya baslamaya calisti ancak
--Hocam isterseniz siz gidin hem dersimiz size biraz gec gelebiliriz sizde bizi 10 dk kadar gormezden gelirsiniz odesiriz . Dedi
Bu cumle karsisinda biraz afalladi gibi oldu ancak akli hala cuzdanindaydi
"Olmaz" diyerek cesaretli bir hamle yapti ancak gerisini getirecek bir cumlesi yok gibiydi biraz kisik sekilde
"Bu seferlik yazsaniz olmaz mi? Hem ben hergun burdayim artik yarin veririm" dedi .cafenin Eski sahipleri ahbablariydi ancak 6-7 aydir artik baska birileri isletiyordu.eskiden olsa sıkılmadan etmeden hemen derdi
"Hoopp suleyman abi kusura bakma yanimda cok yok yarin veririm kolay gelsin" diyip cantasini alir okula girerdi ama simdi birazda ogrencilerinin yaninda oldugunu ogrenince kizarip bozardi
"Olur ogretmen bey yarin gorusuruz haydi iyi dersler" diye bir cevap alinca rahatladi dagittigi cantasini topladi eski yuzyildan kalma gibi duran gozlugunu ipiyle beraber parkasinin cebine koydu ve "Kolay gelsin" diyerek kafeden cikti.

Cikarken hafif bir gulumsemeyle cuzdanini kafede hic bakmadigi parkasinin on cebinden cikardi icinden okul kartini cikardi ögb ye gosterdi iceri girdi.Ögb yani Özel Guvenlik Birimi.Okulda okurken onlara bu ismi vermislerdi hem kendi adlarina bir sifre misaliydi hem kisaydi da.Herkes kullaninca onunda lügatında artik oyle kalmisti.Yaninda kahvalti ve ogle yemegi icin yeterli parasi yoktu.Ve kendince okulda katildigi tiyatro egitiminden aklinda kalan rol yetenegiyle ovunuyordu.
"Nasil oynadim ama kimse anlamadi cuzdanimin cebimde oldugunu"
Aslinda yaptigi bu isin cocukca oldugunu kendi cok iyi biliyordu.Artik bir zamanlar ogrenci oldugunu unutmali ve zalim biri gibi davranmaliydi.Cunku ogretim kadrosundaydi artik.Not alan degil verendi.Bu onu ne kadar gaddar yapar hicbir fikri yoktu ama boyle davranmasi gerekiyordu sanki,icinde  oyle bir his vardi.Cocukca davrandigi zaman kendi de biliyordu yapmamasi gerektigini fakat icinden gelen duygulara hakim olamiyordu bi turlu."neyse yarin 1 cay eksik icerim yarin hesabi kapatirim"diye dusundu.
Okulun icine girene kadar kafedeki kizi dusundu."Bu ne curret! Daha ilk tanidigi hocasina nasil davraniyor.Ukala daha ilk dersten onu kayirmami istedi." Diye aklindan gecirdi.Sinifinin nerde oldugunu biliyordu derse de az kalmisti acele adimlarla ikinci kata cikti.Gec kalmadan ilk dersine girmek istiyordu cunku daha ilk dersten ,ondan sonra sinifa gelenleri derse almayarak sinifa bir nevi uyari yapacakti.Sinifini buldu tam girecekken aklina derse girdiginde anlatacagi notu parkasinin ÖN cebine koymustu.Elini cebine atti ve kagitla beraber cuzdanida dustu zaten bozukluk halinde olan paralari yere sacildi.İvedi bicimde yere egilerek paralari toplamaya bir yandan da cuzdanina koyuyordu.Derken aniden arkasini donunce onunla beraber bir kizinda toplamaya calistigini gordu bu kafede gordugu kizdi.İkinci defa yardim etmeye calisiyor bunda ne amac guduyor bilmiyordu"acaba benden ne gibi bir cikari olacak bana yardim etmeye calisiyor?" Diye dusundu. Aniden;
--Hocam cok sevindim cuzdaninizi bulmussunuz sanirim biraz gec buldunuz ama olsun kaybolmasindan iyidir degil mi?" Dedi sok olmustu verecek cevap ararken toplama islemi bitmis cuzdanini cebine bu sefer daha alt tarafa koymustu.
--Hocam gelmiyormusunuz? Diye kizin ikinci sorusuyla irkildi
"Hemen geliyorum sen gir iceri." Dedi ve kiz girince biraz duraksadi sonra pesinden sinifa girdi

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Sep 16, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

İsimsizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin