SUNSHINE

231 21 0
                                    

- Just one , it's only you for me , will you remember just one thing -

*************************

Yuju POV

seperti hari hari sebelumnya aq bangun awal pagi siap siap dan mulakan perkerjaan aq di sebuah cafe. 

Yuju.."panggil omma ku" mari sarapan dulu nnti kamu sakit perut"sambungnya lagi"baiklah omma..appa mcm mana omma?"tanyaku.terdengar sedikit bunyi tangisan dengan segera aq mengelap air mata ommaku"omma janganlah nangis yuju janji yuju akan berkerja keras untuk pembedahan appa nae"kataku"gomawo yuju-ah...tpi omma xnk tengok kamu tersiksa kamu hanya bekerja d cafe belum tentu lgi kita dpt kumpul duit untuk pembedahan appa"kata omma. 'betul omma cakap aq hanya berkerja di cafe setahun gaji aq pon belum tentu dpt byr untuk pembedahan appa' kata yuju dlm hati. omma.." yuju kan anak omma dan appa jdi nie dh jdi tanggungjawab yuju juga untuk jaga omma dan appa..omma dan appa lh yg jaga yuju dri kecil walaupun omma dan appan bkn omma dan appa kandung yuju..omma dan appa jaga yuju macam ank sendiri.. jadi dengan cara nie lh yuju boleh balas budi omma dan appa lepas omma dan appa kandung yuju meninggal "kataku.'ye aq bukanlah anak kandung di dalam keluarga nie..ibu bapa aq meninggal dlm sebuah kemalangan masa aq kecil..sejak itu aq tinggal dengan omma dan appa di rumah mereka.. rumah kami kene jual sbb appa punya hutang dan sekarang kami hanya tinggal di rumah lama milik omma dan appa sebelum mereka bekerja dengan omma dan appa kandungku.' "ok lah omma yuju nak pergi cafe nnti lambat pulak..malas nk dengar sowon unnie membebel nnti lari semua pelanggan"dan lgi aq melawak walaupun x lawak sebenarnya."baiklah hati hati yuju"kata ommaku.

END POV

Di cafe

seperti biasa waktu pagi ramai pelanggan yg dtg untuk bersarapan di cafe.memandangkan cafe ini terletak di tengah tengah bandar seoul mmg ramai yg akan dtg bersarapan di cafe nie.

"mne yuju nie.. sepatutnye sampai dh..hri dh lah banyak pelanggan"kata seorang perempuan yg tinggi lampai kurus keding dan cantik iaitu siapa lgi kalau bukan sowon yg tengah membebel."huh..huhh..huhh..maaf unnie xdi yuju kene tinggal bas mujur lh sempat kejar bas tu..tu yg lambat sikit tuhh..hehe maaf janji x buat dh"kata yuju yg baru sampai."tu lha lain kali bangun awal mcm unnie..nie bangun lambat siap lebih kurang 2jam baru siap nak makan lagi nak pakai kasut , stoking lg"membebel sowon."unnie bkn pakai stoking dlu ke bru pakai kasut"kata yuju dan terus berlari ke kaunter pembayaran bila sedar sowon pandang dea macam nk makan.

"Selamat Datang encik boleh sye ambil pesanan"kata yuju kepada seorang pelanggan lelaki yg mcm dea kenal tpi xkenal..(lol)"ermm..bgi saya 1 americano"kata lelaki pelik tu tanpa pandang muka yuju.."ouh..okay tunggu kejap eh encik"balas yuju.'awak tak ingat sye ke yuju..penat saya cri awak dri kecil akhirnya sye jumpa jugak..xpe sye akan cuba pikat awak dan buat awak ingatkan saya'monolog lelaki itu.

FLASHBACK

Chanyeol POV

"yeolli hari nie kita dapat jiran baru tau.. diorang ade anak perempuan comel sngat jom kita g rumah mereka"kata omma ku"jom jom omma lagi pon yeol x pernah ade kwn sbb semua xnk kwn dengan yeol sbb diorang kata yeol nie sombong..mmg nye semua org kaya sombong ke?"kataku."yeol buat x tau je ape diorang mengumpat psl yeol yg penting bkn org yg mcm tuh..dh jom kita pergi tengok jiran kita k..omma harap anak dia nk kwn dengan yeol."

[C] SUNSHINE | ChanyeolWhere stories live. Discover now