Ik was geboren, we waren een gelukkig gezin. Alles ging goed tot dat mijn vader vreemd ging met Els. Els was mijn crèche juffrouw. Me vader had dus blijkbaar een oogje op haar, en zei ging er in mee. Hij zei tegen mijn moeder dat het hem erg speet, maar mijn moeder vergaf hem in eerste instantie niet. Ze moest erover na denken want ze wist niet wat ze hiermee moest. Na een lange tijd maakten ze het weer goed. Na ongeveer drie weken vertrok me vader want hij voelde het zogenaamd niet meer, echt een lul! Mijn moeder werd depressief, en had flinke schulden. Ze kon het allemaal niet meer betalen en werd toen op straat. Ik was net vier geworden toen we het huis uit werden gezet. We moesten bij oma wonen, het was erg krap maar we hadden tenminste eend dak boven ons. Oma kreeg kanker en ging dood, toen werd me moeder nog depressiever en was ik ongeveer vijf. Een jaar later had me moeder alle schulden afbetaald en hadden we een mooi huis aan de Herengracht. Me moeder is sinds die tijd niet meer uit geweest en heeft ook geen vriend meer gehad, ze zei dat ze er klaar mee was en dat ze nooit meer een man kon vertrouwen. Ik vond het maar zielig. Ze moest uitgaan en een nieuwe man vinden. We hadden veel ruzie, want ik vond dat ze uit moest gaan en een nieuwe man moest vinden. Daardoor moest ze weer veel aan mijn vader denken, daar hadden we ook ruzie over. Ik zei altijd: ik wil die man zijn naam nooit meer horen en ook niet vader of papa. Ik vindt het echt zielig voor der dat dit allemaal is gebeurd, maar we moeten door gaan. Wat ook zo vervelend is, is als ik een vriendje heb een mee naar huis neem draait ze helemaal door als hij weg is. Dan zegt ze nee niet met hem nemen hij gaat je verlaten. Daar wordt ik zo schijt ziek van. Daarvoor heeft ze hulp gezocht, EMDR. Dat is trauma therapie. dat heeft ze lang gevolg, en nu is ze helemaal beter en heeft ze geen angst meer. Op een avond ging ze uit met een paar vriendinnen. Ze had wel een paar glazen gedronken volgens mij, want ze was stomdronken thuis gekomen.
JE LEEST
Misbruikt
Mystery / ThrillerLisa,14 jaar oud woont samen met haar moeder op de Herengracht in Amsterdam. Haar ouder zijn gescheiden sinds ze drie jaar oud was. Haar moeder (Silvia) ontmoet een nieuwe man ''Tom'' Maar Lisa heeft geen zin in een nieuw vaderfiguur in huis...