한국 알파벳- 한글

862 13 8
                                    

Kore alfabesi Hangul'dur. Kore harfleri ile yazımı Hangeul (Hangıl) olsa da Latin harflerine Hangul diye geçmiştir. Kore anlamına gelen Hangug'un (Korece: 한국) ilk hecesi ve yazı anlamına gelen kılca (글자)'nın ilk hecesinin birleşmesi ile oluşur. Temelde 14 ünsüz ve 8 ünlü harften oluşur. Ancak Kore alfabesinde bir de Çift ünsüzler ve yarı ünlüler gibi harfler de olunca bu sayı 21 ünsüz ve 19 ünlü olur.

ㅂ: B/P

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

ㅂ: B/P. Başa geldiğinde p/p arası bir sesle, ortaya (kendisinden sonra ünlü gelince) geldiğinde b olarak okunur.

ㅈ: C/Ç: Başa geldiğinde C/Ç arası bir sesle, -kendisinden sonra ünlü gelince- ortaya geldiğinde Ç olarak okunur.

Hatırlatma: Parantez içinde kendisinden sonra ünlü gelince dememin sebebi Korece'de Batchim (받침) adı verilen bir okuma kuralının olması ve bu okuma kuralına biraz benzediği için karışıklık olmasın diye yazdım.

ㄷ: D/T Başa geldiğinde T, ortaya geldiğinde D olarak okunur.

ㄱ: G/K: Başa gelinde g/k arası bir sesle, ortaya geldiğinde g olarak okunur.

ㅅ: S/Ş: Kendisinden sonra 이, 요, 여, 야, 유, 의, 위 웨, 예 gelirse ş, onun dışında olursa s olarak okunur.

Not: ㅅ 받침  harfidir ve bu kuraldayken d olarak okunur.

사람 (Saram)

시간 (Şigan)

낫다 (Nadda)

ㅛ: Yo

ㅕ: Yeo (Telaffuzu yo sesidir."

ㅑ: Ya

ㅐ Ae (E)

ㅔ E

ㅁ M

ㄴ:  N

ㅇ Ng/ Okunmayan harf: Bir ünlü harfin önüne geldiğinde okunmaz.

오빠 (Oppa)

형 (Hyong)

ㄹ: R/L Ünsüz bir harfin önündeyken l, ünlü bir harfin önündeyken r olarak okunur.

ㅎ: H

ㅗ: O

ㅓ: Eo (O)

ㅏ: A

ㅣ: İ

ㅋ: K

ㅌ: T

ㅊ: Ç

ㅍ: P

ㅠ: Yu

ㅜ: U

ㅡ: I

Not: ㅋ,ㅌ,ㅊ,ㅍ harfleri daha serttir. 오, harfi daha yuvarlaktır. 애 harfi daha geniştir.

ㅃ: Bb

ㅉ: Cc

ㄸ: dd

ㅆ: ss, şş

ㅒ: Yae (Ye)

ㅖ: Ye

ㅘ: Wa

ㅝ: Wo

ㅙ: Wae (We)

ㅞ: We

ㅟ: Ü/Wi

ㅚ: Ö, we

ㅢ: Iy

Not: 의 dilbilgisinde ek olarak kullanılırsa, e olarak telaffuz edilir.

그의 아버지 (Kı'e aboci)

Buradaki 의 aitlik bildirdiği için e olarak okundu.

Bir sonraki konu: Okuma kuraları

Korece Dilbilgisi (한국어 문법)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin