p a a н d e

57 5 6
                                    

Tunnen vain suuren paahteen. Täällä on niin kuuma.
En ole koskaan ennen ollut missään jossa olisi näin kuuma. En tiedä saako täältä mistään vettä ja minulla on enään vain 0,5 litraa vettä.

Kävelen koko ajan eteenpäin, mutta askelistani tulee vain askel askeleelta raskaampia.
Miksi edes lähdin siihen kisaan mukaan, kun arvasin, että se on huijaus?

Katson taivaalle joka on ihan sininen eikä ole yhtäkään pilveä ja suuri aurinko porottaa todella kuumasti ja ei ole tuulen virettäkään.

Tuntien jälkeen olen päässyt eteenpäin jotain pari kilometriä. Olen todella väsynyt, koska minulla on enään todella vähän ruokaa ja juotavaa.
Miten selviän kotiin?
En ole enään edes varma selviänkö täältä kotiin.

Yhden asian tiedän.
Tämä paikka on kuin kirottu labyrintti, josta ei pääse koskaan pois.

Katson puhelintani ja kello on jo 23.30 ja täällä on vieläkin näin valoisaa.
Otan vielä pari askelta ja ne on niin raskaat, että kaadun maahan.
En tiedä olisinko halunnut kuolla näin nuoren tai missään tälläisessä paikassa.

---

Herään kuumaan auringon poltteeseen.
Nousen ylös heikosti.
Katson ympärilleni ja näen pienen joen josta saan vettä. Lähden kävelemään sinne heikoin ja raskain askelin. Jokainen askel on raskaampi.

Katson vettä hetken, mutta päätän kuitenkin juoda sitä, koska nyt tarvitsen todella paljon vettä.

Kun olen juonut tarpeeksi ja täyttänyt juomapulloni niin jatkan matkaa.
Oloni on jo parempi, mutta se ei ole vielä tarpeeksi hyvä, koska minua huippaa vieläkin.

Jatkan hetken matkaa ja menen hetkelsi istumaan todella kuumalle hiekalle.
Juon hiukan vettä ja katson onko minulla vielä ruokaa.
Näen pienen palan leipää ja syön siitä puolet.

Pian nousen hiekalta, koska se alkaa polttamaan minua.
En jää siihen seisomaan vaan lähden jatkamaan matkaan sillä haluan mahdollisimman äkkiä pois täältä missä ikinä olenkaan.

Katson taivalle ja näen jo pari pilveä.
Käännyn sinne suuntaan mistä tulin ja näen ettei siellä ole yhtäkään pilven pilveä.

Lähden kävelemään vähän nopeampaa eteen päin ja näen, että taivaalle ilmestyy lisää pilviä ja alkaa tuulemaan todella vähän.
Myös auringon polte on paljon pienempi, mutta kuitenkin pian kaikki taas muuttuu.
Pilvet katoavat, tuuli loppuu ja auringon polte suurenee.

Haluan vain kotiin..
Se on ainoa asia mitä haluan. Minulla on ikävä äitiäni, isääni, isosiskoani, pikkusiskojani, iaoveljeäni ja pikkuveljeäni. Tietenki myös meidän koiraa.

Kaadun maahan polvilleni ja alan itkemään, kun tajua, että en ole nähnyt isäni viiteen kuukauteen. Koska hän katosi työmatkallaan. Häntä on etsitty jo vaikka kuinka kauan.

Nousen ylös ja näen kauempana jonku pienen torin.
Lähden juoksemaan sinne päin vaikka jalkani ei jaksaisikaan niin pakotan niitten juosta, koska tarvitsen ruokaa.

Torilla ostan pari hedelmää ja pari leipää.
Ostan myös uuden juomapullon, koska ei sitä koskaan tiedä, jos tuo joki katoaa tuosta.

Lähden jatkamaan matkaa ja löydän puun.
Menen hetkeksi sen alle istumaan, koska siinä on paljon viileämpi.
Otan juomapulloni ja juon siitä. Otan myös yhden leivän ja syön siitä puolet.

Olen nousemassa, mutta istun takaisin, koska olen niin väsynyt, että en jaksa jatkaa matkaa.

---

Aamulla herään jonku herättämiseen, mutta nukahdan pian uudelleen.
Olen vain niin uupunut etten jaksa herätä.

Pian kuitenkin herään ja katson tätä ihmistä, joka herätti minua.

✿p a a н d e✿Where stories live. Discover now