Hoofdstuk 1

6 1 0
                                    


'Mam ik ga naar school, tot vanmiddag!' Roep ik naar mijn moeder. 'tot vanmiddag honey' hoor ik terug. Ik pak me schooltas en loop de deur uit. Op naar school..

Ik zou me even voorstellen! Ik ben Eliza, ik ben 16 jaar oud en ik ben enorme fan van Shawn Mendes. Verder woon ik in Nederland, Amsterdam om specifiek te zijn. Er is hier zeer weinig te doen als je er al 16 jaar woont... Verder heb ik bruin haar en groene ogen.

Ik loop elke ochtend alleen naar school omdat mijn vriendinnen nooit maar dan ook echt nooit hetzelfde uur beginnen als ik, mijn leven zit bijna altijd tegen.. Ik heb wel vrienden in me klas maar het is nou niet echt dat ik buiten school met hun omga.

Eenmaal op school aangekomen loop ik naar mijn kluisje en stop daar mijn boeken in voor de lessen na de pauze. Als ik daar klaar ben gaat de bel en loop ik naar de les. 'Hello people' schreeuw ik iets te vrolijk door de klas en krijg daardoor een boze blik van mijn wiskunde docent. Ik lach zachtjes en ga naast Emma zitten. 'Hee Eliz' hoor ik Emma vrolijk zeggen. Ik ga in gesprek met Emma tot deze saaie les over is.

Als eindelijk de bel gaat pak ik me spullen en loop ik naar me kluis om alvast de boeken voor de volgende les te pakken. Eindelijk pauze. Er zijn nog maar 50 minuten voorbij maar schoollessen duren gewoon te lang! Ik loop naar me beste vriendinnen en ga bij hun zitten.

'Eliz is dat niet je moeder?' Vraagt loís. Ik kijk om en zie daar mijn moeder lopen. 'Girls, ik ga even vragen wat er is. Spreek jullie later oke?' ik zie al me vriendinnen knikken en hoor een paar goodlucks. Ik lach en loop naar me moeder. 'Hey mam, wat kom je doen?' vraag ik. 'Ik moet je iets komen vertellen..' Zegt ze een beetje zenuwachtig. Ik neem der mee naar de lege ruimte op school en vraag wat er is. Ze begint met praten. 'Eliza zoals je weet heb je familie in canada, Toronto. En je oma is pas overleden zoals je natuurlijk weet. Ik denk niet dat we echt nog iets te zoeken hebben hier in Nederland en we gaan dus verhuizen naar Canada..' verteld mijn moeder. Ik ben even stil en vraag dan waar in Canada ze wilt gaan wonen. 'Toronto' antwoord ze voorzichtig. Volgensmij denkt ze dat ik het helemaal niet leuk vindt maar eigenlijk was dit altijd al een van mijn dromen. 'Mam ik ben heel blij dat je dit komt vertellen want ik wou dit al heel lang! Wanneer gaan we?' zeg/vraag ik. 'Volgende week al, ik weet dat het snel is maar nu kan het tenmisnte.' Antwoord ze. 'Oke, ik ga me vriendinnen dan gedag zeggen en kom dan naar huis om te helpen in pakken.' Ik geef mama een knuffel en loop dan weer terug naar mijn vriendinnen.

'Girls, ik moet jullie iets vertellen.. Ik ga volgende week verhuizen naar Canada.' Zeg ik voorzichtig. Ik zie dat ze me met grote ogen aankijken en opstaan en me komen knuffelen. 'Je droom komt eindelijk uit Eliz, ik ben blij voor je!' zegt Lotte. Ik knuffel me vriendinnen terug en zeg dat ik naar huis toe moet om te helpen in pakken en alles. Ze laten me los en zeggen dat ze snel langskomen om afscheid te nemen. Ik loop naar me kluis en pak al me spullen eruit en loop richting me huis. Ik ga nu wel een beetje beseffen dat ik me vriendinnen achter moet gaan laten..

///////////////////////////////////////////////////////////

Niet zo'n heel lang hoofdstuk maar hier is alvast een begin! Als jullie verbeteringen hebben of iets vertel het me! :)

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 14, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

//Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu