*SAHABAT* 💕
Part 3 🌷
________________"aku nak tolong kau dapatkan tunang kau balik" ujar Ad sambil memandang gadis dihadapannya.
"ha?" biar betul dia ni? tiba tiba Ad tersengih .
"kau ni pekak juga rupanya 😂" selamba Ad berkata 😂😌😂
"betul ke kau nak tolong aku?"
"nampak mcm main main ke?" soal Ad.oeg tanya soalan,dia pergi tanya balik haihh dia ni.
"mcm mana kau nak tolong aku?"
"esok jumpa aku kat tasik tdi pukul 11"
____________
"weh asal balik lambat? kau dari mana? kau tahu tak aku risau.kenapa serabut sangat ni?" tu diaaaa..bertubi tubi soalan yg diajukan oleh put.dah mcm wartawan.Karam Singh Puteri 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂Miris yg tidak dapat menahan air matanya lalu memeluk Put.
"put...."
"kau knp? ada masalah cerita kat aku" kata put sambil mengusap blkg temannya.
"Fahmi...mintak putus.."
"Haaa? kau biar betul?" soal put seakan tidak percaya dengan apa yg keluar dari mulut temannnya. Miris hanya mengangguk perlahan.Put memeluk Miris dengan lebih erat.Mesti hancurkan hati 😭😭😭😭😭💔💔💔😂
"kau rehatlah dulu."
miris berlalu meninggalkan put di ruang tamu.
Dia menghempaskan badannya diatas katil yg empuk lebih empuk drpd roti lalu beberapa minit kemudian gadis itu tertidur 😪😪💤💤💤
____________
" *betul ke awak dh putus dgn Miris?* " put menghantar mesej kepada Fahmi.
" *ya betul.Saya tak sanggup tipu dia.Saya hanya sygkan dia mcm adik sendiri.tak lebih.* "
" *tapi awak sebenarnya tak patut buat mcm tu.tgk apa jadi sekaarang.Dia tadi balik lewat malam tahu tak.Dalam keadaan tak terurus pulak tu.Kesian saya tgk dia.* "
" *awk tolong jaga dia ya.* "
" *ye la.Erm so bila awk nak bgitahu dia psl hubungan kita?saya rasa kene pilih masa yg sesuai,takut dia frust mcm ni lagi* " soal put.
" *insyaallah kalau keadaan dh okay,kita terus terangla kat dia psl hubungan kita.Harap semuanyaa baik.* "
______________
Miris memerhati sekeliling.
Tasik? Kenapa aku dekat tasik?
"miris."
gadis itu menoleh ke blkg apabila namanya dipanggil.
"Fahmi..."
"Saya mintak maaf.Awak akan jumpa yang lebih baik drpd saya." Fahmi berlalu pergi meninggalkan gadis itu berseorangan.Miris terus menangis,menangis dan menangis.
"menangis bukan jalan penyelesaiannya" miris cuba untuk mengawal tangisnya.Sedikit pun gadis itu tak cuba untuk membuka matanya melihat siapa lelaki yg menegurnya itu.Miris hanya hidupndalam dunianya yg hanya ada dirinya dan Fahmi."nah.lap air mata tu." sapu tgn diberikan oleh lelaki itu.Belum sempat Miris melihat wajah manusia tersebut,tiba tiba
🕢 Kringgggggg.Loceng berbunyi.pss kacau je aku nak tido 😒😒😒😒😂😂😂
"apa yg aku mimpi ni ya allah" Amiris bangun lalu mengambil tualanya untuk mandi.
________
"dia langsung tak text aku.Biasanya dia text aku ucap selamat pagi.hmm" miris mengomel sendirian sambil membaca mesej mesej lamanya bersama Fahmi.
_______________
"lama ke tunggu?" soal Miris yang baru sahaja tiba.
"takdela,aku pun baru sampai jugak." Ad membalas sambil tersenyum.Adududuh😂😂😂😂😂😂"okay, aku ada plan A,B dan C.kalau smpai plan C tak menjadi,aku rasa mmg kita dah tak boleh buat ape ape dah.Plan A,kau ajak dia makan dengan alasan kau dari tadi malam tak makan dan kau kene pura pura lupakan apa yg dh terjadi semlm.Plan B,kau berpura pura sakit.Plan C pulak,kau ikut dia kalau dia ada satu aktiviti .kita start dengan plan A.tunang kau kerja apa? "soal Ad.Ad ni kekadang otak boleh berfungsi juga ye😂jk jk.
"Er,doktor.Kat Hospital Escape Room"
"er,nama dia?" soal Ad ingin tahu.Doktor kat Escape Room? hm mcm kenal.
"Fahmi."
Ad tiba tiba menarik senyuman senget.Memang tak salah lagi,dia lah orangnya! lol😒😂
"kenapa kau senyum? kenal dia ke?" soal Miris.Pehal mamat ni tetiba senyum.Mcm kerang busuk 😂
"Eh manada.Salah ke kalau aku senyum? senyum kan sedekah" aceceh acah sungguh mamat ini😂 mcm faiz juga lol hahahahahahahahaahhahha.
"so skrg kau kena ajak dia teman kau lunch.berlakon mcm tkde apa apa berlaku ok."
"tapi..dia nak ke makn?" soal miris kurang berkeyakinan.
"Aduihhh,mesti dia teman kau ...prcayala ckp aku ni.Kau kena percaya aku,aku nj kan bidadara kau"ha tgk tu,mood perasan dia dh start la tu 😒😂
__________
Miris menunggu Fahmi di dlam bilik rawatannya.
"eh buat apa kat sini?" soal Fahmj terkejut.
"err..jom makan" ajak Miris.
"Saya busyla." Fahmi mereka alasan.
"saya dari tadi malam tak makan."
Fahmi berfikir sejenak.
"okayla,jom" yess dah agak dah.Fahmi mmg risau jika Miris skip makan.walaupun Fahmj dan Miris sudah tiada apa apa ikatan,Fahmi tetap perlu mengambil berat tentang Miris kerana gadis itu sudah dianggap seperti adiknya sndiri.
Miris menunjukkan thumbs up kepada Ad yg duduk tidak jauh dr meja makan mereka._____________
"So,dia ada kata apa apa tak tdi?" soal Ad.
"erm takde.Masa makan kiteorg diam je.lps makan tu dia pesan lpsni jgn skip mkn pastu dia bla" ujar Miris sambil menguis tanah.
"plan A tak menjadi.Ok kita teruskan dgn plan B."
_____
*TBC*
ADAKAH PLAN B MENJADI?😱 KENAPA AD BERSUNGGUH SUNGGUH NAK TOLONG MIRIS? AD KENAL KE FAHMI TU? JENGJENGJENG 😂
#NgokNgek