Doğdunda ağlayarak başladığın o bilinçsiz ağlama, ileride yaşıyacağın her ağlamadan daha güzel olduğunu fark ediceksin. İlk sorumuz Neden?...
Bazen küçük şeylerden bazen büyük şeylerden mutlu olmak isteriz.Bu yüzden bazen erkek bazen kadın yanımızdaki o kişi herkim olsada ondan sevgi,merhamet bekleriz o an ona çok güveniriz. Bizi mutlu etmesini isteriz, ama aslında bütün insanlar kendi menfaatleri için yaşar. O an seni mutlu ettiğini bilsende aslında o an bile kendi çıkarlarını düşünür. Biz insanların en büyük hatası çevresindeki insanlara çabuk güvenmesi. Herşeyi anlatması...
Anllattığı günün akşamında herşeyi bilen insanlar mı? yoksa değerli olduğunu düşündüğün hayatından kopan anlık üzüntülerin mi?
benim kimseye ihtiyacım yok en büyük sırdaşım kendim ve hayatı sevmeye ihtiyacım var. peki nasıl?...Yaşamak şakaya gelmez Yaşamak şakaya gelmez,
büyük bir ciddiyetle yaşayacaksın bir sincap gibi mesela,
yani, yaşamanın dışında ve ötesinde hiçbir şey beklemeden,
yani bütün işin gücün yaşamak olacak.
Yaşamayı ciddiye alacaksın,
yani o derecede, öylesine ki,
mesela, kolların bağlı arkadan, sırtın duvarda,
yahut kocaman gözlüklerin, beyaz gömleğinle bir laboratuvarda
insanlar için ölebileceksin, hem de yüzünü bile görmediğin insanlar için, hem de hiç kimse seni buna zorlamamışken, hem de en güzel en gerçek şeyin yaşamak olduğunu bildiğin halde.
Yani, öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı,
yetmişinde bile, mesela, zeytin dikeceksin, hem de öyle çocuklara falan kalır diye değil,
ölmekten korktuğun halde ölüme inanmadığın için,
yaşamak yanı ağır bastığından...Her dakikasında her sayesinde kendini değerli hissediceksin. Sen, Ben olmazsan hiçbirşey olmaz
Peki asıl konumuza gelelim böyle düşüncelerim varsa ben hala neden hayatı ve kendimi sevmiyorum. Neden hala başka insanların düşünceleri daha önemli neden hala onlar benden daha değerli ve önemli gibi yaşıyorum. İşte tamda bu sorulara cevap bulabilmek için yazıyorum. Dışardan bakıldığında ne kadar hayata dolusu bi o kadarda bencil görünsemde ben aslında belkide aranızda en fazla hayatla kopuk ve en fedakarınızımişte hikayemde tam burda başlıyor...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gerçekler...
ChickLitHer insanın bi hayat hikayesi vardır; kimi yaşanamıycak kadar güzel, kimi düşünülemiycek kadar kötü...