•3•

12 1 0
                                    

Aku terus membuka kasutku sambil berkata "Yuna,I'm back". Adikku yg sedang menonton televisyen pun membalas "Ya,how's your day?". Aku tidak mempedulikan adikku dan terus menuju ke dapur untuk makan. Selesai saja makan aku terus ambil tuala dan pergi ke bilik mandi untuk membersihkan diri. Selesai mandi aku terus memakai baju kerja yg berlambang "Happy Shopping". Ya,aku bekerja,bekerja di kedai yg bernama "Happy Shopping". Aku bersekolah pada waktu pagi dan bekerja pada waktu petang. Setelah aku sampai di kedai tempat aku bekerja,aku terus menyusun barang yg baru sampai. Masa aku sedang menyusun barang² tersebut, aku ternampak seorang lelaki yg mencurigakan. Aku pun terus mengikutinya dari belakang. Tiba di kaunter,lelaki itu mengeluarkan pistol dan terus menjerit "Give me all the money,quick!do something stupid and i'll shoot her!."sambil menujukan pistol pada cashier tersebut. "Cis" kataku. Apabila lelaki itu leka melihat cashier itu menyimpan duit,aku terus berlari dan menumbuk muka lelaki itu. Pistol itu jatuh dari tangannya. Aku terus mengambil botol kaca dan membalingnya ke arah lelaki tersebut. Tetapi lelaki tersebut sempat mengelak, lelaki tersebut terus berlari ke arah aku dan Tupp!!pening kepala ku ditumbuknya,hidungku berdarah. Lelaki tersebut ingin mengambil pistolnya yg terletak tidak jauh dariku. Dgn laju aku terus menyepak pistol itu dan terus menumbuk lelaki itu sekali lagi. Lelaki tersebut bangun dan mulalah pergaduhan antara dia dan aku. Aku menumbuk bertubi² sekuat hati dan akhirnya aku terbaring lagi akibat tendangan lelaki itu di perut. "ARRR!!"jeritku. Lelaki tersebut mengambil pistolnya dan senyum ke arahku. Aku hanya terkaku di lantai. "Your life ends here,boy"kata lelaki itu. Aku terlihat serpihan kaca di depan mata ku,aku mengambil serpihan kaca tersebut dan terus membaling serpihan kaca tersebut ke arah tangan lelaki itu yg memegang pistol. Sekali lagi pistol itu terjatuh. Kali ini aku terus menumbuk lelaki itu tanpa membiarkan lelaki itu bangun. Beberapa minit kemudian, polis pun datang. Lelaki itu ditahan dan kepala aku yg cedera dibalut. Setelah aku dibalut,aku disuruh oleh boss aku untuk pulang berehat. Aku hanya menuruti.

"Promise"Where stories live. Discover now