PROLOG

15 2 2
                                    

Menjalani kehidupan sebagai seorang remaja yang menuntut di sekolah menengah dan mendapat gelaran sebagai seorang 'anak pembunuh' memang salah satu kesilapan terbesar aku( even bukan aku yang salah tapi still! Aq rasa aku yg slah) tapi aku perlu terima hakikat yang aku memang anak seorang pembunuh

Ayah yang amat aku sayangi dimasukkan ke dalam penjara dan kehidupannya diakhiri di tali gantung amatlah memeritkan.

Kesenangan yang sebelum ni aku dan keluargaku kecapi diragut setelah ayah yang amat kami hormati dituduh membunuh dan tanpa sebarang siasatan dia dengan rasminya dihukum gantung sampai mati(even aq sendri tak paham asal nk kena mention sampai mati padahal smua orang dah thu kalau dah gntung kompem2 mati.'tapi x tahulah kuasa tuhan kan'.

Nampak cam aq x kisah kan? Yes! Aq memang x kisah sebab kalau bukan sebab ayah aku kitaorng takkan jadi mcm ni.

"Ibu minta maaf kalau nain terasa dengan ibu. Tapi ni masa depan nain" kata ibu.

"Hm..ntahlah ibu, nain dah x thu mana yg betul mna yang slah sekarang." Memang! Memang aku x pham.." ibu cakap keluarga kita sekarang dalam situasi uzur sebab takde duit simpanan..so knpe mesti nak hantar nain ke sekolah jugak?" Bentak aku! Entah aku geram sangat sekarang ni.

"Ye,tapi ni soal masa depan kau nain! Ibu tak boleh nak abaikan dengan alasan kita x de duit. Ibu bukan tkde kaki, tangan or otak yang smpaikan ibu x boleh nk cari duit untuk kita. Walau macm mna pon! Sekolah tetap sekolah!" Suara ibu semakin meninggi.

Mungkin ibu x fahan dengan aku yang langsung tidak penah nak dengar cakap dia bukan sebab aku ni degil or budak nakal tetapi sebab aku tak penah faham dengan ibu.

Fikiran aku mula merewang entah kemana.Mungkin memikirkan betapa teruk aku di sekolah nanti atau sebab aku dah fed up dengan semua benda nih.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 19, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Fate To Love YouWhere stories live. Discover now