Skolen

4 0 0
                                    

Jeg skynder meg til skole bussen. Jeg rakk det i tide! Jeg går opp på bussen. Der sitter vår gamle gode sjåfør, Sjåfør Bob. Jaja, her er "Herr Bob." Jaja, alle vet den hånd leken. Den er barnslig. Jeg setter meg rett bak Bob. Der det er to seter. Ingen sitter med meg. Plutselig stopper bussen. Nytt stopp. Åh ja! Det er Gabriella's stopp! Plutselig ser jeg Gabriella komme opp på bussen. Hun vinker og smiler av glede til meg. Jeg gjør det samme tilbake. Hun løper bort til meg og setter seg ved siden av meg. "Åh, jeg holder på å grine!" Sier Gabriella med gledes tårer rennende ut. "Jeg også! Jeg har savnet deg hele juleferien!" Griner jeg også med gledes tårer rennende ut av mine blanke øyne. Bussen fortsetter med kjøringen. Åh nei, snart er neste stopp skolen! Ugh! Skolen er så teit! "Unger, nå er vi snart ved skolen!" Roper Bob til alle. Folka klager over skolen. "Jammen, skolen lærer oss dumme ting!" Roper Amalie. "Ja, kan ikke vi ha hjemmeskole?!" Roper Alex. Bob ignorerer spørsmålet til Alex.

"Nå er vi fremme, kids!" Roper Bob. "Ikke vær så kul i kjeften da, Bob!" Roper Mathias. Alle stormer ut av bussen raskt.

"God morgen, elever." Hilser frøken Lucia. "God morgen, frøken Lucia." Hilser alle tilbake i kor. "Først skal vi starte med.."

Dette var hva dagen skulle være idag:

Matte
Friminutt i 15 mins
Engelsk
Lunsj pause
Friminutt i 45 mins
Norsk
Skolen er slutt 14:10

Ja, det var dagens plan idag. "Jeg glemte noe på kontoret så vær stille og vent her!" Roper Lucia. Lucia løper ut klasse døra. Etter 5 mins kom hun med mobilen. "Oki, før matte skal vi ha Mannequin Challenge! Vi skal lage en video og vise det fram til foreldrene deres på vinter avslutningen." Gir Lucia beskjed til alle elevene i klasserommet. Alle jubler "Yessss!" "Hvilken sang skal du ta, frøken Lucia?" Kommer Noah med et spørsmål. "Black Beatles av Rae Sremmurd!" Roper Lucia. "Den er jo rar!" Roper Felix. "Nei, gi deg da!" Roper Lucia til Felix. "Dette kommer til å bli gøy!" Jubler Filip. "Fort, finn dere en plass og finn en stilling til å stå stille!" Ropte frøken. Gabriella og jeg tenkte å dabbe ved siden av hverandre. Hun dabba til venstre, jeg dabba til høyre. Så sto vi stille. Frøken Lucia begynte å filme. "Stå stille nå!" Ropte frøken. Når frøken var ferdig med å filme, lå hun det i OneDrive. "Over til matte nå!" Gir frøken beskjed. "Nei!" Ropte alle elevene. "Oki, 14 ganger 15?" Spør frøken. Jeg rekker opp hånda. "Ja, Lucy?" Sier hun. "210!" Svarer jeg. "Bonus poeng!" Roper frøken. "Gi oss vanskeligere, frøken!" Roper Mathias. "Oki, 14 ganger 10?" Spør frøken igjen. Sarah rekker opp hånda. "Ja, Sarah?" Sier frøken. "140!" Svarer Sarah.

(Hopper over hele matte timen.)

Nå var det friminutt i 15 minutter. Jeg var med Gabriella. Vi gikk oppå huskene. Det var tre ledige. Det var fem plasser skjønner du. Så 5 - 2 = 3. Så tre husker ledige. Så kom Julianna og gjengen hennes, Hannah og Marianne. Og de tok de tre siste ledige huskene. "Hva gjør dere her, duster?!" Spurte Julianna. "Har vel ikke du noe med, tufs." Svarte jeg tilbake, spydig. "Hvordan våger du å si noe så dumt til den peneste jenta på skolen?!" Skriker Julianna til meg. "Fordi du ligner på en idiotisk geit." Svarte jeg tilbake da. "Hva søren, du såret dronningen av skolen!" Skrek Hanna til meg, høyt. "Hun er ikke noe dronning, hun er en GEIT." Skrek jeg tilbake. "Jeg skal lære deg hva en geit er!" Skrek Marianne. Marianne tok armen min og vrei den som en pinne. Jeg skrek som en geit. Ja, jeg er kanskje en geit jeg og, men ikke like ille som Julianna. Julianna er 1000× verre enn meg. Jeg mener, Julianna er en geit, Hanna er en gris og Marianne er et svin. Ja, du hørte meg. Geit, gris og et svin!

(Sorry, men hopper over alt som har skjedd på skolen.)

LucyWhere stories live. Discover now