💀satu💀

91 2 0
                                    

"allah! mahalnya rumah banglo ni . nk sewa je pun" marah ishak . "ha'ah la . erm kawan abg aku kata ada satu rumah ni . banglo besar sgt utk disewa" kata khairul. "berapa2? mesti mahal kan." adam menyampuk. "tak silap aku rm80 sebulan . ok latuh . kau aku adam dengan alif . hah tapi tulah alif tuh berani ke tak . hehehe. alif kan penakut." kata khairul . "erm ok esok kita pergi tgk rumah tuh . kau tau kan jalan dia . erm sorang rm20 . setttt!!" jerit ishak .

*keesokkan harinya

"wahh . bapak ah besar gile rumah ni siap ada tanah . kolam pun ada wuwuh . eh jap2 sapa kt atas tu guys?? ha jgn2 bende tuh . eee seramnya tak nak la aku nk blk BYE!" kata alif . adam dengan selambanya menarik tgn alif dan membawanya ke rumah itu . "woi lu olang buat apa sini . mau sewa lumah ka?" jerit seorang pak cik cina tua . "aah pakcik berapa ye sebulan?" kata khairul . "ohh. ha ini a lumah wa kasi lu dua latuih.  amacam mau sewa ka?" kata pakcik cina tua tuh . "200?! . pakcik kasi la mulah2 sikit . kami ni budak2 saye (saja)" . pujuk khairul . " hala2 rm80?" pakcik mengurangkan byrn. "ha itu kami ambik." kata khairul dalam keadaan gembira .

"nah amik yini kunci . tapi ada satu bilik jgn buka tau wa sulah kunci . ok ?" pakcik tua tu berkata . "bilik apa tuh"

*bilik apakah itu ? ada penghuni kah dia rumah sewa itu ? ada yg tinggal kah?*

rumah sewa Where stories live. Discover now