Aku melihat disekelilingku. Aku blur sekejap . Selepas itu aku baru sedar yang aku berada di atas pentas ! Aku melihat audience dengan rasa gugup. Audience disitu terlalu ramai. Kira-kira 5000 orang. Aku tidak tahu kenapa aku berdiri diatas pentas itu. Selepas itu aku menyedari diri aku menyanyikan lagu Gfriend-Me Gustas Tu. Aku merupakan salah sorang member dorang! Tiba2 aku terjatuh kerana terpijak tepi pentas .
'Dup'
Selepas itu aku mendengar "Kim Doyeon!, ireona(wake up)!"
Setelah aku membuka mataku , aku mengeluh kerana aku menjadi member gfriend hanya dalam mimpi😭aku termenung me'refresh'kn mimpi aku
Mama mengejutku.
"Tak habis2 ke angan2 tu?" dia ke bilik aku untuk pastikan sama ada aku dah bangun ke tidak."Ma,doyeon baru ja mimpi yang doyeon jadi idol~wuu" aku menceritakan mimpi aku kepada mama sambil tersenyum sampai telinga
"Ha. Tu lah. Tu akibatnya dok layan tv smpai mata tu jd mcm mata panda" Mama membebel kerana aku selalu tgok tv smpai tak ingat dunia.
"Ala..masa muda ni la kita jgn sia2 kan." Aku menjawab smbil senyum
"Ehh yg tak siap2 lagi ni knp. Nanti yeowon datang baru nak terhegeh hegeh bersiap"mama memberitahuku.
Duhhhhh . Aku memukul kepala aku. Kenapa aku lupa yang hari ni aku ada date ngn boyfriend aku.
"Okey. doyeon g mandi lah ni" aku terus bergegas ke bilik mandi dan meninggalkan mama.
Oh let me introduce my boyfriend. Nama dia lee yeowon. Tua 2 tahun dari aku.Mm kitorang date kira dh nk dekat 2 setahun. Mama ,papa ngn abang aku pun suka kat dia and ship ktorang. So cinta ktorang takda halangan. tapi kan ,makin hari aku main annoying dengan dia sebab dia tak macam care aku and aku rasa muak tengok muka dia. Aku tak tahu kenapa hubungan masih bertahan sampai kini. Masa dulu memangla sweet. Cinta mula berputik kan.Haha.
.
Setelah aku sudah bersiap aku pun turun ke tingkat bawah. Alu lihat Yeowon dah tunggu. Dia sedang bersembang dengan ayah aku. Harini ayahku tidak bekerja. Aku pun mendekati mereka
"Dah lama ke oppa sampai?" Aku menyapa Yeowon
"baru jaa" jawabnya. ayahpun menyampuk." Mana tak lama, dia tunggu kamu hampir sejam tau tak. Dia tipu kamu sebab dia taknak kamu tidak selesa."
" oh yeke yah. Sorry .doyeon tidur lmbat semalam,ayah. "
"Tu lah kamu , kalau dengar bunyi tengah malam ,tak lain taj bukan ,kamu lah tu" cakap ayah kepadaku. Aku malas nak dengar bebelan keluarga aku .
"Oppa ,jom. Lambat dah ni" cakapku kepada Yeowon.
"Jom."balasnya smbil memegang tanganku..
Di restoran , aku ngn Yeowon sungguh janggal. Tiada sepatah perkataan pun yang keluar dari mulut masing2. Terasa baru kenal semalam. Selepas itu ,aku pun mengeluarkan telefon dan melayan FACEBOOK . suasana terasa janggal so aku bukak phone la😂 . Selepas itu aku melihat ke arahnya. Dia sedang makan dengan khusyuk sehingga tidak sedar aku memandangnya. Selepas itu , dia memulakan bicara
"Kenapa doyeon tak cakap apa2? Dulu bukan main laser lagi mulut doyeon tu kutuk oppa ,bebel oppa."
"I have nothing to say to you" jawabku.
" apa gunanya dating kalau doyeon asyik tengok phone and tak cakap apa2? " bebelnya.
Aku cakap jujur ni ,aku paling benci orang bebel. Telinga aku sakit dengar bebelan manusia. Aku pun geram dengan kata2nya
"So ,doyeon la yg salah? Doyeon tgok phone 24jam , tak layan oppa. Okay doyeon yang salah!" Aku pun terus keluar dari restoran tu dengan hati yang geram.
Kalau aku tahu jadi macam ni ,aku takkan date ngn dia harini. waste my sunday holiday!😑
YOU ARE READING
FAREWELL
FanfictionKim Doyeon dan Lee Yeowon bercinta sudah lebih 2 tahun. Pada mulanya , cinta mereka indah tapi semakin lama perhubungan itu , mereka semakin dingin terhadap diri masing-masing dan Doyeon merasakan dia tidak memerlukan Yeowon dan boleh hidup tanpa Ye...