chapter 4

2K 211 26
                                    

Jin dan jhope berada di gerabak 9 . suga dan namjoon berada digerabak 13 . manakala jimin , jungkook dan v berada di gerabak 6 . mereka terpisah ketika masing2 sibuk berlari menyelamatkan diri .

[VMINKOOK]

" weh v cepatlah . jin hyung dn yang lain dh ade kt depan tu , nnti kita trtinggal haish jinjja " jimin menarik tgn v . jungkook pula hanya memerhati .

" kejap2 , aku penat la chim . nak naik kt blakang boleh takk 😥 " v mendepakan kedua tgnnya brhrp agar jimin mahu mngangkatnya .

" dh , kau jgn mimpila aku nk angkat kau . yelah tu penat , tahu2 takut 😏 "jimin mengata v sambil smirk .

" wehhhh!! yeoja tu kt blakang v hyung!! lariiiiii!!! " jungkook menjerit sekuat hati lalu berlari .

Jimin berasa takut sampai tak sedar yang dia menggendong v sambil berlari mengejar jungkook .

sesampainya mereka digerabak 6  , kosong! yup kosong! tiada sesiapa di situ . mereka munutup pintu gerabak 6 agar zombie2 tersebut tidak dapat memasuki gerabak itu .

Jimin menundukkan sedikit kpalanya krana berasa tgnnya sakit .

" Hehehehe anyeong chim 😄 " v tersenyum petak ke arah jimin .

bukkk..

Jimin melepaskan gendongannya menyebabkan v jatuh ke lantai .

" yaish! lepas camtu je , baru nk sweet2 " rungut v 😒

" sweet hotak hang . yg kau suruh aku gendong kau apahal " jimin mendengus marah .

" elehh hyung yg gendong v sbb tlmpau takut nk kata org pulak . dh la lari mcm tak cukup tanah " jungkook menyampuk prbualan antara v dan jimin .

Jimin hanya membuat role eyes 😶 manakala v tersenyum kemenangan 😄

" kita dh terpisah la dgn diorg jin hyung , mcm mna ni " jimin bersuara sedih 😥

" ha'aa laaa . nth2 diorg masih main kejar kejar kot tu pasal lupa kat kita yg kat blakang " v membuat muka selamba sambil tgn kanannya naik memegang dagu , lagaknya seperti org tengah berfikir 😟

" tsk tsk tskk ... sian puan Kim dapat anak mcm hyung ni . bilalah nk matang " jungkook memegang kepala sambil acah2 nangis 😢

" dua dua pun sma , drama king btul . dh2 skrg ni kita kena cri cra untuk jumpa balik ngan jin hyung dn yg lain2 " jimin bersuara stelah puas mlihat drama di aantara jungkook dan v . ewahh jimin dh matang dh 😎

[NAMJOONSUGA]

" yahh syugahh . mana dorg jin hyung 😭 " namjoon bersuara . mereka berada digerabak 13 , di dalam gerabak tersebut mereka tdk berdua , ada 2 org yeoja tgh dduk mmbelkangkan mereka .

" huarghh mana aku tahu 😭 kita terpisah joon terpisah . mengapa begini pengakhirannya 😭 " suga bersuara kuat sehingga cukup untuk mmbuat 2 yeoja tersebut trgnggu .

" weh diam sikit boleh tak! " joy membentak marah lalu berpusing untuk mlihat makhluk yg dri tdi bising .

" eh namjoon oppa , suga oppa " jerit joy lalu bangun menuju ke arah mereka diikuti dgn wendy .

" wahh joy , wendy 😭 korg pun kt sini " soal namjoon .

" ye . kitorg nk ke daegu . tapi tetiba keadaan jadi mcm ni " wendy brsuara mnjwb prtnyaan namjoon .

" smalah ngan kitorg . apa yg dh jdi sbnarnya ni ? " giliran suga pula bertanya .

" entahlah yg kitorg tahu , ade oppa tdi kta . slh seorg dri pnumpang train ni trjangkit virus menyebabkan dia brtukar jdi zombie dan gigit pnumpang lain " joy tdk ktinggalan mnjwb prsoalan yg dilontarkn .

" ehh yg lain2 mana? " tambah joy .

" kitorg trpisah hm 😢 " jwb namjoon sedih .

" tkpe nnti kita cari sama2 okay " shut wendy mmberi semangat.

[JINJHOPE]

" andwaee hyung kita dah trpisah 😭 " jhope menjerit smbil melompat2 digerabak 9 .

" dh dh . boleh pekak telinga hyung ni nnti tau . meh kita g tnya namja2 kt sna kot2 diorg thu apa yg dh jdi " jin mmblas lalu brjln menuju ke arah beberapa org namja yg berada di sana .

ketika semakin hampir . ehh ni kan macam.....
" yah! kris . korg pun ade kt sni rpanya " jin yg mengenali namja2 trsebut trus shja menyapa .

" wehh jin . tak sngka jumpa kt sni " ok kris ni classmate jin tau .

" annyeong jin hyung " kata d.o , baekhyun dan chanyeol serentak .

"  eh korg berempat je ke ? ahli exo yg lain mana ? " jhope yg bru dtg trus mnyapa . ok d.o chanyeol ngn baekhyun ni stu kelas ngan v jimin and jungkook .

" diorg tk ikut . ada hal " jwb chanyeol .

" dorg v mane eh? asal tak nmpak " soal baekhyun pula .

" kitorg terpisah hm " jhope mmbls sedih .

Kris menceritakan tentang zombie2 trsebut kepada jin dan jhope . mereka bergabung untuk mencri jln kluar brsma2 .

____________________________________

TBC
annyeong . mian tau kalau chap kalini hambar or melalut semua . mian jugak kalau ade typo 😢

Do support and vote dear 💕

Train to Daegu ; BTS [COMPLETED]Where stories live. Discover now