bab3

36 4 0
                                    

*keesokkan harinya seperti dijanjikan,hari ini dimana aku dan rakan2 akan berjumpa dengan pengurus dekat padang..aku mendapat sms dari pengetua,tempat lokasi padang berikut..kami semua bergerak ke padang,kami melihat ramai pelajar dari semua sekolhayang turut sdrta berada di padang..kami melihat perbagai telatah..

"mana encik kim ni,dari tadi bukan main pengetua dok sms aku suruh cepat2 sampai,sekarang..hhmm batang hidung encik kim pun x nampak.."kata jinE

"tu encik kim,tu lah x baik tuduh orang,tengok dulu sekeliling sebelum tuduh orang..dah jom unnie.."kata arin

"hello anak murid saya,macam mana sususah x cari tempat ni..saya rasa x susah bagi korang,hhmm okey,saya dah pilih lagu untuk korang,sekarang saya akan ajar awak menari lagu twice bertajuk tt..antara korang akan mendapat dua orang sekali..okey sekarang saya akan bahagikan untuk korang..
*dahyun,momo~arin
*jihyo~jiho
*nayeon~binnie
*mina~mimi
*sana~hyojung
*tzuyu~seunghae
*jungyeon~yooa
*chaeyeon~jinE
sekarang kita tengok video klip twice tt..*mengeluarkan laptopnya..kata pengurus

"*just like tt,im like tt,"kenapa tarian dia bergetar2 je.macam kena kejutan elekrik je.."kata binnie sambil mengetarkan badanya..

"iishh,kau ni lagu orang ni.."kata jinE dengan pelahan..

*sebulan kemudian*

*tiba lah masa bagi semua orang membuat persembahan,yang diberikan..selepas beberapa sekolah membuat persembahan,tiba lah masa sekolah kami..beberapa minit kemudian selepas selesai membuat persembahan..

"kau rase kita buat tadi okey x..tapi aku x puas hati kenapa lantai dia licin..kalau aku jatuh nampak seluar dalam aku macam mana..x ke malu setahun.."kata seunghae sambil mengelengkan kepalanya..

"macam mana,okey,saya tengok tadi semuanya buat dengan bagus,saya tumpang gembira untuk korang..kata pengurus sambil senyum..

"taniah semua,hhmm boleh saya jadi kawan awak semua..just kawan baik lah..itu pun kalau awak semua suka..kata hannel sambil malu2 kucing

"kau sape nak jadi kawan kita orang,kau ada lesen ke nak kawan dengan kita orang,hahahha gurau je bro,mestilah boleh,just jangan risau kita orang semua dah baik..dah berubah katakan.."kata hyojung sambil memeluk hannel

"betul tu kita orang bukannya puteri nak pilih2 orang untuk jadi kawan.."kata jiho sambil senyum

"tapi kau tahu x hannel yooa ni suka kau,dari pertama kali dia jumpa kau,dia dah mula sukakan kau.kata mimi sambil memandang yooa.

"eehh,mana ada aku dah ada bf lah..memandai je korang."kata yooa sambil tergagap2

"bila kau dah ada bf,kita semua kan dah janji x mahu dah nak menipu atau membuli..ini satu penipuan kau tahu,"kata arin sambil memandang yooa dengan pandangan membunuh..

"yela2 sorry,tapi korang jangan lah malu kan aku,"kata yooa sambil separuh menangis

"tapi aku pun tengah single ni,kata hannel dengan pelahan.

*selepas beberapa jam kemudian tibanya masa untuk ketahui keputusan dari juri2..

"sekarang tibanya masa untuk anda semua ketahui keputusan, saya akan menyebut nama kumpulan yang berjaya..yang ke 3 jatuh kepada *bunyi dram.."mamamoo..yang ke 2 jatuh kepada*bunyi dram.."fiestar..yang memenangi tempat pertama jatuh kepada *bunyi dram"oh my girls..*kata pengulas sambil menepuk tangan x ketinggalan dengan senyuman..

"*aku dan rakan2 berpelukkan dan tidak ketinggalan dengan kawan baik kitaorang ialah hannel dan ayahnya..kata arin didalam hati...hanya tuhan je tahu bertapa gembiranya hati arin..

"mungkin anda tertanya-tanya kotak apa yang berada di tangan saya,ia akan memberi anda keputusan untuk anda pilih artis manakah yang terpilih untuk salah seorang dari kumpulan anda akan join kumpulan lelaki yamg paling popular..tanpa melengahkan masa saya menjemput pengurus masing2 untuk kepentas,dan pengurus harus pilih diantara anak muridnya untuk join group yang dangat popular,dan memberi sebab yang tertentu,pengurus dari kumpulan mamamoo sila ke depan untuk mencabut undian,dan kumpulan fiestar,dan akhir sekali oh my gils.keputusan sekarang ditanggan pengurus anda..kita mulakan dengan mamamoo,"kata pengacara sambil menghulurkan mikrofon...

"*membuka bola tersebut"kami mendapat kumpulan got7,dan saya akan memilih seorang wakil adalah solan,kerana dia rajin belatih,dah pandai menguruskan masa..kata pengurus mamamoo sambil senyum..

"membuka bola, kami mendapat kumpulan exo,kami akan memilih linzy,sebagai wakil dari fiastar kerana dia rajin dan pandau dalam tarian.kata pengurus fiastar sambil senyum

"membuka bola,kami mendapat kumpulan bts,kami memilih wakil dari oh my girls ialah arin,kerana dia paling muda dari rakan2 yang lain,dan hormat kepada orang yang lebih muda..

"apa,bts,kenapa kita dapat bts,lagi satu kenapa aq yang dipilih..andwae..kata arin separuh menjerit..

*bersambung*


bts menjadi pilihanWhere stories live. Discover now