why this boy ?

73 1 0
                                    

Hari dah pagi, mataharipun dah tercacak , macam biasa kak mila aka ketua rumah azraf kejutkan azraf untuk gerak pergi sekolah , mamat ni kalau tido pontianak menyanyi pun dia tak sedar , esh esh esh .

Selepas dikejutkan oleh kak mila azraf terus bangun lalu mandi dan bersedia untuk pergi sekolah dia turun dari tingkat 3 ke first floor

"Kak mila papa mama mana ? dari semalam tak nampak ? dia orang tak rindu azraf ke ?"

em patutla azraf ego dan kurang bercampur dengan khalayak ramai macam alien rupanya kurang kasih sayang sebab mama papa sibuk berkerja.

"Papa mama outstation la azraf , papa call akak tadi  cakap  papa stay dekat dubai one week sebab ada kerja , papa mama suruh akak , abang wan , dengan abang iman jaga azraf diaorang rindu azraf cuma dia orang sibuk sikit nanti ada masa diaorang spendtimela dengan azraf"

"Ahhh dahla sibuk dengan kerja business sana sini azraf macam tak wujud je"

Azraf terus keluar berjumpa abang wan untuk gerak ke sekolah.Sampai sahaja di sekolah azraf membuka pintu lalu alena pun orang pertama yang melintas dia hadapan matanya  azraf  apa lagi mulala dia benggang .

"Alahmak pempuan ni lagi ? Dah takda orang lain agaknya nak lalu ? Salena Gomez ke ? Ayda Jebat ke ?Tenang juga mata melihat" Bercakap sambil menutup pintu sekolah .

"Weh idiot kau rasa aku nak lalu ke depan kau ? gr ni pun tak sengaja,mana aku tahu kau ada kat sini , kalau aku tahu selisih malaikat 44la weh , apa Salena gomez ? Ayda Jebat ? dia tengok kau pun dia muntah hijau weh hahaha malas aku layan gerak dulula asalammualaikum eh kau reti jawab ke ?haha"

Mulut alena ni pun boleh tahan haa sesuaila bergaduh dengan azraf tu.

"Waalaikummusalam , weh kucing gila sedap mulut kau cakap aku idiot , weh Salena Gomez dengan Ayda Jebat tengok aku dia pengsanla woii dengartak ? Gr kucing gila hari hari buat pagi aku tak indah"

Selepas selesai perhimpunan , kelas 5sastera ada sukan , alena dengan geng geng girl dia, orang pertama sampai ke padang and terus main bola jaring . Main punya main alena boleh terbaling bola dekat azraf .

"Alamak aduh apa aku nak buat ni ?" Runcing alena.

"Aduhh siapa yang baling ni ? Weh kucing kau ea ? Apa masalah kau kucing ? Buta apa kau mata besar besar pun tak nampak tula acah nak main bola jaring padahal tak reti weh balikla"

"Eh idiot ni melampau lampau pulak , sorry la aku tak sengaja , kau rasa aku nak sangat ke baling dekat kau ? kau tahu tak kalau aku baling dekat kau aku kena samak balik nanti yela kau kan jijik depegang ops"

"Ekeleh sini kau kalau tak puas ?"

Alena dengan beraninya datang ke arah azraf

"Brr berani kau ni perempuan ?"

"Kau suruh, aku dekat aku dekatla haa nak apa ? eh sekejap kepala kau benjol ? eh aku lupa bola tu baru lagi dah tentu tentu keras , alahmak maafkan aku weh"

"huh"

"Azraf sekejap jangan pergi meh sini aku letakkan ais atas kepala kau , cikgu fadli ada cakap kalau ada benjol kena tuam dengan ais nanti dia cepat sembuh"

Alena amik ais yang sudah siap dibalut  terus tuam atas kepala azraf yang terkena bola tu

"Eh alena kau dah kenapa takpayah acah baik dengan aku ? aku reti buat sendiri"lalu menolak tangan alena

Alena terjatuh kerana tolakkan itu terlalu kuat lalu matanya terpandang azraf .And ehem ehem startla drama india kat situ.

"Eh apa ni ? Aku nak tolong je , kita manusia kalau dah buat salah kena betulkan balik , aku tahu kita musuh tapi kali ni aku memang dah melebih sampai datangkan kecederaan kat kau . Kau diam je aku tuamkan jangan banyak bunyi sebelum kasut aku yang lawa sama macam tuan dia ni masuk dalam mulut kau hahha "

"Haa dah selesai , pandai pun diam.lagi sekali aku mintak maaf tu dahi kau dah kecut sikit benjol tu nanti balik kau tuamla lagi , bye aku gerak dulu jumpa dalam kelas "

"Eh alena terima kasih"

"Wahh wan daniel azraf dato ahmad reti cakap terima kasihla wuu ,hahaha sama sama kasihla "

Grr kucingni baik juga , eh sekejap sejak bila aku boleh dengar arahan perempuan lagi lagi kucing tu ceh , ahh biarla

lalu bergegas ke kelas

Di dalam kelas azraf memberi jelingan menyeramkan dekat alena.

"Kau apahal ? Jeling jeling kau ingat mata kau lawa ?"

"Eh memang lawa bhai , aku tahula kau takda mata macam aku (cakap sambil kelip kelip mata)"

"Alahmak mamat ni nak mati gamaknya , menyesal pulak aku simpati kat kau tadi , kalau aku tahu macamni aku ketuk ketuk bola tu atas muka kau , biar mati cepat sikit arghh"


when hate turn to love ?Where stories live. Discover now