*SAHABAT* 💕
Part 1 😂
________________
Put tersenyum puas,tanda kemenangan.👏✊✊ hepp hepp horayyyyy.Padan muka,siapa suruh kacau sahabat aku? kan dah dapat habuannya.😏"Jangan kacau Miris lagi!" amaran kali ketiga diberikan kepala Hanif atau lebih dikenali sebagai Aniep yang telah meletakkan katak didalam beg Miris,sahabat kepada Put.🐸Lainkali letaklah coklat ke🍫,teddy bear ke,baju crgen 👕 ke,ini tidak,katak jugak yang kau nak letak ye Aniep 😂 🐸
Itulah,nak tunjuk hero sangat.Kan dah kena jurus penangan tamparan wanita 😂.✋ Put pergi mendapatkan Miris yang sedang menangis 😂😭 pengecut betullah,katak je pun 😂
_____________
Kenangan semasa sekolah rendah yg masam manis pahit tawar semua diingat semula.Kalaulah boleh terobek zaman persekolahan,zaman noob noob yang teramat noob mcm Faiz dulu kan best,happy ja.Haihh 🍃"oi,termenung jauh nampak" Put yang datang entah dri planet mana tiba tiba muncul dibelakang Miris.
"OH MAK KAU ANIEP KASI MASUK ESCAPEROOM FREE!" 👅 taguna,dia ni klau datang tak pernah nak elok elok,maunya mati cepat aku! desis Miris dalam hati 😂
"Kau memang nak aku cepat mati kan! Kau nak tgk ke aku mati sebelum kawin?!" 💢 Miris mencubit tangan yang tinggal tulang milik Put.
Put mengaduh kesakitan lol.
"Eh takpala kalau kau mati sebelum kahwin,boleh aku masuk lime dgn future husben kau hehehehe" tutur Put.
Miris bangkit dri tempat duduknya lalu mengejar Put.Cis taguna punya member nak kebas bakal hasben orang 😂
_______
"Put,kau rasa ni design baju ni ok tak untuk nikah nanti?" miris menghulurkan phone cap cikai baling anjing kepada put😂Put ambil dengan ragu seragu ragunya tapi bila tgk senyuman miris,put terus tatap skrin."Oo,okay kut" balas put acuh tak acuh.
Miris mengambil semula phone tersebut.Sejak Miris bertunang dengan Fahmi,Put tak banyak cakap psl hubungan temannya itu.Miris hanya mampu husnudzon maybe Put tanak cakap pasal relationship sbb dia takda pasangan lagi.
Miris hanya berlalu pergi meninggalkan Put yg sedang menelaah majalah lawak under 18."Miris,miris..kalaulah kau tahu oerkara sebenarnya..."bisik put di dlm hati.Put hanya mampu melihat sahabatnya gembira disamping Fahmi walaupun ketika itu hatinya sedang menderita.💔Put tak tahu nak jelaskan macam mana pda Miris psl hubungan rahsianya dengan Fahmi.Put tak mahu hubungan persahabatan yang telah dibina dei kecil runtuh hanya disbbkan hubungan rahsianya dgn fahmi.Lalu Put beredar pergi bersama keluhan.
____
DANGGGG !!!!!DANGGG !!!!!! 🔊Miris mengejutkan temannya dengan cara melagakan dua penutup periuk .
"Put,bangunlahhhhh dahh pagiiiii" Miris menggoncangkan badan temannya yang tidur mati tak ingt dunia itu.Ya,Put ni memang susah nak kejut pagi sbb selalu tidur lewat.Rasanya kalau gempa bumi,belum tentu dia bangun.Tiba tiba Miris mendapat idea yang muncul dari celah tilam lol😂
"PUTTT!! BANGUN! LANGIT RUNTUH!!!" jerit Miris.
"HAAAA MANA?MANA?"put dgn tiba tibanya bangun lalu berdiri dia ats katil.Serentak itu,Miris ketawa seperti pontianak mengalahkan ibunya,Shida Kartini 😜 bangun pun!
Pap!!
sebiji bantal melayang ke kepala Miris.
Put ni.Dah baling buat muka tak bersalah pulak.bisik hati kecil miris."mandilah weh,yang kau tercegat kat situ buat apa? nak jadi patung tak berbayar? cpat mndi,lpsni ikut aku jumpa fahmi" arah miris,gaya mcm mak mak gitu😂 Put pantas mencapai tuala untuk mandi.ye la untuk mndi la.takkan tuala buat lap hingus kau kut😂
_______
"kenapa kau nk jumpa dia?" soal put
"ntah,dia yg kata nk jumpa aku,dia kata penting.maybe nk bincang psl majlis nikah nnti kut" ujar miris.Put hanya mengangguk.
"hm mcm penting.aku tak teman kau kut.sorry beb,lagipun aku mmg ada janji dgn Reen nak jmpa dia harini." tutur Put sambil membetulkan tudung bukan paus ataupun pari tetapi tudung bawal di kepalanya itu.
Miris hanya mengangguk tanda faham,lalu dia mengambil kunci kereta miliknya dan keluar dri rumah.
__________
"ada apa awak nak jumpa saya?" tanya Miris sambil menikmati aiskrimnya.Nampaknya aiskrim tu lebih menarik drpd jejaka di sebelahnya itu.Lol ayat terabur gila ixbswksnalsbjs." erm,sebelum saya cakap,saya nak minta maaf dulu kat awak." fahmi berkata dengan nada yg perlahan.apehal mamat ni,tetiba mintak maaf kat org,raya pun lama lagi rasanya.tanda tanda nak mati dulu ke apa? Miris mengangkat sebelah keningnya.
"Kenapa kene mintak maaf pulak?'' soalnya.
"saya rasa,kita patut putuskan hubungan ni." ujar fahmi.
WADDAAHECKKK? DIA NI KENE SAMPUK KE APA SIA TETIBA NAK PUTUSKAN HUBUNGAN NI MCM TU JA!!!! 💔💢
*TO BE CONTINUED*
#NgokNgek