Pada tengah malam, Chorong yang membawa beg bagasi yang penuh dengan pakaian setia menunggu eonnie yang ditelefonnya tadi di hadapan rumahnya....
Chorong: Mane eonnie ni??? *tengok jam* Sepatutnya eonnie dah sampai ni....
Tibe2 kelibat kereta Porsche merah berhenti di hadapan Chorong. Pemandu yang keluar dari kereta tersebut melegakan hati Chorong. Ia adalah eonnie yang Chorong telefon tadi. Wanita itu berjalan ke arah Chorong....
??: Chorong, maafkan eonnie,ye... Tadi ada accident di tengah jalan. Tu yang lambat tu... Neomu mianhei, nae???
Chorong: Nae, gwenchana Suhaila eonnie... Chorong pun baru jer keluar tadi...
Suhaila: Kenapa kamu nak sangat keluar dari rumah ni?? *risau* Nanti oppa kamu cari, tahu tak???
Chorong: Chorong terpaksa.... Ni jer satu-satunya cara untuk tenangkan hati Chorong ni.... Hati Chorong ni sakit sangat selepas dapat tahu apa yang dia dah buat di belakang Chorong selama ni.... *sayu*
Suhaila: Kalau itulah yang Chorong mahukan.... Eonnie x boleh buat apa2 dah.... Itu bukan hak eonnie untuk halang kamu.... Nanti kamu cerita nae kat eonnie??? Sekarang ni meh eonnie tolong kamu angkat beg kamu tu....
Suhaila pun menolong Chorong mengangkat beg bagasinya lalu dimasukkan kedalam bonet kereta Suhaila..... Lalu mereka pun bertolak dengan menaiki kereta Porsche merah milik Suhaila menuju ke rumah Suhaila di Gangnam, Seoul.....
30 minit kemudian.....
Akhirnya, mereka tiba di rumah agam Suhaila setelah 30 minit memandu dari rumah Chorong.... Chorong keluar daripada perur kereta dengan matanya yang terbeliak dan mulutnya yang melopong luas....
Suhaila: *gelak* Hey, tutup mulut tu.... Nanti masuk lalat lah...... *ketawa*
Chorong: Besarnya rumah eonnie!!!!!! X tahu pulak eonnie ni orang kaya.... Tapi kenapa kat sekolah, eonnie pakai biasa2 jer?
Suhaila: Eonnie x suka pakai benda yg mahal2. Asalkan selesa, tu pun dh cukup.... Lagipun, eonnie x nak orang kawan dengan eonnie sebab eonnie kaya.... Eonnie nak mereka berkawan dengan eonnie sebab diri eonnie sendiri, bukan sebab harta....
Chorong: Wah, baguslah eonnie ni....
Suhaila: Hehehe... Gumawo... Eh kita asyik berbual jer diluar ni, meh la kita masuk kedalam.... Kejap ek... Bibik!!!! Oh Bibik!!!
Seorang pembantu rumah pun tiba dihadapan mereka berdua....
Bibik: Ada apa, buk???
Suhaila: Awak tolong ambil barang dia, boleh? Oh, dan juga, bawakkan dia ke biliknya...
Bibik: Baik, buk. *senyum* Oh ya, sila ikut saya, embak.... *angkat beg Chorong*
Chorong: Baik....
Suhaila : Jangan malu2, buat macam rumah sendiri....
Chorong: Nae, gumawo.... *senyum*
Mereka pun tiba disebuah bilik yang disediakan khas untuk Chorong
Sambung part 2
YOU ARE READING
He's My Love (EXO FF)
RomanceMengisahkan Park Chorong yang baru berpindah ke Seoul,Korea dengan abangnya,Park Chanyeol setelah 5 tahun di U.S. Pada suatu hari, Chorong terserempak dengan Kai, kawan kepada Chanyeol dalam satu pertemuan yang tidak disengajakan. Tapi, adakah...